Import probleem, groot bestand.

• W.S.M.Fakkeldij
  • Onderwerp Auteur
Meer
17 juli 2020 11:30 #36211 door W.S.M.Fakkeldij
Import probleem, groot bestand. werd gestart door W.S.M.Fakkeldij
Ik werk al jaren met Aldfaer, tot voor kort altijd met veel plezier. Nu heb ik in de loop van de jaren in totaal 5 stamboom bestanden opgebouwd, gesplitst in de diversen uitgangsnamen. Deze 5 bestanden staan op een USB stick, na dat mijn PC defect is geraakt heb ik een nieuwe PC aangeschaft ( Windows 10 ), is het voor mij mogelijk om 4 van de 5 bestanden opnieuw te importeren, maar juist het grootste bestand ( ± 13.000 personen ) komt niet meer over. Is hier nog wat mee te doen of moet ik die jaren werk maar als verloren beschouwen en verder gaan met de andere bestanden?
P.S; Dit bestand is in de loop van de jaren al diversen malen opnieuw geïmporteerd, zonder een enkel probleem, maar nu!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
17 juli 2020 11:45 #36212 door Francke
Beantwoord door Francke in topic Import probleem, groot bestand.
Als u over importeren spreekt, denk ik aan een GEDCOM bestand, maar heeft u geen VK's van uw stambomen die u kunt gebruiken?

• W.S.M.Fakkeldij
  • Onderwerp Auteur
Meer
17 juli 2020 12:42 #36213 door W.S.M.Fakkeldij
Beantwoord door W.S.M.Fakkeldij in topic Import probleem, groot bestand.
ik maak altijd automatisch een VK, maar om eerlijk te zijn, geen idee waar die terecht komen, maar ik ga zoeken en wie weet.

Meer
17 juli 2020 13:52 - 17 juli 2020 13:53 #36214 door De Coster René
Beantwoord door De Coster René in topic Import probleem, groot bestand.
De veiligheidskopien staan normaal onder "Documenten/Aldfaer/VK".

En hoe staan de stambomen op de USB ?
Zijn dit .ALDF bestanden ? Dan spreekt men niet van importeren maar van 'openen' of eerst verplaatsen naar map "Documenten/Aldfaer/Stambomen" en dan openen.

U kunt ook altijd een 'Bestand/Zoek Aldfaer bestanden' doen.
Laatst bewerkt 17 juli 2020 13:53 door De Coster René.

• W.S.M.Fakkeldij
  • Onderwerp Auteur
Meer
17 juli 2020 16:36 #36219 door W.S.M.Fakkeldij
Ik heb ze gevonden, maar waarom zijn er 4 van de 5 bestanden zonder problemen te openen en deze niet. Bij mijn vraag zit een bijlage met een afdruk van de LOG, met de opmerking'"GEDCOM-bestand onjuist op regel 47537",daar na is alles fout. Naar mening is er een foutje in de besturing van deze file?

Meer
17 juli 2020 16:55 #36221 door Francke
Beantwoord door Francke in topic Import probleem, groot bestand.
Geen idee waarom dat bestand niet wil.
GEDCOM is bedoeld als intermediar tusen verschillende stamboomprogramma's en is niet voor backup doeleinden gemaakt, want je verliest nl gegevens die in het stamboombestand *.aldf zijn opgeslagen.
Een VK is een gecomprimeerd aldf bestand samen met met nog een paar dingen.
Het lijkt me raadzaam de help eens door te lezen op deze onderwerpen.

Meer
17 juli 2020 17:27 #36222 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Import probleem, groot bestand.

W.S.M.Fakkeldij schreef : Ik heb ze gevonden, maar waarom zijn er 4 van de 5 bestanden zonder problemen te openen en deze niet. Bij mijn vraag zit een bijlage met een afdruk van de LOG, met de opmerking'"GEDCOM-bestand onjuist op regel 47537",daar na is alles fout. Naar mening is er een foutje in de besturing van deze file?

Heel eenvoudig is het zo dat dit gedcombestand om een of andere reden twee (of meerdere) records heeft met een gelijke identificatie.
Als Aldfaer dit inleest kan het niet verder. Dus kijk eens wat er op die regel 47537 staat.

U mag de gedcom ook naar mij sturen. Klik op de knop Meer voor mijn emailadres.

Meer
21 juli 2020 16:17 #36266 door Han Kortekaas
Uw email met bijlage is bij mij in de spam terechtgekomen omdat uw email in een lijst van spamverzenders zou voorkomen. Dat kan betekenen dat uw emailadres gebruikt wordt door derden voor het verzenden van mail. Mijn provider kan dus geen berichten naar u bezorgen.

Het bestand met een vreselijk rare naam waar zelfs alx (een veiligheidskopienaam) is evenwel een gedcombestand gemaakt in 2018 onder versie 6.2. Het barst van syntax onregelmatigheden en ik vermoed dat het na het aanmaken ergens een bewerkingsslag heeft gehad.

Ik zal het proberen te repareren.

Als u een tweede email account heeft dan graag naar mij sturen.

Meer
21 juli 2020 17:06 - 21 juli 2020 17:07 #36270 door Han Kortekaas
Ik ben even doende geweest met dit bestand van 221.052 regels maar constateer dat dit ondoenlijk is en stel vast dat dit bestand nimmer zoals u in het eerste bericht stelt al meerdere malen zonder problemen is geïmporteerd.
Ten eerste zijn er naar schatting zo'n 1500 - 2000 karakters die met de hand aangepast moeten worden; tig regels zijn vervormd met spaties of tekenwijzigingen en je moet gewoon alle code-tags van de gedcomtaal weten om de fouten er uit te halen.

Omdat die vervormingen ook optreden in de RIN code ontstaan bij het inlezen fouten omdat de interne code niet uniek is.

Kortom, onmogelijk dit te repareren.

Ik vraag me tegelijkertijd af hoe u een gedcom bestand maakt.
Laatst bewerkt 21 juli 2020 17:07 door Han Kortekaas.

• W.S.M.Fakkeldij
  • Onderwerp Auteur
Meer
27 juli 2020 15:52 #36371 door W.S.M.Fakkeldij
ik heb zeker al een keer of 5 dit bestand steeds op de zelfde manier overgezet op een andere computer tot de laatste keer zonder problemen, alleen de laatste X was met Windows10 ( voor mij een "rot"systeem ). Maar ik begrijp dat ik er het beate aandoe om dit stukje stamboom maar te vergeten en verder te gaan met die paar kleinen bestanden. Jammer maar het zij zo. U in ieder geval heel erg bedankt voor al Uw moeite, en ik blijf in ieder geval Aldfaer trouw, voor mij een handig en leuke manier om wat aan stamboom onderzoek te doen. Nogmaals bedankt.

Meer
27 juli 2020 16:19 #36374 door Han Kortekaas
Ik begrijp u nu beter, dat u dit bestand al 5x heeft overgezet naar een andere PC. Dat kan heel makkelijk; een slecht bestand blijft een slecht bestand.
Ik dacht dat u zei dat dit bestand al 5x in Aldfaer was geïmporteerd en dat laatste is onmogelijk.

• W.S.M.Fakkeldij
  • Onderwerp Auteur
Meer
27 juli 2020 22:29 #36385 door W.S.M.Fakkeldij
Dit misverstand in dan een gevolg van mijn computer ondeskundigheid. maar dan blijft toch het "probleem" dat ik het zeker 5 X zonder problemen heb over gezet, en dat dit nu niet meer lukt. Maar het zij zo, jammer maar waar.

Gemaakt door Kunena