Stamboom opent niet meer

• Bert Middeldorp
  • Onderwerp Auteur
Meer
12 jan 2022 15:12 #43943 door Bert Middeldorp
Stamboom opent niet meer werd gestart door Bert Middeldorp
Sinds vandaag opent aldfaer niet meer. Ik heb de nieuwste versie geinstalleerd. Maar dat helpt niet. Ik heb de laatste backup en de laatste Aldfaer software op mijn laptop geinstalleerd, en hier kan ik de backup (veiligheidskopie) probleemloos openen en zie ik alle gegevens. Zet ik deze stamboom terug op mijn PC dan werkt het weer niet. Bijgevoegd de logfile.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
12 jan 2022 16:18 #43944 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Stamboom opent niet meer
Uw logfile zegt niets bijzonders; u heeft bestandsherstel gedraaid en daarna afgesloten.

Ik begrijp dat u op de laptop een veiligheidskopie heeft 'teruggezet' en daar een stamboom van heeft gemaakt. Die stamboom heeft u op uw PC gezet naar ik hoop in Documenten\Aldfaer\Stambomen.

Als u daarna Aldfaer opent dan kunt u toch met Bestand -> Open naar die map surfen en het bestand openen?

Meer
13 jan 2022 16:53 #43958 door Gitta
Beantwoord door Gitta in topic Stamboom opent niet meer
Sinds vandaag opent 1 van mijn stambomen niet meer, gisteravond nog op gewerkt en opgeslagen. Ik kreeg vandaag een foutmelding waarvan ik de tekst niet meer weet, te snel weggeklikt. Geprobeerd om naar versie 7 te converteren, voor 2 van mijn stambomen is dat gelukt maar voor de belangrijkste niet, t.w. 201606210017 met zo'n 19.000 personen. Ik krijg de foutmelding dat deze bestanden zijn gemaakt in versie 2 en niet automatisch kunnen worden geconverteerd. Gebruik GEDCOM import of converteer de stamboom via versie 2.2.1.6 en 3.3.2. Dit laatste heb ik geprobeerd maar ik kom niet verder. Tevens zag ik bij het aanklikken van de snelkoppeling die ik bijna dagelijks gebruik dat het bestandsversie 6.1.0.0 met aanmaakdatum 30-4-2016 was, grootte 8.12MB. In het tekstdocument (logfile?) van deze stamboom zie ik geen afwijkingen. Waarschijnlijk is er tijdens het overzetten van de bestanden van mijn oude desktop naar mijn nieuwe laptop in 2016 veel misgegaan met de instellingen waardoor er geen veiligheidskopieën meer zijn gemaakt en geen updates meer zijn gemeld en/of gedownload. Wat kan ik nu nog doen om mijn huidige stamboom te redden behalve teruggaan naar een oude kopie van juni 2016? mvg Gitta
Bijlagen:

Meer
13 jan 2022 21:36 #43961 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Stamboom opent niet meer
Stuur het bestand met een e-mail naar mij toe en ik kijk wat ik kan doen.
Klik "Meer" en muis over de enveloppe voor mijn e-mail adres
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gitta

Meer
16 jan 2022 16:11 #43992 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Stamboom opent niet meer
Het betreffende bestand is niet te redden, ook niet met behulp van Han Kortekaas. O.a. omdat het, ondanks de naamgeving, in feite geen stamboombestand of variant daarvan was.

De enige remedie is op basis van een geldige v-kopie een nieuw stamboombestand te genereren, maar of dat, na een zeer lang tijd (ca 6 jaar?) het bestand niet bewerkt te hebben, nog aanwezig is ???

Gemaakt door Kunena