- Bedankjes 1
Controle: Personen mogelijk gelijk
- M. Mantel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Controle: Personen mogelijk gelijk
12 feb 2020 21:29
Binnen 1 gezin zijn op verschillende datums kinderen levenloos geboren, die bij controle als mogelijk gelijk worden aangemerkt.
Dit gebeurd ook bij kinderen met dezelfde voornaam in 1 gezin, maar met verschillende geboorte- en overlijdensdata. Waarom is dat?
Dit gebeurd ook bij kinderen met dezelfde voornaam in 1 gezin, maar met verschillende geboorte- en overlijdensdata. Waarom is dat?
- Frank
-
Re: Controle: Personen mogelijk gelijk
12 feb 2020 23:23
Het is mogelijk om in dit soort gevallen de kinderen uit te sluiten. om deze de volgende controle niet meer opnieuw te hoeven controleren.
Eerste kind waarschijnlijk overleden of beide opa's of oma's hadden dezelfde voornaam.
Mogelijk is er een tikfout gemaakt ?
Eerste kind waarschijnlijk overleden of beide opa's of oma's hadden dezelfde voornaam.
Mogelijk is er een tikfout gemaakt ?
- M. Mantel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
13 feb 2020 09:17
Uitsluiten van controle is natuurlijk geen oplossing.
Bij de betreffende kinderen is een geboorte- en overlijdensdatum vastgelegd.
Voorbeeld:
Teunis Versteeg, geboren 18-01-1827 en overleden 23-01-1827
Teunis Versteeg, geboren 08-06-1828 en overleden 10-09-1828
Worden bij controle aangemerkt als 'Personen mogelijk gelijk'. Hoezo?
Bij de betreffende kinderen is een geboorte- en overlijdensdatum vastgelegd.
Voorbeeld:
Teunis Versteeg, geboren 18-01-1827 en overleden 23-01-1827
Teunis Versteeg, geboren 08-06-1828 en overleden 10-09-1828
Worden bij controle aangemerkt als 'Personen mogelijk gelijk'. Hoezo?
- Paul Kallenberg
13 feb 2020 10:22
Het gaat om mogelijk gelijke personen, of dat werkelijk zo is kan het programma niet uitmaken, dat is aan de gebruiker om te beslissen. Een typisch voorbeeld is dat je zelf al een bestand hebt en vervolgens een gedcom-bestand van iemand krijgt toegestuurd en dit importeert. Het kan zijn dat er dan dubbelen ontstaan waarbij de gegevens in het ene bestand net even anders zijn dan die in het andere bestand. Dan is Controle: personen mogelijk gelijk een hulpmiddel om dit op te sporen.
In de Help valt hierover nog te lezen:
Onder Minimale overeeenkomst kunt u instellen hoeveel percent van de uitgevoerde vergelijkingstesten minimaal moet slagen opdat twee personen als dubbel gerapporteerd zouden worden. U heeft hierbij de keuze tussen een percentage van 70 tot 100. Hoe lager het percentage, hoe meer mogelijke dubbelen u zult vinden, maar hoe hoger het risico is op twee personen die geen dubbelen blijken te zijn. Welk percentage u ook instelt, controleer altijd of het echt om dubbele personen gaat, want zelfs bij een hoog percentage hoeft niet elke gerapporteerde dubbele persoon ook echt dubbel te zijn.
Overigens raad ik aan terughoudend te zijn met het zo maar importeren van gedcombestanden, juist om dit soort dubbelen te voorkomen.
Paul
In de Help valt hierover nog te lezen:
Onder Minimale overeeenkomst kunt u instellen hoeveel percent van de uitgevoerde vergelijkingstesten minimaal moet slagen opdat twee personen als dubbel gerapporteerd zouden worden. U heeft hierbij de keuze tussen een percentage van 70 tot 100. Hoe lager het percentage, hoe meer mogelijke dubbelen u zult vinden, maar hoe hoger het risico is op twee personen die geen dubbelen blijken te zijn. Welk percentage u ook instelt, controleer altijd of het echt om dubbele personen gaat, want zelfs bij een hoog percentage hoeft niet elke gerapporteerde dubbele persoon ook echt dubbel te zijn.
Overigens raad ik aan terughoudend te zijn met het zo maar importeren van gedcombestanden, juist om dit soort dubbelen te voorkomen.
Paul
- M. Mantel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
13 feb 2020 11:18
Dankjewel Paul.
Importeren van een andermans Gedcom is niet mijn ding. Begrijp nu wel hoe een en ander tot stand komt, maar blijft vervelend. De 2 als voorbeeld genoemde personen (en zo heb ik er meer) zijn echt niet dezelfde.
Ik zal de instelling van Minimale overeenkomst eens wijzigen.
Importeren van een andermans Gedcom is niet mijn ding. Begrijp nu wel hoe een en ander tot stand komt, maar blijft vervelend. De 2 als voorbeeld genoemde personen (en zo heb ik er meer) zijn echt niet dezelfde.
Ik zal de instelling van Minimale overeenkomst eens wijzigen.