- Bedankjes 0
Backup
- Jacques
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Backup
24 apr 2021 22:17
Goedenavond.
Hoe krijg ik het voor elkaar om een veiligheidskopie te maken van alle gegevens plus foto's?
Nu gaan alleen de gegevens in de backup zonder de foto's.
Wie weet raad?
Alvast bedankt!
Hoe krijg ik het voor elkaar om een veiligheidskopie te maken van alle gegevens plus foto's?
Nu gaan alleen de gegevens in de backup zonder de foto's.
Wie weet raad?
Alvast bedankt!
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
Re: Backup
24 apr 2021 23:36 - 24 apr 2021 23:45
Bij instellingen voor veilihedskopie inclusief materiaal aanvinken. Let wel, afhankelijk van het aantal foto's kan het genereren van een vk met materiaal aanslpepen.
Een vk zonder materiaal en een afzonderlijke backup van de map materiaal is ook goed. De koppelingen naar het materiaal blijven behouden in de vk.
Klik in het instellingenvenster op veiligheidskopie en druk op toets F1, zo komt u rechtstreeks op de helppagina voor het betreffende onderwerp.
Een vk zonder materiaal en een afzonderlijke backup van de map materiaal is ook goed. De koppelingen naar het materiaal blijven behouden in de vk.
Klik in het instellingenvenster op veiligheidskopie en druk op toets F1, zo komt u rechtstreeks op de helppagina voor het betreffende onderwerp.
Laatst bewerkt 24 apr 2021 23:45 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jacques
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 97
25 apr 2021 08:05
Ter aanvulling: een automatische VK bij afsluiten is altijd zonder materiaal. De instelling 'inclusief materiaal' heeft alleen betrekking op een handmatig gemaakte VK.
- Han Kortekaas
-
25 apr 2021 10:30
Als idee wellicht hoe ik omga met het maken van back-ups.
Iedere W10 gebruiker heeft een optie OneDrive.
In OneDrive heb ik twee mappen gemaakt (1) Materiaal en (2) Veiligheidskopieën.
In Extra -> Instellingen -Veiligheidskopie heb ik het pad naar OneDrive gezet , het aantal staat op 25 omdat ik nogal veel muteer.
In Stamboom -> Eigenschappen heb ik het hoofdpad voor Materiaal naar OneDrive gezet.
Resultaat is dat ik alleen periodiek kijk of of de VK's bestaan. Ik maak nimmer zelf VK's
Iedere W10 gebruiker heeft een optie OneDrive.
In OneDrive heb ik twee mappen gemaakt (1) Materiaal en (2) Veiligheidskopieën.
In Extra -> Instellingen -Veiligheidskopie heb ik het pad naar OneDrive gezet , het aantal staat op 25 omdat ik nogal veel muteer.
In Stamboom -> Eigenschappen heb ik het hoofdpad voor Materiaal naar OneDrive gezet.
Resultaat is dat ik alleen periodiek kijk of of de VK's bestaan. Ik maak nimmer zelf VK's
- Francke
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
25 apr 2021 13:05 - 25 apr 2021 13:06
Naast de VK's met Aldfaer wil ik u de volgende twee mogelijkheden niet onthouden:
1) hier een handleiding (klik hier) om met SyncBackFree een backup te maken en geheel naar eigen smaak in te stellen;
2) met Aldmat (klik hier) is het simpel een backup te maken al dan niet met gekoppeld of al uw materiaal.
1) hier een handleiding (klik hier) om met SyncBackFree een backup te maken en geheel naar eigen smaak in te stellen;
2) met Aldmat (klik hier) is het simpel een backup te maken al dan niet met gekoppeld of al uw materiaal.
Laatst bewerkt 25 apr 2021 13:06 door Francke.
- Jans
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 mei 2021 00:43
Ik heb Aldfaer volledig in één map geïnstalleerd, dus programma, sjablonen, stamboom, materiaal, backup & rapport-uitvoer.
Als je nu een windows-copie maakt van deze map heb je ALLES geback-up-ped.
Door die map terug te zetten (of op een andere computer) kan je zo direct weer aan de slag.
Het enige is dat je er voor dient te zorgen dat de drive-letter hetzelfde is (dus als je Aldfaer op een D-schijf hebt dan ook terugzetten op de D-schijf).
Als je nu een windows-copie maakt van deze map heb je ALLES geback-up-ped.
Door die map terug te zetten (of op een andere computer) kan je zo direct weer aan de slag.
Het enige is dat je er voor dient te zorgen dat de drive-letter hetzelfde is (dus als je Aldfaer op een D-schijf hebt dan ook terugzetten op de D-schijf).
- Han Kortekaas
-
17 mei 2021 01:00
Zeer onverstandig om de eigen data op te slaan in de installatiemap en dat alleen maar voor een 'makkelijke' back-up.
Als u mijn suggestie volgt heeft u zelf helemaal niets te doen.
Blijkbaar heeft u vervolgens een ouderwetse methode om een USB stick een vaste drive letter te geven.
Als u mijn suggestie volgt heeft u zelf helemaal niets te doen.
Blijkbaar heeft u vervolgens een ouderwetse methode om een USB stick een vaste drive letter te geven.