Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Aldfaer vs myheritage

Aldfaer vs myheritage 25 jan 2016 20:14 #10395

• Frank
  • Frank's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • actieve gebruiker met W10
  • Ontvangen bedankjes 73
Na vastlopen en googlen naar gegevens blijkt nu twee dingen:

Vindt een my heritage website met info via google, maar niet via de helpknop van Myheritage.

Vreemd doet het mij voorkomen dat dit gegevens zijn die van internet geplukt zijn daar het mijn eerste gegevens betreft die ik ooit op een geneanet of ander van dit soort internetprogramma's had staan, en vandaar uit overgenomen.

Heden is alles afgeschermd en staan alleen de voorouders on line zonder het hele gezin, of andere echtgenoten.

Weet zeker dat het mijn eigen gegevens zijn daar dit geëvolueerd is na vinden van 3 vrouwen van Mathias waar ik ook hulp bij gekregen heb op een ander forum.

Het 2de punt hoe zoekt deze knop in het programma aldfaer als de gegevens wel bij my heritage staan maar via aldfaer niet te zinden zijn.

Dit gevonden omdat ik gefaseerd zoek en heden de ontbrekende gegevens.
Bijlagen:
In Noord-Brabant op zoek naar de laatste stamgrootouders in de 11de generatie van onze kinderen.

Positief kritisch anders denkend waardoor diverse Aldfaer sjablonen verbeterd of hierdoor ontwikkeld zijn. Bekijk mijn website voor de mogelijke uitdraaien.

6.2 / 7.0 / RC / 7.2

Beste groet,
Frank
Discussie gesloten.

Aldfaer vs myheritage 26 jan 2016 10:14 #10408

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Administrateur
  • Administrateur
  • Ontvangen bedankjes 1099
Frank,
wat is de vraag of betreft dit alleen een melding dat alles op Internet overgenomen wordt.
Han

Last Edit: door Han Kortekaas.
Discussie gesloten.

Aldfaer vs myheritage 26 jan 2016 12:45 #10419

• Jan Visser
  • Jan Visser's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Frank
Stuur je het Aldfaer scherm als info mee of was dat er ook te vinden

Geef in Google een naam en gevolgd door MyHeritage. Op die manier kom je veel tegen soms (ten dele) afgeschermd. Lijkt me geen enkele relatie met Aldfaer.
En dat het Internet zo lek is als.... is volgens mij al een tijdje bekend. En ook dat er veel over gekopieerd wordt (gejat)
Discussie gesloten.

Aldfaer vs myheritage 26 jan 2016 15:11 #10427

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 731
Frank,
My Heritage doet leentjebuur op alle sites waar zij op een rechtmatige manier toegang hebben. Iets wat ieder ander persoon ook kan doen. Het verschil is dat zij computer en programmeer capaciteit hebben om deze informatie geordend aan te bieden. Dat gebeurt dus ook via een "lokkertje" door enkele gegevens gratis aan te bieden.

Het feit dat de gegevens die volgens jouw zeggen uniek van jouw afkomstig zijn betekent volgens mijn inzicht dat je deze zelf ooit ergens publiek toegankelijk hebt gemaakt. Hetgeen je overigens in je bericht zelf aangeeft.

Als dat iets is dat je niet wenst heb je de volgende mogelijkheden:
1. je internet publikaties uit het verleden wissen. De (europese unie) eigenaren van de sites die je gebruikt hebt zijn verplicht je die mogelijkheid aan te bieden. Zeker weten dat dit bij geneanet aangeboden wordt.
2. toegang tot je internet publikaties vakkundig afschermen
3. of gewoon geen internet publikaties doen

Wat de eventuele verplichtingen van niet E.U. eigenaren van websites zijn, is een ander onderwerp.
Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Discussie gesloten.

Aldfaer vs myheritage 26 jan 2016 16:36 #10431

• Frank
  • Ontvangen bedankjes 73
@ Jan, was om aan te tonen dat er in aldfaer niets te vinden is =0 terwijl dit wel bij myheritage staat.

@ Ruud, heb hiermee dus wel aangetoond dat Myheritage gegevens overneemt van wat er op internet te vinden is. Hoe ze dat dan doen is mij echter wel een raadsel.

Is dit dan toch met deze zoekfunktie in Aldfaer ? Zou hier graag opheldering in willen hebben.
Kan ook van geneanet of genealogie-online zijn geweest waar ze dit vanaf gehaald hebben.

En ik in een zeer korte tijd veel heb gevonden en leuk contact via mail heb gehad met die genealoog.

Nee heb er geen probleem mee in de tijd van 1718 als toch alles on line te vinden is.
Wel slordig dat ze dit dan niet melden van wie deze gegevens afkomstig zijn.
Verbaas me dus alleen dat mijn gegevens ooit online te vinden overgenomen zijn.

Zal dus nooit betaald lid worden, ondanks dat ik een inlog naam heb met 1 persoon erin, om bij familie te kunnen kijken in het verleden.
In Noord-Brabant op zoek naar de laatste stamgrootouders in de 11de generatie van onze kinderen.

Positief kritisch anders denkend waardoor diverse Aldfaer sjablonen verbeterd of hierdoor ontwikkeld zijn. Bekijk mijn website voor de mogelijke uitdraaien.

6.2 / 7.0 / RC / 7.2

Beste groet,
Frank
Discussie gesloten.

Aldfaer vs myheritage 26 jan 2016 17:07 #10433

• Jan Visser
  • Jan Visser's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Frank
Heb in Bing ingegeven My Heritage Batstra.
In onderstaande link zie je wat er vrij komt. Denk dat dit komt omdat je zelf aan MH e.e.a. toezegt.
www.geni.com/people/Janke-Batstra-Faber/6000000005629411003
Discussie gesloten.

Aldfaer vs myheritage 26 jan 2016 19:47 #10444

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 731
Frank,
Als je de diverse vragen in dit forum over de werking van My Heritage hebt gelezen, dan weet je dat Aldfaer niets maar dan ook niets uit je bestand naar MH stuurt. Insiueren dat dit wel het geval zou zijn is niet gepast.
Zoals gezegd MH doet hetzelfde als jij en ik die zonder inloggen op internet zoeken. En ik en vele anderen doen dat ook nog met inloggen op b.v. WieWasWie of Geneanet en dergelijke.
Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Discussie gesloten.

Aldfaer vs myheritage 27 jan 2016 16:20 #10459

• Frank
  • Ontvangen bedankjes 73
Hallo Jan,

Met hulp van jouw info een My Heritage Supersearch gevonden.

Het waren dus niet mijn eigen gegevens, maar van een andere genealoog die het zelfde gevonden had. ;)

6.2 / 7.0 / RC / 7.2

Beste groet,
Frank
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden
Gemaakt door Kunena