Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Gedcom import

Gedcom import 15 aug 2019 14:19 #30121

• Marc Augusteyns
  • Marc Augusteyns's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Geachte,
ik heb zojuist een Gedcom bestand geimporteerd. Ik kan in de personenlijst iedereen zien maar de personen zijn niet gekoppeld aan de bestaande personen. Ook zijn er personen gewoon dubbel geregistreerd. Als ik een kind wil koppelen aan de vader zegt Aldfaer dat er reeds een biologische ouder is. Terwijl het hier om twee dezelfde personen gaat.
Hoe komt dit?
Alvast bedankt voor jullie bereidwillige hulp.
Groetjes
Marc

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Gedcom import 15 aug 2019 15:12 #30125

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Aldfaer 7.2, Bonus, Firefox, Opera
  • Ontvangen bedankjes 644
Beste,
Ik vermoed dat u de gedcom in uw bestaande stamboom geïmporteerd hebt. Geen goed idee om dit meteen te doen wanneer het dezelfde stamboom betreft. In dergelijk geval is het aanbevolen de gedcom eerst als nieuwe stamboom in Aldfaer te importeren met een andere naam. De personenlijsten eerst met elkaar vergelijken om zo mogelijke dubbelen en bestaande koppelingen op voorhand te ontdekken en te verwijderen. Exporteer vervolgens een gedcom van de nieuwe stamboom en import in de bestaande.

Wanneer Aldfaer aangeeft dat een kind reeds een biologishe ouder(vader) heeft betekent dit dat de koppeling reeds bestond in één van de stambomen.

Mvg,

Gedcom import 15 aug 2019 15:13 #30126

• Carel Plantagie
  • Carel Plantagie's Profielfoto
  • Aldfaergebruiker sinds 2002
  • Ontvangen bedankjes 90

Marc Augusteyns schreef : Als ik een kind wil koppelen aan de vader zegt Aldfaer dat er reeds een biologische ouder is. Terwijl het hier om twee dezelfde personen gaat.
Hoe komt dit?

Door de gedcom import heeft u dubbele personen gekregen. Aan een kind kunt u maar één biologische vader koppelen. U zult moeten gaan 'ontdubbelen'. Zoek in dit Forum maar eens op dit woord; gebruik de tab [Zoeken] hierboven...

Ik werk met Aldfaer 7.2 op Win10 met IE11+SVG-Viewer.
Last Edit: door Carel Plantagie.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.033 seconden
Gemaakt door Kunena