Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
16 feb 2020
Traagheid bij beantwoorden van berichten
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Text bij persoon, geboorte, overlijden Aldfaer 8

Text bij persoon, geboorte, overlijden Aldfaer 8 12 feb 2020 20:08 #32555

• Frans De Block
  • Frans De Block's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Hier net van Versie 7.* naar versie 8 (automatisch)laten installeren door Aldfaer(eerst veiligheidscopy gemaakt)

Als ik nu Standaard txt rapport opvraag (gezinsblad, genealogie etc) krijg ik geen txt meer mee die in de tab-bladen Persoon, Geboorte, Overlijden enz staan.
Een schoonheidsfoutje ?
Heeft nog iemand dit vastgesteld.
Versie 8 apart downloaden en opnieuw installeren? (zie ik tegenop)

Ik draai nog onder windows 8 met de gewone browser (niet Edge)
Bij de instellingen staat alles aangevinkt.

Frans

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Text bij persoon, geboorte, overlijden Aldfaer 8 13 feb 2020 11:08 #32582

• Paul Kallenberg
  • Paul Kallenberg's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • Ontvangen bedankjes 236
Frans,

Als je de Ctrl-toets ingedrukt houdt terwijl je het rapport start blijft het rapportvenster staan nadat het rapport gemaakt is. Kan je de tekst die in dat rapportvenster staat hier laten zien, misschien dat daaruit iets af te leiden valt. Als je daarna op de OK-knop van het rapportvenster klikt wordt het rapport getoond.

Paul

Text bij persoon, geboorte, overlijden Aldfaer 8 14 feb 2020 16:50 #32642

• Frans De Block
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag Paul,

Al bedankt voor de reactie. (Ook aan dhr Kortekaas die al reactietje stuurde, Han leest u mee?)
Ik zal straks in een apart bericht met ctrl C en ctrl de txt van het rapportvenster doorsturen.
Even wat extra (nuttige??) inlichtingen.

Als ik het CBG txt-rapport opvraag komen alle txt (die aangevinkt staan in "Instellingen" te voorschijn.
Als ik het Aldfaer rapport opvraag via Persoonskaart icoon en ik hou de alt toets ingedrukt dan krijg ik de standaard Aldfaer uitvoer mét alle txt (bij Persoon, Geboorte, Overlijden enz)

Als ik gewoon op het Persoonskaart icoon klik krijg ik dus de txt niét mee.
Ja, ik heb indertijd wat zitten knutselen met Hooks en in een basishook (of zo) gegoten.
Dus vermoed ik dat daar het probleem zit: Aldfaer versie 8 en mijn in mekaar gefoefelde hook.

Bestaat er binnen Aldfaer "iets" waarmee men (eenvoudig) naar de vorige versie terugkeert??
Ik ben wat terughoudend om "mijn basishook" door te sturen want gegarandeerd zitten de kenners met hun hoofd te schudden als zen mijn geklooi onder ogen krijgen ;-(

Ik gebruik al menig jaar Aldfaer en ben er best tevreden over.
In elk geval al "merci" voor een antwoord.
Frans

Text bij persoon, geboorte, overlijden Aldfaer 8 14 feb 2020 16:55 #32643

• Frans De Block
  • Ontvangen bedankjes 0
Aan dhr Paul Kallenberg

Waarschuwing - StandaardHook.asjl [187]: _HIDENOTE is verouderd en wordt niet meer verwerkt.
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [192]: _HIDENOTE is verouderd en wordt niet meer verwerkt.
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [197]: _HIDENOTE is verouderd en wordt niet meer verwerkt.
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [203]: _HIDENOTE is verouderd en wordt niet meer verwerkt.
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [208]: _HIDENOTE is verouderd en wordt niet meer verwerkt.
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [239]: _HIDENOTE is verouderd en wordt niet meer verwerkt.
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [244]: _HIDENOTE is verouderd en wordt niet meer verwerkt.
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [249]: _HIDENOTE is verouderd en wordt niet meer verwerkt.
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [255]: _HIDENOTE is verouderd en wordt niet meer verwerkt.
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [260]: _HIDENOTE is verouderd en wordt niet meer verwerkt.
Rapport: 'Persoonskaart' Versie 1.106
Algemene gegevens van stamboom en programma:
..Aldfaer: Versie 8.0
..Stamboom: Warre-Imme-Alles-01-feb-2020 (10169 personen)
..Pad PC: C:\Users\De Block\Documents\Aldfaer\Stambomen\
..Pad Sjabloon: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\

Hookbestanden:
..'PersoonskaartHook' niet aanwezig
..'StandaardHook' in Lib User
Bibliotheken:
..'Basis' Versie 1.173 in Lib Aldfaer
..'DutchDateFormat' Versie 1.5 in Lib Aldfaer

Mogelijke instellingen
Privacyfilter: uit
Notitie bij persoon: aan
Notitie bij geboorte: aan
Notitie bij relatie: aan
Notitie bij overlijden: aan
Notitie bij publiceren: aan
Adres: aan
Beroep: aan
Functie: aan
Heerlijkheid: aan
Onderscheiding: aan
Opleiding: aan
Predikaat: aan
Religie: aan
Titel: aan
Vermelding: aan
Overige feiten: aan
[*Beveiligde*] gegevens: aan
Bron: aan
Code: aan
Getuigen: aan
Kinderen: aan
Foto: max één
Foto partner: naast persoon
Gendex: uit
Zekerheid: aan
Leeftijdsoverzicht: aan
Max. verwantschapsgraad: 10

Waarschuwing - StandaardHook.asjl [306]: Set jhk_m is al gedefinieerd in bestand StandaardHook.asjl op regel 306
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [307]: Set jhk_v is al gedefinieerd in bestand StandaardHook.asjl op regel 307
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [308]: Set jhk_o is al gedefinieerd in bestand StandaardHook.asjl op regel 308
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [309]: Set jhk_totaal is al gedefinieerd in bestand StandaardHook.asjl op regel 314
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [306]: Set jhk_m is al gedefinieerd in bestand StandaardHook.asjl op regel 306
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [307]: Set jhk_v is al gedefinieerd in bestand StandaardHook.asjl op regel 307
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [308]: Set jhk_o is al gedefinieerd in bestand StandaardHook.asjl op regel 308
Waarschuwing - StandaardHook.asjl [309]: Set jhk_totaal is al gedefinieerd in bestand StandaardHook.asjl op regel 314

.

Text bij persoon, geboorte, overlijden Aldfaer 8 14 feb 2020 17:13 #32644

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1137
Frans,
U gebruikt mijn naam dat ik al een reactie had gestuurd, maar ik ben me nergens van bewust.
Als U wilt kunt u dat hookbestand maar naar mij sturen want daar zitten heel veel waarschuwingen in en ik denk dat u niet alles heeft laten zien in dit draadje.

Klik op mijn naam aan de linkerzijde voor het emailadres

Han

Last Edit: door Han Kortekaas.

Text bij persoon, geboorte, overlijden Aldfaer 8 14 feb 2020 21:21 #32663

• Antoon
  • Antoon's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • Ontvangen bedankjes 50
In de StandaardHook staat vast nog [?_HIDENOTE("1;")?] in sommige uitdrukkingen. Doordat _HIDENOTE() niet meer ondersteund wordt is het resultaat van deze test steeds negatief, en daardoor vallen de betreffende notities steeds weg. [?_HIDENOTE("1;")?] verwijderen lost het probleem op.

Antoon Bosselaers
Aldfaer-team

Text bij persoon, geboorte, overlijden Aldfaer 8 15 feb 2020 18:33 #32715

• Frans De Block
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag Antoon,

Zoals u aangaf heb ik de "hidenote" etc overal van tussenuit gehaald en nu werken de txt rapporten weer naar behoren.
Hartelijk dank voor de (gouden) tip.

Dat men via de "Hooks" een en ander naar z'n hand kan zetten in Aldfaer vind ik écht een pluspunt. Maar zoals u al kan vermoeden met mijn probleempje, is mijn kennis rudimentair.

Nogmaals "merci"
(later kom ik bij het "team" nog 's aankloppen voor goede raad ivm het aanpassen vd txt weergave van "feiten" -is nu in tabelvorm- als dat mag. Maar nu laat ik jullie oplossingen aanreiken voor alle andere kleine probleempjes die de kop opsteken bij V8 bij anderen)

Frans alias Blokkie

Text bij persoon, geboorte, overlijden Aldfaer 8 15 feb 2020 18:40 #32716

• Frans De Block
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag Han,

Ik heb de raad van "Antoon" opgevolgd om "hidenote etc" te verwijderen uit m'n Basishook.asj.
En het is goedgekomen.

Hartelijk dank (ook aan alle anderen) voor het opvolgen van alle probleempjes die hier door de gebruikers gepost mogen worden.
Dat is echt "service".
Ik hoop dat er niet te veel kopzorgen voor jullie volgen met die overstap nr V8 van Aldfaer.

Vriendelijke groet
Frans alias Blokkie

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.039 seconden
Gemaakt door Kunena