Wederom niet opstarten / openen van de gegevens

• Yvonne de Ridder
  • Onderwerp Auteur
Meer
09 jan 2022 22:18 #43913 door Yvonne de Ridder
Wederom niet opstarten / openen van de gegevens werd gestart door Yvonne de Ridder
Na de vorige fout van mijn opslag apparaat. Een nieuwe schijf gekocht. gegevens erop gezet. Nu wil het programma het weer niet openen. Krijg weer zelfde mededeling. Zie bijlage
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
09 jan 2022 23:12 - 09 jan 2022 23:15 #43914 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Wederom niet opstarten / openen van de gegevens
Yvonne,
Ik vermoed dat u telkens opnieuw een veiligheidskopie inleest en opslaat waardoor de naam van het bestand uiteindelijk te lang wordt.
Bij starten van Aldfaer wordt het laatst bewerkte stamboombestand (_*.aldf) automatisch ingelezen.

Lees dit artikel.
Laatst bewerkt 09 jan 2022 23:15 door JayCee.

• Yvonne de Ridder
  • Onderwerp Auteur
Meer
10 jan 2022 22:53 #43917 door Yvonne de Ridder
Beantwoord door Yvonne de Ridder in topic Wederom niet opstarten / openen van de gegevens
Dankjewel voor je antwoord. Maar HOE open ik nu dit bestand met een te lange naam?

• Yvonne de Ridder
  • Onderwerp Auteur
Meer
10 jan 2022 23:39 #43918 door Yvonne de Ridder
Beantwoord door Yvonne de Ridder in topic Wederom niet opstarten / openen van de gegevens
Ik probeer nu te openen met .aldf, krijg ik het bericht u moet uw bestand opschonen. Wat nu?

Meer
10 jan 2022 23:40 - 10 jan 2022 23:41 #43919 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Wederom niet opstarten / openen van de gegevens
Eerst de naam inkorten tot bv de Ridder o.i.d. en vervolgens openen.
Laatst bewerkt 10 jan 2022 23:41 door JayCee.

• Yvonne de Ridder
  • Onderwerp Auteur
Meer
10 jan 2022 23:48 #43920 door Yvonne de Ridder
Weer een poging. Nu de naam gewijzigd. Programma maakt er een .aldf van en zegt: naam onjuist of te lang. Raak ik wanhopig. Ja dus.

Meer
11 jan 2022 09:30 - 11 jan 2022 09:32 #43921 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Wederom niet opstarten / openen van de gegevens
Yvonne
1.sluit Aldaer
2. ga met de verkenner naar Documenten\Aldfaer\Stambomen waar je *.aldf bestanden ziet staan met die hele lange naam.
3. klik het laatste bestand aan met de rechtermuis waardoor je een uitvalvenster ziet
4. kies daar voor 'Naam wijzigen' en geef bv Ridder in.
5. open Aldfaer
6. klik eventuele melding weg en Kies Bestand open
7. surf dan naar Documenten\Aldfaer\Stambomen\Aldfaer\Ridder.aldf

Als je Aldfaer afsluit doe dat dan altijd met het kruisje rechts bovenin waardoor Aldfaer onthoudt wat de laatst geopende stamboom was.
Laatst bewerkt 11 jan 2022 09:32 door Han Kortekaas.

• Yvonne de Ridder
  • Onderwerp Auteur
Meer
11 jan 2022 13:24 #43922 door Yvonne de Ridder
Dank voor het bericht. Ik heb het uitgevoerd, maar zie dat het probleem misschien is dat al die bestanden eindigen op .alx en geen .aldf. Graag advies

Meer
11 jan 2022 13:29 #43923 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Wederom niet opstarten / openen van de gegevens
Zoek dan eens met de verkenner naar *.aldf bestanden. Je kijkt blijkbaar in een map waar de veiligheidskopieën staan.

• Yvonne de Ridder
  • Onderwerp Auteur
Meer
11 jan 2022 13:35 #43924 door Yvonne de Ridder
Toch nog een gevonden die eindigt op.aldf en gelukkig hij werkt en is het open! Heel blij, dank jullie wel. Om dit te voorkomen heb ik nu begrepen moet ik alleen afsluiten door het programma op het kruisje te sluiten, dan krijg ik de .aldf file!?

• Yvonne de Ridder
  • Onderwerp Auteur
Meer
11 jan 2022 13:46 #43925 door Yvonne de Ridder
Een laatste vraag, bij de instellingen wordt aangegeven bij de veiligheidskopieën dat deze met een vinkje automatisch worden uitgevoerd. Moet ik dat aan laten staan of uitzetten en handmatig doen? welke extensie krijg het document dan? Waar geef ik aan dat de bij de afsluiting via het kruisje, het document naar de externe harde schijf gaat? Graag advies

Meer
11 jan 2022 14:06 #43926 door Han Kortekaas
Ik heb zo'n vermoeden dat er meerdere stambomen op die externe schijf staan, maar als die niet aangesloten is dan gaat het fout.

Bij Extra -> Instellingen -> Veiligheidskopie kan de map ingevuld worden waar de automatische veiligheidskopie naar toe moet. Laat de vink absoluut staan maar verhoog het aantal van 7 naar bijv. 25. Die bestandjes krijgen de extensie *.alx en moet je nooit openen, tenzij er een calamiteit is.

Gemaakt door Kunena