Wijzigen van stamboomnaam

Meer
14 jan 2022 00:31 #43966 door Roelf Schrik
Wijzigen van stamboomnaam werd gestart door Roelf Schrik
14 januari 2022

Beste forumleden,

Ik wil in Aldfaer graag de naam wijzigen van een van mijn stambomen (ruim 6000 personen). Ik heb al geprobeerd een nieuwe stamboom te maken met de gewenste naam en alle personen van de oude stamboom te importeren in de nieuwe stamboom.
Kennelijk werkt dat niet feilloos want alle personen waren weliswaar geïmporteerd maar zat vol met foute familieverbanden. Zo kwam het voor dat een persoon met wel 50 vrouwen was gehuwd. Een complete puinhoop.

Vraag:
Is het mogelijk dat de naam van een bestaande Aldfaer stamboom wordt gewijzigd, en zo ja, op welke wijze ga ik dan te werk ?

Hartelijk dank voor suggesties, met vriendelijke groet, Roelf Schrik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
14 jan 2022 00:36 - 14 jan 2022 00:36 #43967 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Wijzigen van stamboomnaam
Open de stamboom, ga naar menu Bestand > opslaan als.. met de nieuwe naam.
Laatst bewerkt 14 jan 2022 00:36 door JayCee.

Meer
14 jan 2022 06:13 #43968 door De Coster René
Beantwoord door De Coster René in topic Wijzigen van stamboomnaam
Je kunt in de Windows verkenner uw stamboom kopiëren en daarvan de naam wijzigen.
De stamboom bestanden (bij een standaard installatie) zijn te vinden onder 'Documenten\Aldfaer\Stambomen' en hebben als extensie .aldf

Meer
14 jan 2022 08:57 #43969 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Wijzigen van stamboomnaam

Roelf Schrik schreef : knip........ Ik heb al geprobeerd een nieuwe stamboom te maken met de gewenste naam en alle personen van de oude stamboom te importeren in de nieuwe stamboom.
Kennelijk werkt dat niet feilloos want alle personen waren weliswaar geïmporteerd maar zat vol met foute familieverbanden. Zo kwam het voor dat een persoon met wel 50 vrouwen was gehuwd. Een complete puinhoop. .....knip

Heeft u dat met een gedcom exporteren -> importeren gedaan? Dat zou naadloos moeten gaan.

Meer
14 jan 2022 11:24 #43970 door Roelf Schrik
Beantwoord door Roelf Schrik in topic Wijzigen van stamboomnaam
Dank voor antwoord. Inderdaad. Alle personen (6029) zijn overgezet via gedcom exporteren en importeren. Het aantal geïmporteerde personen 6029 klopte maar alle familieverbanden lagen op een hoop ! Mvg, Roelf Schrik

Meer
14 jan 2022 11:29 #43971 door Roelf Schrik
Beantwoord door Roelf Schrik in topic Wijzigen van stamboomnaam
Dank voor antwoord. Zal eerst de stamboom even back-uppen en daarna uw suggestie uitproberen. Mvg, Roelf Schrik

Meer
14 jan 2022 11:42 #43972 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Wijzigen van stamboomnaam
De naam wijzigen via de Windows verkenner kan wel maar is niet de beste oplossing. Beter is om de naam via Bestand -> 'Opslaan al s' het bestand onder een nieuwe naam op te slaan. Bij afsluiten zal Aldfaer deze nieuwe naam onthouden en bij heropenen ook deze stamboom openen.
Met de Windows manier moet u zelf naar het nieuwe bestand surfen.

Met welke Aldfaer versie heeft u deze gedcom gemaakt en is die ook ingelezen in dezelfde versie?

Zou u mij die gedcom en het verkeerde bestand met die man met 50 dames kunnen sturen voor nader onderzoek??

Gemaakt door Kunena