Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Gedcom 5.5.5

Gedcom 5.5.5 09 nov 2019 16:40 #30886

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 724
Geschiedenis:
De makers van Gedcom 5.5 (LDS = Family Search) stellen zelf dat dit de enige officiële versie is. Gedcom 5.5.1 is een test versie die NOOIT officiël is vrijgegeven. Desdondanks wordt deze versie nu ZELFS door LDS gebruikt. Dit is o.a. de reden dat naar mijn informatie Aldfaer besloten heeft ook versie 5.5.1 te gaan ondersteunen.

De Gedcom X specificatie is in 2013 door de LDS vastgelegd. LDS heeft zich uit de ontwikkeling van Gedcom teruggetrokken en de verdere ontwikkeling ondergebracht bij www.gedcomx.org waar de volledige ontwerp specificatie downloadbaar is.

Meer weten? zie groups.google.com/forum/?fromgroups#!forum/gedcomx

Gedcom versie 5.5.5 is naar mijn mening een FANTASIE versie die door GEEN ENKEL serieus genealogie programma wordt ondersteund. Deze is op 2 october 2019 door een persoon uit Leiden in een persbericht aangekondigd. Deze persoon maakt naar mijn inzien onrechtmatig gebruik van de term GEDCOM en met zijn misleidende website "gedcom.org". Een "organisatie bestaande uit één enkel persoon (?). Tevens maakt deze persoon de indruk alsof dit door de LDS ondersteund is door naar hen te refereren. Naar mijn mening een reden om Genealogie Online niet langer als een serieuze webservice te beschouwen
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: scholte

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Last Edit: door Ruud de Ruiter.

Gedcom 5.5.5 10 nov 2019 13:38 #30888

• Frank
  • Frank's Profielfoto
  • actieve gebruiker met W10
  • Ontvangen bedankjes 72
Geweldig,

Men neme een App over (met een heel andere techniek) Weet even niet meer hoe deze genaamd was maar maakte ook gebruik van Json.

Kwalijker vind ik de opmerking :

You can also see the tag tree graph for GEDCOM files created by all family tree programs, Aldfaer, MyHeritage Family Tree Builder, GensDataPro, PRO-GEN, gwb2ged, BROSKEEP, Legacy (R), Ancestry.com Family Trees, Family Tree Maker for Windows, Reunion

Staat niet op alfabet dus in belangrijkheid :)

www.genealogieonline.nl/GEDCOM-tags/

en tellen kunnen ze ook niet : mis 4%
from all processed GEDCOM files 92% identified itself as GEDCOM 5.5 and 4% as GEDCOM 5.5.1).

Vervolgens laat je geen kwartierstaat zien maar een Nageslacht vanuit een stamvader.
Waarbij ze vergeten gebruik te maken van het Knot System van Knud Højrup
Zie hier wel leuke uitdraaien mogelijk als je in de toekomst de techniek van Json curve tussen 2 personen kan laten zien visueel in een verwantschap tussen 2 personen.

Ach meer dan 50% van de Nederlandse genealogen maken gebruik van Aldfaer en genealogie on line was al niet zo betrouwbaar qua gegevens dus waar maak je je zorgen om.

In Noord-Brabant op zoek naar de laatste stamgrootouders in de 11de generatie van onze kinderen.

Positief kritisch anders denkend waardoor diverse Aldfaer sjablonen verbeterd of hierdoor ontwikkeld zijn. Bekijk mijn website voor de mogelijke uitdraaien.

6.2 / 7.0 / RC / 7.2

Beste groet,
Frank

Gedcom 5.5.5 19 nov 2019 15:49 #31047

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 724
Vanwege de door hen geproduceerde fantasie versie Gedcom 5.5.5 heb ik mijn stamboom publicatie bij Genealogie Online verwijderd.

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

Gedcom 5.5.5 19 nov 2019 17:03 #31051

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1088
Onbegrijpelijk dat een commerciële instelling als Genealogie Online deze houding aanneemt. Er zullen er meer volgen die afhaken.

Han

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.169 seconden
Gemaakt door Kunena