rapporten genereren niet mogelijk

Meer
04 aug 2020 10:49 #36470 door joost
rapporten genereren niet mogelijk werd gestart door joost
Na het installeren van de Aldfaer versie 8.1 is het niet meer mogelijk om de standaard parenteel en kwartierstaat-rapporten te genereren, zowel grafisch als in tekst. Ben ik de enige met dit probleem, en is dit oplosbaar? Ik heb mijn stambomen lokaal en niet op het webEr komt een melding dat hij bezig is met genereren, maar dan gebeurt er niets. Dit is de melding die er in beeld komt. Wellicht ligt het aan hookbestanden, wat dat dan ook moge zijnRapport: Kwartierstaat Versie 1.14Algemene gegevens van stamboom programma:Aldfaer 8.1pad pc D: etc, dit kloptpad sjabloon: C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer rapporten\Hookbestanden:• KwartierstaatHook niet aanwezig• StandaazdHook' niet aanwezigBibliotheken:• Voorgeslacht Versie 1.137 in Lib AldfaerBasis Versie 1.174 in Lib AldfaerDutchDateFormat versie 1.5 in Lib Aldfaer .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
04 aug 2020 18:49 #36475 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic rapporten genereren niet mogelijk
Op basis van de verstrekte info lijkt het erop dat u niet de voorgeschreven installatie locatie voor de installatie van Aldfaer8.1 gebruikt gezien "Aldfaer 8.1pad pc D: etc, "

Daarom eerste de vraag, betreft het een installatie of een update ?
Verder waarom in D.\ terwijl de rapporten sjablonen in C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer rapporten staan

Verder gebruikt (of gebruikte u voorheen) 1 of 2 beeldschermen

Meer
06 aug 2020 08:25 #36486 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic rapporten genereren niet mogelijk
Aanvulling
Weet u zeker dat het rapport niet "geminimaliseerd" is of verborgen achter het hoofdvenster?
Doe Menu > Venster en is daar het rapport te vinden?

Meer
09 aug 2020 14:31 #36535 door joost
Beantwoord door joost in topic rapporten genereren niet mogelijk
Het betreft een update. Dat het ene op de D schijf staat en het andere op de C schijf staat is inderdaad raar, ik heb niets gedaan, alleen geüpdate.
Het rapport is niet verborgen, want het blijft hangen op bezig met gerereren van rapport. Het rapport komt alleen nooit. Ik moet het informatiescherm "bezig met gerereren rapport"dan ook weer wegklikken. Micchien moet ik Aldfaer opnieuw installeren? Maar hoe doe ik dat, zonder dat ik mijn informatie kwijt raak?
Mij informatie staat alleen lokaal, niet online

Meer
09 aug 2020 15:17 #36536 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic rapporten genereren niet mogelijk
Joost,
Als u dit wenst kan ik via Teamviewer op afstand mogelijk helpen. Wat is Teamviewer? Zo ja, klik links op Meer voor mijn e-mailadres en stuur mij een bericht. Desnoods kan het nu.

Meer
10 aug 2020 22:08 #36556 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic rapporten genereren niet mogelijk
Via Teamviewer een gespreide installatie van Aldfaer terug naar een standaardinstallate gebracht. De gegevensmappen staan op de schijf D:\ wegens het beperkt volume van schijf C:\. De update voor de bonusrapporten was niet uitgevoerd. Alles werkt nu naar wens.

Gemaakt door Kunena