Wederom niet opstarten / openen van de gegevens

• Yvonne de Ridder
  • Onderwerp Auteur
Meer
11 jan 2022 18:28 #43929 door Yvonne de Ridder
Beantwoord door Yvonne de Ridder in topic Wederom niet opstarten / openen van de gegevens
Beste Han, Wauw, ik ben wel 74 maar niet zo dom om mijn schijf niet aan te zetten wanneer ik op wil starten. Het probleem is dat het programma zo geprogrammeerd is dat het bij het afsluiten automatisch de gegevens op de C: schijf zet. Dan vind ik mijn programma niet terug op de F:, zoals de veiligheidskopie. Ik kan dus niet vinden waar ik dat in kan stellen. Bij instellingen zie ik wel dat ik voor rapporten het e.e.a. in kan stellen, maar niet voor het afsluiten. Mocht daar een manier voor zijn zie ik dat graag. Nogmaals bedankt voor de adviezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
11 jan 2022 19:51 #43931 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Wederom niet opstarten / openen van de gegevens
Op het venster van de instellingen (Veiligheidskopie) waar een vinkje voor automatische veiligheidskopie alsook het aantal kan ingesteld worden staat bovenaan een veld waar u het pad kunt aangeven waar de veiligheidskopie moet opgeslagen worden.

• Yvonne de Ridder
  • Onderwerp Auteur
Meer
17 jan 2022 17:26 #43998 door Yvonne de Ridder
Beantwoord door Yvonne de Ridder in topic Wederom niet opstarten / openen van de gegevens
Dankjewel JayCee. Deze had ik al gevonden.Nu wil graag aangeven waar mijn bijgewerkt bestand opgeslagen wordt. Ik zie bij de standaard mappen alleen allerlei rapporten en sjablonen. Waar wordt nu het "werkdocument" opgeslagen waarmee het programma ook weer opent. Alvast dank.

Meer
17 jan 2022 17:54 #44000 door Evert
Beantwoord door Evert in topic Wederom niet opstarten / openen van de gegevens
Yvonne,

Als alles van Aldfaer correct geïnstalleerd is komt de (bijgewerkte) stamboom bij afsluiten en/of opslag vanzelf weer in de map …/documenten/Aldfaer/Stambomen terecht.
Dus op dezelfde plaats waar de stamboom voor de aanvullingen/bijwerkingen staat.
Daar hoef je zelf geen pad voor te kiezen.

Evert.

Meer
17 jan 2022 17:57 - 17 jan 2022 17:58 #44001 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Wederom niet opstarten / openen van de gegevens
Yvonne,
lees eens de Help na en wel het artikel over Standaard Mappen. Druk op de toets F1 voor de Help.

Er is een onderscheid gemaakt tussen de Installatiemap C:\Aldfaer (waar je als gebruiker nooit in komt) en de gebruikersmap Documenten\Aldfaer met een aantal submappen.
Laatst bewerkt 17 jan 2022 17:58 door Han Kortekaas.

Meer
17 jan 2022 20:30 #44002 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Wederom niet opstarten / openen van de gegevens
Dag Yvonne
Het is mij niet duidelijk wat je wil bereiken en/of wat je bedoeling is.
Daarom de vragen:
1) waarom wil je een pad aangeven waar bij afsluiten het stamboombestand naar toe moet anders al het pad waarmede het bestand geopend wordt
2) wil je dat doen om bij afsluiten een back-up van het bestand te maken?. Zoja, daar heb je de veiligheidskopie voor
3) als het inderdaad de bedoeling is om een back-up te maken op b.v. een extern medium, waarom stuur je dan via instellingen die v-kopie niet naar dat externe medium

Ruud

Gemaakt door Kunena