Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Advies abonnementsvorm Myheritage

Advies abonnementsvorm Myheritage 18 okt 2015 17:02 #8596

• Carin Groenen-Lamers
  • Carin Groenen-Lamers's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 2
In een afgesloten onderwerp (4618) stelt Benno van Dalen de volgende vraag:
Ik heb € 89,90 betaald voor een data-abonnement bij MyHeritage, maar stel nu vast dat ik daar binnen MyHeritage niet zo gek veel mee kan doen als ik niet ook nog op z'n minst een Premium-Abonnement erbij neem, dat "slechts" € 71,40 kost. Was het niet voldoende geweest alleen het Premium-Abonnement te nemen om alle smart matches vanuit Aldfaer in MyHeritage in te kunnen zien? Indien ja, zou het wellicht handig zijn dit ook op de Aldfaer-site uit te leggen?

Ik kan in het forum geen antwoord hierop vinden.

Ook ik wil graag een abonnement afsluiten vanwege het vinden van mogelijke matches. Wat is dan slim?
- rechtstreeks vanuit Aldfaer werken (met een data-abonnement) of
- via een Gedcom export een Myheritage stamboom maken en dan een Premium(Plus) abonnement nemen.

Wie kan hier een goed advies in geven?

Carin
Discussie gesloten.

Advies abonnementsvorm Myheritage 18 okt 2015 17:20 #8598

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1098
Carin,
ik zou haast zeggen om eerst of ook eens contact te leggen met MyHeritage en daar deze vraag te stellen. Het is voor iedereen een persoonlijke zaak of men wel of niet veel in MyHeritage aanvullende informatie vindt.
Als ik al iets zou mogen adviseren is eerst eens te 'neuzen' wat u zoal voor nieuwe mogelijke matches ziet via de Aldfaer online dienst naar MH. Wordt daardoor uw interesse gewekt dan kunt u altijd nog besluiten tot een abonnement bij MH.
Han

Discussie gesloten.

Advies abonnementsvorm Myheritage 18 okt 2015 17:51 #8599

• Carin Groenen-Lamers
  • Carin Groenen-Lamers's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 2
Han,

dat is precies wat ik al gedaan heb. Het gaat om het verschil tussen de 2 abonnementsvormen die Myheritage aanbiedt; Premium/Premium Plus of een Data-abonnement. Binnen Aldfaer wordt er maar naar 1 vorm verwezen (data-abonnement). De vraag staat ook op de website van Myheritage ( helpcenter.myheritage.nl/Account-en-abon...-data-abonnement.htm ), maar biedt onvoldoende duidelijkheid in relatie met het hebben van een Aldfaer stamboom. Ik heb zelfs telefonisch contact gehad.

Het probleem is dat je niet kunt 'proefkijken' naar het verschil tussen de beide abonnementen.
Ik zal Myheritage niet gebruiken om een stamboom te publiceren (als je dat wilt, dan is het waarschijnlijk het slimst om een premium of premiumplus abonnement te nemen). Ik wil vooral mijn Aldfaer stamboom aanvullen. Ik lees dan binnen Aldfaer dat je (voor de 'groene blokjes') een data-abonnement neemt. Maar krijg je dan ook koppelingen met andere Myheritage stambomen als je er zelf geen maakt op Myheritage? Een vraag die bij Benno ook is opgekomen nadat hij een data-abonnement heeft afgesloten. 2 abonnementen is waarschijnlijk niet nodig.

Ik ben op zoek naar ervaringen met Myheritage abonnementen van houders van een Aldfaer stamboom.
Discussie gesloten.

Advies abonnementsvorm Myheritage 18 okt 2015 22:54 #8609

• Frank Klerkx
  • Frank Klerkx's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Windows 7, Aldfaer 6.1+Bonus7.8 ,4GB+12GB virtueel
  • Ontvangen bedankjes 15
Hallo Carin Groenen,

Bemerk in mijn zoektocht naar mijn eigen voorouders dat Myheritage indien gegevens gewoon in beeld komt als je de naam + achternaam zonder patroniem vorm tussen haakjes in google invoert "voornaam achternaam"

meestal staan deze gegevens dan ook ergens anders online.
Vergeet niet deze gegevens goed te controleren door de actes er ook bij te zoeken.

Laat zelf deze vorm van zoeken links liggen en zoek liever in de archieven zelf, of met hulp via een post op het forum. Heb geen ervaring met abonnementen van Myheritage. in 2010 eens uitgeprobeerd maar toen al vrij snel verlaten na een test opzetje.

Maar dit is een aldfaer forum en geen Myheritage, meeste Aldfaer gebruikers zijn niet gecharmeerd van de hulpknop van Myheritage en hebben deze functie uit staan heb ik zo het idee.
Ben op zoek naar de voorouders van onze kinderen - kleinkind(eren)tot zover dit mogelijk is.

Vlag van NB zelf ontworpen via html code en wordt opgemaakt met de kleuren van je computer.
Discussie gesloten.

Advies abonnementsvorm Myheritage 19 okt 2015 20:45 #8629

• Jan Visser
  • Jan Visser's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Carin
Heb afgelopen jaar als tester een data abo genomen via Aldfaer. Wilde uiteraard weten hoe of het werkt en of er iets te vinden was. Ik heb voor een jaar € 107 betaald en gelijk weer opgezegd. Iets wat simpel ging. Je krijgt dan niet te maken met een verlenging die je niet wil. Ik heb dus een data abo terwijl er ook een premium is. Daarbij kan je ook een boom aanmaken met max 2000 personen.
Met de extra is het aantal personen ongelimiteerd.
Heb gekeken of er een duidelijk overzicht is met de huidige abonnements vormen met wat krijg je hiervoor en wat het kost het maar dat heb ik niet gevonden. Ben het met Frank eens dat niet alle data even betrouwbaar zijn. Er wordt nogal wat door gekopieerd zonder enige vorm van controle.
Soms zitten er leuke dingen tussen. Vond een foto van de grafsteen van mijn oma waarvan ik niet eens wist waar ze was begraven.

Frank
In je bovenste zin lijkt het of je aangeeft dat er mogelijk een lek zit bij Aldfaer. Ieder in MyHeritage kan er voor kiezen zijn boom openbaar te maken waarbij hij zelfs is te vinden via Google. Dat is de keuze van de Heritage gebruiker.
Discussie gesloten.

Advies abonnementsvorm Myheritage 20 okt 2015 09:38 #8649

• Jan Visser
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Frank
Nog een korte opmerking aan jou. Het is leuk dat je een idee hebt over de Aldfaer gebruikers in relatie tot MyHeritage. Vindt het een beetje gevaarlijk om met een onderbuik gevoel dit soort stellingen te poneren. Wanneer je er een a-selecte steekproef naar hebt gedaan laat dan weer van je horen.
Discussie gesloten.

Advies abonnementsvorm Myheritage 20 okt 2015 21:47 #8661

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 730
Dag Carin,
Afgezien dat het niet aan Aldfaer is om een advies te geven over welk abonnement men bij MyHeritage kan/moet nemen, begrijp ik je probleem.

Meestal staat MH bij mkij uit en gebruik ik MH alleen als ik een specifieke zoektocht begin en Wonder boven Wonder, SOMS krijk ik via de gratis Aldfaer functie een indicatie dat elders een aanvullende informatie beschikbaar is. Met nadruk SOMS, want meestal heb ik al meer gegevens als dat zij aanduiden. Maar dan ga ik vervolgens gericht zoeken in een toepasselijke publieke website. Met andere woorden, ik gebruik de gratis Aldfaer-MH als een tipgever dat elders info beschikbaar is.

Een abo sluit ik niet af. Over de grens van 2000 personen. Jammer voor hun dat mijn 40'000 plus personen voor hun niet toegankelijk zijn. Zelfs Geneanet laat dat niet meer gratis "volledig" toe. Volledig, wil zeggen met gekoppelde documenten.

Enne, ik ben niet van plan om dit bestand (of mijn bestand van de genealogie in dit Zwitserse dal) zomaar op internet te zetten en dan gratis voor MH toegankelijk te maken waarop MH dan voor andere gebruikers een abo gaat verlangen... Ik heb zo daar mijn mening over...

Voor de rest, een ieder heeft de vrijheid de gratis Aldfaer functie te gebruiken en al naar gelang zijn behoefte een MH abo te nemen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Carin Groenen-Lamers
Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Discussie gesloten.

Advies abonnementsvorm Myheritage 21 okt 2015 12:32 #8666

• Frank Klerkx
  • Ontvangen bedankjes 15
@ Jan,

Volgens de uitleg wordt er alleen gezocht naar personen die je in je scherm hebt staan van het gezin.

Kijk je echter even in je persoonslijst dan zie je al snel de groene uitroeptekens toenemen waar ook weer gegevens van gezocht worden.

Daar dus iets anders weergegeven wordt dan uitgelegd is ben ik dus ook huiverig voor wat er met mijn bestandsgegevens gebeurd.

Op je tweede vraag, ben nog niemand tegengekomen die de knop van Myheritage standaard aan heeft staan.
Je zou de eerste zijn. En google doet precies hetzelfde als je de naam tussen haken zet. Alleen zij vragen er geen abo voor.

Uiteraard is iedereen vrij om de gegevens bij Myheritage te zetten, maar hoe kan ik dan mijn naam bij Myheritage tegenkomen terwijl ik die gegevens nooit ingevuld heb?

Ja ben zelf kritisch zeker met levende personen die geen toestemming hebben gegeven.

Kortom iedereen is vrij met zijn eigen gegevens om deze op internet te zetten, social media staat er vol mee, en dat mag dan weer wel?

Hoop dat je onderbuik gevoel nu verdwenen is.
Ben op zoek naar de voorouders van onze kinderen - kleinkind(eren)tot zover dit mogelijk is.

Vlag van NB zelf ontworpen via html code en wordt opgemaakt met de kleuren van je computer.
Discussie gesloten.

Advies abonnementsvorm Myheritage 21 okt 2015 14:43 #8667

• Paul Kallenberg
  • Paul Kallenberg's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • Ontvangen bedankjes 211
Frank,

Er is geen reden om huiverig te zijn voor wat er met je bestandsgegevens gebeurt. Aldfaer zoekt matches voor de personen die in het hoofdscherm staan. Dat is de hoofdpersoon zelf plus diens partners, ouders, kinderen en gezinsleden. Als je vervolgens iemand anders in het hoofdscherm zet worden ook weer voor deze persoon en diens partners, ouders, kinderen en gezinsleden matches gezocht.

Als je in de personenlijst bij iemand een groen blokje ziet staan heeft deze persoon ooit in het hoofdscherm gestaan, als hoofdpersoon of als iemand die gekoppeld is aan de hoofdpersoon.

Paul
Discussie gesloten.

Advies abonnementsvorm Myheritage 21 okt 2015 17:14 #8672

• Frank Klerkx
  • Ontvangen bedankjes 15

Paul Kallenberg schreef :
Als je in de personenlijst bij iemand een groen blokje ziet staan heeft deze persoon ooit in het hoofdscherm gestaan, als hoofdpersoon of als iemand die gekoppeld is aan de hoofdpersoon.

/quote]

Juist iedereen heeft in het hoofdvenster gestaan bij invullen en heel de familielijnen worden in een razend tempo onderzocht, dus niet alleen de persoon in het hoofdvenster maar ook de verre voorouders tot achterneven toe.

Grote vraag blijft wat doet Myheritage hier weer mee.
Waarom kom ik me dan tegen in Myheritage terwijl ik geen gegevens daar als zodanig ingevoerd heb.

Om deze te bekijken moet je een abonnement nemen. En je kan je eigen gegevens niet verwijderen ondanks dat het levende personen zijn.

Tja ben vervolgens zeer sceptisch.

Discussie gesloten.

Advies abonnementsvorm Myheritage 21 okt 2015 18:55 #8673

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1098
Frank, ik wil niet in herhaling treden over wat de uitwisseling van korte info is tussen Aldfaer en MyHeritage. Je weet de zoekfunctie te vinden en je kunt alle vragen antwoorden nogmaals lezen.

Als jij jouw gegevens bij een MyHeritage match tegenkomt dan zie je ook waar MyHeritage dat vandaan heeft, met naam genoemd. Die persoon heeft jouw gegevens gepubliceerd.

Ik ben ook al eens iemand tegengekomen die verbaasd was dat hij my de matches gevonden werd.........totdat ie er achter kwam dat het zijn eigen website onder MyHeritage was; hij was zich niet meer van dat bestaan bewust.

Ben mezelf en mijn gezin ook al eens tegengekomen en met behulp van de helpdesk van MyHeritage is dat van internet verwijderd. 't is maar een weet.

Voor de rest is het niet zo zoals je beschrijft dat heel de familielijnen in een razend tempo worden onderzocht. Zoals Paul het beschrijft gebeurt het ook. Van de hoofdpersoon en personen op het scherm worden de naam/datum/plaatsgegevens ter vergelijk doorgegeven. Dus niet grootouders/kleinkinderen enz, totdat deze ook weer in het hoofdvenster staan.

Je kunt dat makkelijk controleren.
Han

Last Edit: door Han Kortekaas.
Discussie gesloten.

Advies abonnementsvorm Myheritage 21 okt 2015 19:56 #8675

• Jan Visser
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Frank
Laatste opmerking en dan is het voor mij over, Ik denk wanneer je gegevens van je zelf tegen komt dat je niet zo zorgvuldig met je privacy omgaat (of je directe omgeving) als je zelf wel denkt
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.055 seconden
Gemaakt door Kunena