Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Tekst in tabblad "feiten".

Tekst in tabblad "feiten". 06 jan 2016 16:32 #9982

• C. van de Ven
  • C. van de Ven's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
De tekst in het tabblad "feiten" verdwijnt aan de rechterkant een stukje onder de vertikale schuifbalk. Ik dacht dat met het verkleinen van de letters dit euvel zou verdwijnen, maar dat is niet zo. Bovendien is dan de tekst zó klein, dat die bijna niet meer te lezen valt. Als er niet zoveel tekst aanwezig is dat er geen vertikale schuifbalk verschijnt, is er niets aan de hand. Mijns inziens is er iets mis met die schuifbalk, m.a.w. er is volgens mij iets niet goed in het programma. Ik werk met Aldfaer 6.1. Op mijn laptop heb ik er geen last van.
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 06 jan 2016 21:16 #9988

• Jan Visser
  • Jan Visser's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Iets te maken met de scherminstellingen?
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 06 jan 2016 21:48 #9991

• JR Stoter
  • JR Stoter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 50
Doet zich dat ook voor als u het Aldfaervenster wat breder maakt?
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 06 jan 2016 21:58 #9994

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 730
Gebruiken de PC en de laptop dezelfde versie van het bedrijfssysteem ?
Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 07 jan 2016 11:30 #9996

• Frank
  • Frank's Profielfoto
  • actieve gebruiker met W10
  • Ontvangen bedankjes 72
Heb hier zelf ook last van gehad in het verleden, bied stamboom bestandsherstel draaien, programma afsluiten (waarbij mogelijk 2de keer bestandsherstel gedraaid wordt als je het vinkje hebt gezet bij afsluiten) een mogelijke oplossing als je weer opnieuw opgestart bent?
In Noord-Brabant op zoek naar de laatste stamgrootouders in de 11de generatie van onze kinderen.

Positief kritisch anders denkend waardoor diverse Aldfaer sjablonen verbeterd of hierdoor ontwikkeld zijn. Bekijk mijn website voor de mogelijke uitdraaien.

6.2 / 7.0 / RC / 7.2

Beste groet,
Frank
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 07 jan 2016 16:41 #10006

• C. van de Ven
  • Ontvangen bedankjes 0
Dit doet zich inderdaad óók voor als het scherm wat breder wordt gemaakt; het aantal regels schuift dan wat op naar een minder aantal.
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 07 jan 2016 16:42 #10007

• C. van de Ven
  • Ontvangen bedankjes 0
De pc en de laptop gebruiken beiden dezelfde versie van Aldfaer.
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 07 jan 2016 16:52 #10009

• C. van de Ven
  • Ontvangen bedankjes 0
Stamboom bestandsherstel draaien helpt niet, maar ik begin te geloven dat het weleens iets te maken kan hebben met scherminstellingen (al zou ik niet weten wát), want op mijn laptop is het lettertype anders.
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 07 jan 2016 17:36 #10010

• Jan Visser
  • Jan Visser's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
misschien scherm resolutie?
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 08 jan 2016 13:38 #10036

• C. van de Ven
  • Ontvangen bedankjes 0
Het kán inderdaad d.m.v. schermresolutie opgelost worden, maar het is niet de echte oplossing. De letters worden kleiner, maar niet zo klein dat ze niet meer te lezen zouden zijn. Daarbij verdwijnt de rechtse schuifbalk, maar dat komt doordat er onderaan weer meer ruimte ontstaat voor meer tekst. Overschrijdt deze meerdere tekst weer de onderkant van het schermraam, dan verschijnt de rechtse schuifbalk weerom en bedekt dan weer stukjes tekst op het einde van een regel. Hieruit blijkt dat dit euvel een slordigheidje in het programma Aldfaer 6.1 is. Ik heb het uitgeprobeerd op mijn laptop door de onderkant van het schermraam wat naar boven te schuiven zodat de hele tekst niet volledig in het schermraam zou passen, en jawel: hetzelfde euvel, waarmee bewezen is dat het niet aan lettertype en/of lettergrootte ligt. Ik heb de schermresolutie op mijn pc weer teruggezet, want ook in andere programma's en bij de pictogrammen op het bureaublad verandert dan de tekstgrootte! Hopenlijk wordt dit euvel ooit opgelost in een volgende versie van Aldfaer.........
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 08 jan 2016 13:59 #10039

• JR Stoter
  • JR Stoter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 50
Misschien wordt het de lezers duidelijker als u een plaatje van uw euvel verstrekt.
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 08 jan 2016 14:58 #10042

• C. van de Ven
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik zou zo een-twee-drie niet weten hoe ik een plaatje moet maken van het scherm van tabblad "feiten" van Aldfaer. Het is gewoon zo dat als je meer tekst op dat scherm hebt dan ruimte, er rechts een schuifbalk verschijnt om het scherm met (teveel) tekst te scrollen om de rest van de tekst te kunnen zien. Alleen de schuifbalk staat niet buiten het scherm van tabblad "feiten", maar erín, en dus óver de laatste paar letters van de tekstregels.
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.048 seconden
Gemaakt door Kunena