Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Advies abonnementsvorm Myheritage

Advies abonnementsvorm Myheritage 22 okt 2015 20:22 #8715

• Carin Groenen-Lamers
  • Carin Groenen-Lamers's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 2
Heren,

bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik begrijp dat er weinig Aldfaer gebruikers zijn die zelf ervaring hebben met abonnementen bij MH.

Ik gebruik de 'groene blokjes' in Aldfaer zelf vooral als mogelijke tip. Niet om de data 1 op 1 over te nemen. Maar het kan je soms mooi op een spoor zetten (b.v. een suggestie van de overlijdensplaats, maakt het een stuk eenvoudiger om de overlijdensakte te vinden). Als je vanuit Aldfaer op de matches klikt, dan loop je echter direct tegen het bekende scherm van 'data-abonnenment' aan.

Als je echter zelf een beperkte kopie van je stamboom maakt via een Gedcom en die publiceert op MH dan kun je iets 'verder' in de gegevens van MH kijken. Dat levert dat soms net een aanknopingspunt op. Ik maak hiervoor een groep aan van minder dan 250 personen, beperk verder ook de te exporteren gegevens en publiceer kleine stamboom gratis op MH. In deze MH-stamboom verschijnen dan ook matches waarop je dus verder kunt doorkijken. Aanwijzingen neem ik handmatig over in mijn originele Aldfaer stamboom en van daaruit ga ik er verder mee aan de slag (op zoek naar oorspronkelijke bronnen).
Uiteraard is de laatste optie veel bewerkelijker. Op deze manier krijg je wel ook mogelijke relaties in beeld die iemand anders gevonden heeft.

De vraag blijft nu of deze relaties (en dus de MH stambomen van andere MH gebruikers) ook via het data-abonnement ontsloten worden. Ik krijg de indruk van niet. En dat maakt een data-abonnement een stuk minder aantrekkelijk, omdat je dan vooral toegang krijgt tot een documentendatabase uit met name Amerika. En zover gingen mijn voorouders in ieder geval niet.

Wie weet, is hier in de samenwerking met MH nog wat te verbeteren.

Met vriendelijke groet en hartelijke dank aan jullie allemaal,

Carin Groenen
Discussie gesloten.

Advies abonnementsvorm Myheritage 22 okt 2015 20:46 #8718

• Jan Visser
  • Jan Visser's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Via een data abo wordt alles ontsloten en kan je ook bij willekeurige personen komen die niet in je relatiesfeer zitten. Wil je dat ik een keer wat voor je zoek als test stuur me een mail
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.040 seconden
Gemaakt door Kunena