gebruik Aldfaer ander doeleinde

• A.W. van 't Hof
  • Onderwerp Auteur
Meer
18 jan 2022 13:29 #44011 door A.W. van 't Hof
gebruik Aldfaer ander doeleinde werd gestart door A.W. van 't Hof
Hallo,

Ik gebruik dit programma voor een andere doeleinde nl: een hondenras database.
In het menu gebruik ik bijna dagelijks Voorgeslacht/Nageslacht Grafisch en Tekst.
De versie die ik daarvoor gebruik is oud: 3.5.2 rapport module 351.9.
Jaren geleden heb ik meer dan eens getracht een nieuwere versie te gebruiken maar dit is helaas mislukt.
De optie Voorgeslacht/Nageslacht is in deze versie heel zwart/wit; letterlijk. Ik stel deze in op 6 generaties zodat ik in 1 oogopslag de laatste generaties kan zien op dubbele 'ancestors'. Voor mijn gebruik is dit de meest waardevolle tool omdat inzicht in fokbeleid en pedigree zo snel te overzien is. Ook het zoeken naar overlappende pedigrees vanuit verschillende landen kan ik zo eenvoudig zien of ik de 6 generaties compleet heb ingevoerd of een missing link heb.

Ik zou graag een nieuwe versie willen gebruiken maar deze optie was toentertijd veranderd en was omlijst met allerlei grafische aanvullingen die het voor mij juist minder overzichtelijk maken. Nu klik ik eenvoudig op de optie; 6 generaties rollen er pijlsnel uit of ik klik op de plusjes voor meer. Ook voer ik regelmatig oude foto's etc in zodat ik bij Voorgeslacht Tekst een verzameling te zien krijg.

Is er een versie die deze simpele tool weer in zich heeft of optie om dat te selecteren?
Intussen staat de teller op 196.835 'personen' ingevoerd. En is er een dak aan de hoeveelheid informatie die ik kan invoeren?

Bij voorbaat dank, Anita
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
18 jan 2022 15:43 - 18 jan 2022 16:00 #44013 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic gebruik Aldfaer ander doeleinde
U bedoelt dit ?

wat in versie 10 wordt

Als u over wil gaan, stuur mij uw *.ald bestand en ik converteer dat naar versie 10.xx

Die vensters met détail info verschijnen als u een veld aanklikt of bij muis over één van de velden
In versie 10.xx ziet u dus altijd wie de beide ouders van een nakomeling zijn. Iets wat u niet ziet in versie 3.2.5
Bijlagen:
Laatst bewerkt 18 jan 2022 16:00 door Ruud de Ruiter. Reden: aanvulling

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena