Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Genalogie versus internet

Genalogie versus internet 07 jan 2016 22:32 #10016

• ien lejeune
  • ien lejeune's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Het huwelijk tussen Aldfaer en MH heeft de gemoederen goed bezig gehouden.
Zelf draai ik nog op 4.2 en dat is voor mij voldoende.

Ik las een paar weken geleden in het Limburgs tijdschrift voor Genealogie jaargang 43 nr 3 een bericht wat mij niet, maar andere mensen weer wel verbaasde.
Met mijn verhaal en vraag wil ik dan ook iets toevoegen.

Ik citeer een verkort stuk uit het artikel genaamd Genealogie versus Internet.(met permissie van schrijver dezes)

Toen ik onlangs, vanuit mijn aldfaer-bestand, een stamreeks uitprintte, constateerde ik tot mijn stomme verbazing dat er bij een van de voorouders tussen vierkante haken toegevoegd stond: Waarschijnlijk.
Dat betekent dus dat Aldfaer, zonder het te zeggen, mijn gegevens zogenaamd corrigeert door in stamreeksen die ik uitprint, gegevens toe te voegen.

Wanneer ik nu in het Aldfaer-programma op mijn computer bij'Instellingen', 'Oline diensten' MyHeritage wegklik en de stamreeks opnieuw uitprint, verschijnt het woordje [waarschijnlijk] niet meer.

Wie heeft dit ook meegemaakt en is het bekend bij de mensen?

mvg
ien lejeune
Discussie gesloten.

Genalogie versus internet 08 jan 2016 00:20 #10020

• JR Stoter
  • JR Stoter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 50
Ien, bedankt voor jouw bericht.

Ik wil eerst het volledige artikel lezen en kom er daarna op terug.
Zonodig leg ik mijn bevindingen eerst voor aan de Stichting Aldfaer.

Gr. Hans
Last Edit: door JR Stoter.
Discussie gesloten.

Genalogie versus internet 08 jan 2016 10:35 #10027

• Carel Plantagie
  • Carel Plantagie's Profielfoto
  • Aldfaergebruiker sinds 2002
  • Ontvangen bedankjes 90

ien lejeune schreef : Dat betekent dus dat Aldfaer, zonder het te zeggen, mijn gegevens zogenaamd corrigeert door in stamreeksen die ik uitprint, gegevens toe te voegen.

Dat hoeft dit niet te betekenen.
Het kan ook zijn dat de persoon zich vergist of dat de tekst "Waarschijnlijk" onterecht niet afgedrukt wordt wanneer de optie uitgezet is. Het is jammer dat niet aangegeven is of deze optie bij de betreffende voorouder-kind-relatie in zijn bestand op 'zeker' staat.

Verder is het vreemd dat zo'n uitspraak zonder weerwoord van het Aldfaerteam zomaar gepubliceerd wordt. Dit zal ongetwijfeld leiden tot een rectificatie en schaamrood bij zowel de schrijver als de redactie van dit tijdschrift.

mvg
Carel

Ik werk met Aldfaer 7.2 op Win10 met IE11+SVG-Viewer.
Discussie gesloten.

Genalogie versus internet 08 jan 2016 10:46 #10028

• ien lejeune
  • ien lejeune's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Ik bied bij voorbaat al mijn excuses aan als ik bepaalde dingen niet goed heb gedaan in dit forum.
Het is ook helemaal niet mijn bedoeling om mensen cq instellingen voor het hoofd te stoten.
Ik doe dit alleen maar om zelf weer een beetje wijzer te worden.

mvg
ien
Discussie gesloten.

Genalogie versus internet 08 jan 2016 15:55 #10049

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Administrateur
  • Administrateur
  • Ontvangen bedankjes 1099
Ieke,

ten eerste is het echt geen huwelijk. Er is een samenwerking tussen Aldfaer en MH die er voor zorgt dat de Aldfaer gebruikers een mogelijkheid hebben om in de database van MH gegevens te matchen.

Ten tweede is het bij mij nimmer gemeld dat MH in een Aldfaer stamboombestand kan muteren. Onmogelijk.

U zou dus de schrijver van het verhaal eens 'kritisch' moeten toespreken of hem/haar uitnodigen op dit forum.
Han

Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.046 seconden
Gemaakt door Kunena