Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Instelling "Notitie bij persoon"

Instelling "Notitie bij persoon" 04 sept 2019 13:58 #30249

• M.Stolk
  • M.Stolk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedemiddag,
Het is mijn bedoeling bij publicatie van een stamboom geen notitie bij een persoon te vermelden. Daartoe heb ik in Aldfaer bij Extra / Instellingen / Gedcom-export het item "notitie bij persoon" niet aangevinkt.
Als ik vervolgens bij Publicatie beheren -> publicatie verversen het gedcom-bestond invoer en upload zie ik na verwerking toch weer bij elke persoon mijn notitie verschijnen.
Wat doe ik fout ? Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn interne notitie niet wordt gepubliceerd ?
Ik gebruik Aldfaer 7.2 onder Windows 10.
M.v.g.
Maas Stolk

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Instelling "Notitie bij persoon" 04 sept 2019 15:31 #30252

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1049
Ik weet niet waar u de gedcom inleest "Publicatie beheren". Of uw gedcom inderdaad correct is kunt u het beste deze in een Aldfaer schoon bestand importeren en dan ziet u waarschijnlijk dat uw gedcom wel correct is aangemaakt.

Han

Instelling "Notitie bij persoon" 05 sept 2019 08:06 #30255

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 707
Dag Maas,
De vink Notitie bij Persoon werkt uitsluitend op de inhoud van het notitieveld in het tabblad persoon en niet op overige vermeldingen. Het is dus geen "algemene" functie.
Als u andere vermeldingen wenst te onderdrukken dan dient u de betreffende vinken te verwijderen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: M.Stolk

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

Instelling "Notitie bij persoon" 05 sept 2019 08:38 #30256

• M.Stolk
  • M.Stolk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedemorgen Ruud,

Ik had dat ook zo begrepen en bedoeld.
Het vreemde was dat ik bij de verversing van het bestand na de upload van mijn nieuwe gedcom-bestand 's middags een bevestiging van de verwerking kreeg waarna bleek dat de notitie bij de persoon die ik wilde verwijderen nog steeds aanwezig was. Reden voor mijn vraag. Gisteravond kreeg ik later op de avond opnieuw een bevestiging. Hieruit bleek dat het nieuwe gedcom-bestand nu wel goed verwerkt was en dat de notitie bij de persoon verwijderd was.
Dank voor uw antwoord.

Instelling "Notitie bij persoon" 05 sept 2019 09:15 #30257

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 707
Maas
Blijkbaar een probleem bij de provider.
Toch noch een opmerking. Niet vergeten de wijziging op te slaan in het profiel ? B.v. met een naam als "Gedcom geen persoonnotes" of "Gedcom naam provider". Dan is die bewaard voor toekomstig gebruik

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Last Edit: door Ruud de Ruiter.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.034 seconden
Gemaakt door Kunena