Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Tekst in tabblad "feiten".

Tekst in tabblad "feiten". 08 jan 2016 15:26 #10044

• JR Stoter
  • JR Stoter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 50
U heeft een punt!

Bijlagen:
Last Edit: door JR Stoter.
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 08 jan 2016 15:40 #10046

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1098
Het is nimmer de bedoeling geweest om zeer uitgebreide teksten op het tabblad van feiten volledig te laten zien. Als u de tekst volledig wilt zien dan klikt u simpelweg op het feit waarna u in een apart venster de volledige tekst ziet.
De consequentie van het volledig tonen bij het verkorte overzicht zou storend werken als u een veelvoud van zulke feiten heeft.
Han

Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 08 jan 2016 17:18 #10058

• C. van de Ven
  • C. van de Ven's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Als het nimmer de bedoeling is geweest volledige tekst in het scherm van tabblad "feiten" te laten zien, dan is het verschijnen van die schuifbalk aan de rechterzijde zinloos! Het feit dát die verschijnt bij langere teksten is al bewijs genoeg dat er rekening is gehouden dat een langere tekst mogelijk kon zijn. Als je op een feit klikt om de volledige tekst in een apart scherm te zien, krijg je die óók niet volledig te zien behalve dan met óók een schuifbalk aan de rechterzijde van het scherm om te scrollen, en díe werkt wél goed! Bovendien is dát scherm bedoeld om wijzigingen in de tekst aan te brengen.
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 08 jan 2016 17:32 #10059

• Han Kortekaas
Ik neem mijn opmerking volledig weg; ik zit er falicant naast.

Ik heb een testje gedaan waaruit blijkt dat mijn veronderstelling onjuist is.

U (en Hans Stoter zijn plaatje waar ik eigenlijk door reageerde) moet daarentegen dus iets bij uw installatie zoeken. Dat kan liggen in het feit dat u ongewild het scherm heeft verschoven. Probeert u eens Aldfaer op maximale scherm te zetten en dan met de muis in de rechtermarge te navigeren.

Of anders F11

Overigens, waarom heeft u deze vraag in de Online diensten gezet. Dat heeft er toch niets mee te maken?
Han

Last Edit: door Han Kortekaas.
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 08 jan 2016 21:19 #10069

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Aldfaer 7.2, Bonus, Firefox, Opera
  • Ontvangen bedankjes 644
Wat mij opvalt in het plaatje van Hans Stoter is dat de tekst de scheidingslijn van de Inhoud/Notitie doorloopt, m.a.w. de lange tekst zou in de inhoud geplaatst zijn??????
Mvg,
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 08 jan 2016 22:32 #10071

• JR Stoter
  • JR Stoter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 50
Heeft met de feitsoort te maken.

Bijlagen:
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 09 jan 2016 00:49 #10072

• Han Kortekaas
Het scherm is niet voldoende vergroot.
Mijn test
Bijlagen:
Han

Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 09 jan 2016 11:10 #10074

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 730
Blijft het feit dat in alle programma's ongeacht de grootte van het venster, als een verticale schuifbalk een tekst afdekt, er een horizontale schuifbalk verschijnt om de afgedekte tekst leesbaar te maken.
Dit is een vaststelling en geen kritiek want ik kan niet overzien of binnen de Aldfaer programmatuur één en ander mogelijk is. Vooral omdat we hier praten over een "deelvenster"

Opmerking: Overdreven verkleinen van het Aldfaer hoofdvenster doet geen schuifbalken verschijnen. Mijn conclusie: in het huidige onwikkelplatform isd die mogelijkheid niet voorzien of, voor mij onbekende redenen, niet toegepast
Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 09 jan 2016 17:32 #10077

• C. van de Ven
  • Ontvangen bedankjes 0
Antwoord op hr. Kortekaas: ik wist niet in welk forumcategorie deze (mijn) vraag het beste kon worden geplaatst, want ik heb hier (nog) geen ervaring mee, dus ik dacht dat "online" de meest directe benadering van het forum zou zijn. Mijn alsfaerscherm staat maximaal en is niet verschoven o.i.d. Wat F11 doet weet ik niet, dus dat wil ik pas uitproberen als ik weet wat de gevolgen (kunnen) zijn.
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 09 jan 2016 17:41 #10079

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Aldfaer 7.2, Bonus, Firefox, Opera
  • Ontvangen bedankjes 644
Uw F11 toets vergroot/verkleind uw scherm naar maximaal/originele afmetingen. Probeer gewoon, niets nadeligs kan gebeuren.
Mvg,
Last Edit: door JayCee.
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 09 jan 2016 18:00 #10080

• C. van de Ven
  • Ontvangen bedankjes 0
Mijn antwoord op hr. De Ruiter: er zou inderdaad een horizontale schuifbalk moeten verschijnen. In vorige versies van Aldfaer meen ik die ook gezien te hebben. Niet echter in déze versie 6.1. Wat mij wél opviel is dat ik de rechterzijkant van de (deel)schermen niet naar links kan verplaatsen (geldt ook voor de andere deelschermen a/d rechterkant). Als je dat wil doen zie je de rechterkant wel meeschuiven met de muisbeweging (slepen), maar als je de muisknop loslaat springt die rechterkant terug naar rechts. Bovendien zie je tijdens het slepen inderdaad een horizontale schuifbalk flikkerend opdoemen, maar weerom bij het loslaten van de muisknop verdwijnen. Hij zit er wel, maar instabiel.
Discussie gesloten.

Tekst in tabblad "feiten". 09 jan 2016 18:03 #10081

• C. van de Ven
  • Ontvangen bedankjes 0
Inderdaad verkleint/vergroot F11 het totale scherm, en het bleek dat ik het al op maximale grootte had staan. Niettemin bedankt voor de tip.
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.304 seconden
Gemaakt door Kunena