Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Aldfaer geeft een foutmelding en opend de stamboom niet meer

Aldfaer geeft een foutmelding en opend de stamboom niet meer 02 aug 2019 08:01 #30026

• Marcel
  • Marcel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Na gisteren voor het laats in Aldfaer gewerkt te hebben geeft vanochtend het programma na openen de volgende melding: Bij het openen van de stamboom is de volgende fout opgetreden:

Bestand C:\Users\Gebruiker\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_GOUDBEEK 31-12-2018\GOUDBEEK 31-12-2018_gri.alf is niet aanwezig

Aldfaer probeert deze fout te herstellen.

Na op OK te klikken komt de melding

Aldfaer heeft de fout helaas niet kunnen herstellen. Verwijder de verborgen map C:\Users\Gebruiker\Documents\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_GOUDBEEK 31-12-2018\GOUDBEEK 31-12-2018_gri.alf en open de stamboom dan opnieuw, of zet een recente veiligheidskopie terug

De laatste veiligheidskopie die ik kan openen dateert van 08-06-2019. Daarmee ben ik een zo'n 1000 personen en een grote hoeveelheid gegevens kwijt. Hoe los ik dit op en kan ik de stamboom weer openen zoals hij tot gistermiddag was?

Bij voorbaat dank Marcel

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Aldfaer geeft een foutmelding en opend de stamboom niet meer 02 aug 2019 09:34 #30027

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1049
Marcel,
u kunt het foute bestand naar mijn adres sturen dan zal ik kijken of ik het kan repareren. Klik op mijn naam voor het emailadres.

Han

Aldfaer geeft een foutmelding en opend de stamboom niet meer 02 aug 2019 09:46 #30029

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Aldfaer 7.2, Bonus, Firefox, Opera
  • Ontvangen bedankjes 614
Marcel,
hint: bij Extra > Instellingen > Veiligheidskopie > Automatische veiligheidskopie > vink 'Bij afsluiten' aan zodat je altijd de recenste aanpassingen in de veiligheidskopie hebt.

Mvg,
Last Edit: door JayCee.

Aldfaer geeft een foutmelding en opend de stamboom niet meer 02 aug 2019 11:31 #30030

• Marcel
  • Ontvangen bedankjes 0

JayCee schreef : Marcel,
hint: bij Extra > Instellingen > Veiligheidskopie > Automatische veiligheidskopie > vink 'Bij afsluiten' aan zodat je altijd de recenste aanpassingen in de veiligheidskopie hebt.

Hartelijk dank voor uw reactie. Deze instellingen gebruik ik al jaren dat er bij afsluiten een veiligheidskopie word opgeslagen. Ik werk vanaf 2006 met Aldfaer en heb eigenlijk nooit problemen gehad. Ik denk dat het ook goed is om nu elke keer voor het afsluiten een gedcom te exporteren. Helaas had ik dat ook al een tijdje niet gedaan. Ik vraag me af hoe dit probleem zo maar uit het niets kan ontstaan en of ik daar invloed op gehad kan hebben?

Aldfaer geeft een foutmelding en opend de stamboom niet meer 02 aug 2019 13:30 #30034

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1049
Marcel,
heeft u mijn aanbod wel gezien want ik heb het bestand nog niet ontvangen?
Welke versie Aldfaer gebruikt u?

Han

Aldfaer geeft een foutmelding en opend de stamboom niet meer 02 aug 2019 14:05 #30035

• Marcel
  • Ontvangen bedankjes 0

Han Kortekaas schreef : Marcel,
heeft u mijn aanbod wel gezien want ik heb het bestand nog niet ontvangen?
Welke versie Aldfaer gebruikt u?

Ik heb uw aanbod gezien en zojuist een mail met uitleg naar u verzonden. Na het ontstaan van dit probleem heb ik de laatste versie geïnstalleerd, ik meen 7.2

Met vriendelijke groet, Marcel

Last Edit: door Marcel.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.048 seconden
Gemaakt door Kunena