Aldfaer 'vorige keer niet goed opgeslagen'

• René Houtzager
  • Auteur
Lees meer

Aldfaer 'vorige keer niet goed opgeslagen'

29 jul 2020 13:09
Al langer krijg ik de volgende mededelingen als ik Aldfaer opstart:

1. Aldfaer is de vorige keer niet goed afgesloten. De gegevens die u de laatste keer in stamboom \\wnhtn-fp01.infinitas.local\users\houtzager\home\Mijn Documenten\Aldfaer\Stambomen hebt aangebracht zijn mogelijk niet allemaal goed opgeslagen. Aldfaer gaat nu verder met de laatst bewaarde stamboom. Het kan zijn dat u uw laatste wijzigingen opnieuw in deze stamboom moet aanbrengen.

De laatste door mij ingevoerde persoonsgegevens zijn dan wel opgeslagen maar ze zijn niet 'gekoppeld'. D.w.z. dat ze wel als individuele personen te zien zijn maar niet gekoppeld aan een man/vrouw, vader/moeder of kind, etc.

2. Daarnaast krijg ik iedere keer de automatische update pop-up van Bonus rapporten 8.1.3. Als ik op Installeren klik, lijkt ie dat aanvankelijk te doen, maar halverwege stopt ie en verdwijnt de pop-up.

Hoe is dit op te lossen?

Lees meer

Re: Aldfaer 'vorige keer niet goed opgeslagen'

29 jul 2020 14:12
U heeft de stamboom in een netwerk hangen en dan is de vraag hoe het zit met de synchronisatie. Het is mogelijk dat er een deelbestand door de synchronisatie wordt vastgehouden.

Probeer de stamboom eens uit het netwerk te halen of een veiligheidskopie van het bestand te openen en ergens buiten het netwerk te openen..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: René Houtzager

• Christel Terwiel
Lees meer

15 okt 2020 14:19
Han Kortekaas schreef : U heeft de stamboom in een netwerk hangen en dan is de vraag hoe het zit met de synchronisatie. Het is mogelijk dat er een deelbestand door de synchronisatie wordt vastgehouden.

Probeer de stamboom eens uit het netwerk te halen of een veiligheidskopie van het bestand te openen en ergens buiten het netwerk te openen..

Beste Han, Mijn vraag sluit hierop aan... 'stamboom in een netwerk' Ik heb hetzelfde probleem al jáááren. Zit al jaren in diezelfde 'loop'. Als ik een van mijn stamboom-bestanden open krijg ik ALTIJD de mededeling te zien 'Dit bestand is de vorige keer niet goed opgeslagen. Bestand opschonen kan niet uitgevoerd worden (of de variatie: Bestandscontrole en -reparatie kan niet uitgevoerd worden)'. En/of 'veiligheidskopie terugzetten'. Ik ben inmiddels gewend om deze berichten te negeren (want ik merk nooit dat het enig negatief effect heeft op de inhoud van mijn bestanden), maar ik erger me er wel enorm aan. 'De stamboom in een netwerk hangen'... bedoel je daarmee dat het niet handig is om ze, na ze lokaal opgeslagen te hebben, te kopiëren naar de stack of naar dropbox of een andere cloud-opslag. Ook dat doe ik namelijk al jáááren, omdat ik er zowel thuis (op desktop of laptop) als op andere plekken op andere apparaten aan werk.

Lees meer

15 okt 2020 18:51 - 15 okt 2020 18:54
Ik denk dat u voor uzelf het volgende kunt testen; open Aldfaer op uw DT, sluit af en heropen op de DT. Als u dan die melding krijgt dan zou het kunnen dat u denkt dat u (met de Verkenner) het *.aldf kopieert naar het externe medium, maar dat er toch gesynchroniseerd wordt. Dat laatste is het geval als u een map door Dropbox laat synchroniseren. Ik neem aan dat u het *.aldf bestand uit de map Documenten\Aldfaer\Stambomen kopiëert.

Kijk eens naar de datum van het *.aldf bestand zoals het in DropBox staat. Is dat dezelfde als uw bestand op de DT?

Ieder van uw externe media/LT dient een eigen Aldfaer installatie te hebben.

Terzijde; ik lees dat u meerdere stambomen heeft, hetwelk meer beheerwerkzaamheden oplevert. Waarom niet samenvoegen in één bestand?
Laatst bewerkt 15 okt 2020 18:54 door Han Kortekaas.

Gemaakt door Kunena