Wijzigen van stamboomnaam
- Roelf Schrik
- Onderwerp Auteur
-
- Ontvangen bedankjes 0
Beste forumleden,
Ik wil in Aldfaer graag de naam wijzigen van een van mijn stambomen (ruim 6000 personen). Ik heb al geprobeerd een nieuwe stamboom te maken met de gewenste naam en alle personen van de oude stamboom te importeren in de nieuwe stamboom.
Kennelijk werkt dat niet feilloos want alle personen waren weliswaar geïmporteerd maar zat vol met foute familieverbanden. Zo kwam het voor dat een persoon met wel 50 vrouwen was gehuwd. Een complete puinhoop.
Vraag:
Is het mogelijk dat de naam van een bestaande Aldfaer stamboom wordt gewijzigd, en zo ja, op welke wijze ga ik dan te werk ?
Hartelijk dank voor suggesties, met vriendelijke groet, Roelf Schrik
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- JayCee
-
-
- Ontvangen bedankjes 933
- De Coster René
-
-
- Ontvangen bedankjes 67
De stamboom bestanden (bij een standaard installatie) zijn te vinden onder 'Documenten\Aldfaer\Stambomen' en hebben als extensie .aldf
- Han Kortekaas
-
-
Roelf Schrik schreef : knip........ Ik heb al geprobeerd een nieuwe stamboom te maken met de gewenste naam en alle personen van de oude stamboom te importeren in de nieuwe stamboom.
Kennelijk werkt dat niet feilloos want alle personen waren weliswaar geïmporteerd maar zat vol met foute familieverbanden. Zo kwam het voor dat een persoon met wel 50 vrouwen was gehuwd. Een complete puinhoop. .....knip
Heeft u dat met een gedcom exporteren -> importeren gedaan? Dat zou naadloos moeten gaan.
- Roelf Schrik
- Onderwerp Auteur
-
- Ontvangen bedankjes 0
- Roelf Schrik
- Onderwerp Auteur
-
- Ontvangen bedankjes 0
- Han Kortekaas
-
-
Met de Windows manier moet u zelf naar het nieuwe bestand surfen.
Met welke Aldfaer versie heeft u deze gedcom gemaakt en is die ook ingelezen in dezelfde versie?
Zou u mij die gedcom en het verkeerde bestand met die man met 50 dames kunnen sturen voor nader onderzoek??