- Bedankjes 0
Kan bestanden niet meer opslaan
- Dick Zweijtzer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Kan bestanden niet meer opslaan
05 feb 2021 16:40
Ik heb zojuist enkele gegevens gewijzigd en wil deze opslaan. Zowel handmatig als bij afsluiten van Aldfaer worden de gegevens niet opgeslagen. Zowel in de knoppenbalk als onder Bestand in het menu blijft het betreffende icoontje grijs.
Een aanpassing in een achternaam via Stamboom>Onderhoud kon wel worden opgeslagen. Wat te doen?
Een aanpassing in een achternaam via Stamboom>Onderhoud kon wel worden opgeslagen. Wat te doen?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
Re: Kan bestanden niet meer opslaan
05 feb 2021 17:30 - 05 feb 2021 17:31
Verschijnt e.o.a. melding bij het afsluiten? Wat is de volledige naam van het bestand? Heeft u een standaardinstallatie uitgevoerd?
Laatst bewerkt 05 feb 2021 17:31 door JayCee.
- Dick Zweijtzer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 feb 2021 14:43
Ik heb de versie 4.2. via versie 7.2 geüpdatet naar versie 8.1. Ik beschik over 3 bestanden, allen eindigend met .aldf. Voorbeeld: Aldfaer/Stambomen/Zweijtzer.aldf. Bestanden worden keurig geopend en zijn doorzoekbaar. Bij afsluiten wordt de vraag "Aldfaer afsluiten" getoond. Na bevestiging flitst er een pop-up voorbij. Te snel om de inhoud ervan te zien.
Wat is een e.o.a. melding?
Wat is een e.o.a. melding?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
07 feb 2021 14:54
Bij een standaardinstallatie is het pad voor een stamboombestand C:\Gebruikers\uwnaam\Documents\ Aldfaer\Stambomen\Zweijtzer.aldf. Blijkbaar heeft u daarvan afgeweken en niet geantwoord op mijn vorig bericht.
- Dick Zweijtzer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 feb 2021 23:25
OK, dan heb ik je niet goed begrepen. Ik sla mijn bestanden op op de D-schijf. vervang C door D in uw bericht en dat is het volledige pad. Het programma zelf staat op de C-schijf (standaardlocatie). Dit doe ik al jaren zo met al mijn software (dus ook Aldfaer) en heeft tot op heden naar tevredenheid gewerkt. Kan me niet voorstellen dat de opslaglocatie het probleem veroorzaakt. Kan het zijn dat er een bug is opgetreden bij de installatie van versie 8.1? Is het een idee om de software van de C-schijf te verwijderen en opnieuw te installeren? Voor de volledigheid voeg ik een screenshot bij van de knoppenbalk, waaruit het euvel duidelijk moet worden
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
07 feb 2021 23:28 - 07 feb 2021 23:37
Nieuw installatie heeft geen zin. D-schijf op de pc is geen probleem. Klik op de knop "Toon alle dialogen" in de instellingen 'Algemeen'.
Wat is het volledig pad van de stamboom en hopelijk niet in Dropbox?
"Wat is een e.o.a. melding?" = Een of andere foutmelding.
Wat is het volledig pad van de stamboom en hopelijk niet in Dropbox?
"Wat is een e.o.a. melding?" = Een of andere foutmelding.
Laatst bewerkt 07 feb 2021 23:37 door JayCee.
- Han Kortekaas
-
07 feb 2021 23:57
Ik vermoed dat u een nieuwe pc heeft aangeschaft en alles heeft overgeheveld naar die nieuwe PC.??
Ga eens naar Menu > bestand > Zoek Aldfaer bestanden en vink links en rechts alles aan om te zien of er sprake is van een dubbele installatie en de locaties van het programma en stambomen.
Als er geen dubbele installatie is ga dan naar de Extra -> Instellingen van een stamboom en controleer of het pad bij de sjablonen ook inderdaad bestaat door op het menu-icoontje te klikken. Let op of de gebruikersnaam ook juist is aan uw inlognaam.
Mocht niets redden dan kunt u twee bestandjes verwijderen conform de beschrijving zoals in dit artikel ini bestandjes verwijderen In die bestandjes zit een indicatie dat er een bestand doende is om op te slaan, wat niet meer waar is. Dat proces moet zijn onderbroken door een stroomstoring die optreed als de PC ineens wordt afgesloten, een Windows installatie plaatsvindt, een stroomstoring is, synchronisatie op uw
\ schijf en nog een paar van dit soort zaken.
Ga eens naar Menu > bestand > Zoek Aldfaer bestanden en vink links en rechts alles aan om te zien of er sprake is van een dubbele installatie en de locaties van het programma en stambomen.
Als er geen dubbele installatie is ga dan naar de Extra -> Instellingen van een stamboom en controleer of het pad bij de sjablonen ook inderdaad bestaat door op het menu-icoontje te klikken. Let op of de gebruikersnaam ook juist is aan uw inlognaam.
Mocht niets redden dan kunt u twee bestandjes verwijderen conform de beschrijving zoals in dit artikel ini bestandjes verwijderen In die bestandjes zit een indicatie dat er een bestand doende is om op te slaan, wat niet meer waar is. Dat proces moet zijn onderbroken door een stroomstoring die optreed als de PC ineens wordt afgesloten, een Windows installatie plaatsvindt, een stroomstoring is, synchronisatie op uw
\ schijf en nog een paar van dit soort zaken. - Dick Zweijtzer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 feb 2021 17:57
Diverse acties uitgevoerd n.a.v. je suggesties:
Klik op knop "Toon alle dialogen"
Na aanklikken blijft knop grijs, geen verdere reactie (er worden geen dialogen getoond)
Volledige pad stambomen
\Gebruikers\Dick\Documenten\Aldfaer\Stambomen\
geen Dropbox, geen nieuwe PC
resultaat stamboomzoeker
in map C:\Aldfaer, chm-, exe-, ini- en iniprogram-bestanden, geen dubbels
in map
\Gebruikers\......\Stambomen worden de drie stambomen 2 x gemeld. Bij openen Verkenner blijken dat 3 aldf-bestanden te zijn en 3 log-bestanden
in map
\Gebruikers\....Veiligheidskopieen diverse alx-bestanden (o.a. van conversie van versie 4.2. via.7.2 naar 8.1)
in map
\Gebruikers\\Dick\Documenten\stamboomgegevens diverse oudere aldf en ald-bestanden, die ik daar voorlopig gestald heb en weg wil gooien als versie 8.1 naar tevredenheid werkt. Geen dubbels
controle pad sjablonen
alle paden van mijn standaardmappen, de standaard-tekstrapporten en standaard grafische rapporten zijn bestaand en kloppen.
verwijderen ini-bestandjes
Volgens instructie tot 2 keer toe gedaan zonder het gewenste resultaat
Overigens heeft je opmerking over een Windowsinstallatie mij wel aan het denken gezet. Heb de updategeschiedenis eens bekeken: er blijkt op 5 februari (toen ik voor het eerst het opslagprobleem kreeg) een automatische update te zijn uitgevoerd. Misschien moet ik die update ongedaan maken
Klik op knop "Toon alle dialogen"
Na aanklikken blijft knop grijs, geen verdere reactie (er worden geen dialogen getoond)
Volledige pad stambomen
\Gebruikers\Dick\Documenten\Aldfaer\Stambomen\geen Dropbox, geen nieuwe PC
resultaat stamboomzoeker
in map C:\Aldfaer, chm-, exe-, ini- en iniprogram-bestanden, geen dubbels
in map
\Gebruikers\......\Stambomen worden de drie stambomen 2 x gemeld. Bij openen Verkenner blijken dat 3 aldf-bestanden te zijn en 3 log-bestandenin map
\Gebruikers\....Veiligheidskopieen diverse alx-bestanden (o.a. van conversie van versie 4.2. via.7.2 naar 8.1)in map
\Gebruikers\\Dick\Documenten\stamboomgegevens diverse oudere aldf en ald-bestanden, die ik daar voorlopig gestald heb en weg wil gooien als versie 8.1 naar tevredenheid werkt. Geen dubbelscontrole pad sjablonen
alle paden van mijn standaardmappen, de standaard-tekstrapporten en standaard grafische rapporten zijn bestaand en kloppen.
verwijderen ini-bestandjes
Volgens instructie tot 2 keer toe gedaan zonder het gewenste resultaat
Overigens heeft je opmerking over een Windowsinstallatie mij wel aan het denken gezet. Heb de updategeschiedenis eens bekeken: er blijkt op 5 februari (toen ik voor het eerst het opslagprobleem kreeg) een automatische update te zijn uitgevoerd. Misschien moet ik die update ongedaan maken
- Dick Zweijtzer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 feb 2021 15:51
Windowsupdate ongedaan gemaakt. Dit bleek uiteindelijk de oplossing:)