Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: MyHeritage gedcom importeren in Aldfaer

MyHeritage gedcom importeren in Aldfaer 27 sept 2016 23:06 #13848

• Alle Metzlar
  • Alle Metzlar's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Al enige jaren werk ik naar volle tevredenheid met Aldfaer en sinds ongeveer een jaar eveneens naar volle tevredenheid met MyHeritage en de Family Tree Builder. Online zoek ik met MyHeritage naar nieuwe data voor mijn stamboom, die ik daarna synchroniseer met Family Tree Builder. Omdat het online genereren van een gedcom-bestand geen acceptabele resultaten gaf in Aldfaer, eigenlijk helemaal geen resultaten, exporteer ik een gedcom-bestand vanuit Family Tree Builder. Tot dusver kon ik deze altijd probleemloos importeren in Aldfaer. Vandaag lukte mij dat op geen enkele manier, waarbij ik van alles heb geprobeerd qua instellingen, zowel wat betreft de export instellingen in FTB als de import instellingen in Aldfaer.

Alle records (inmiddels bijna 11.000) worden geëxporteerd en ook geïmporteerd, echter met uitzondering van voor-, achter- en plaatsnamen, met een veertigtal uitzonderingen, waarbij alleen de achternaam wordt getoond (alleen de achternaam Zwart, alfabetisch gezien de laatste records in het bestand). Bijzonder spijtig, aangezien ik de verschillende rapportages van Aldfaer ver vind uitsteken boven die van FTB!

Heeft iemand een oplossing? Eventueel kan ik de gedcom-bestanden (de "goede" en de "slechte") uploaden.

Met vriendelijke groet,
Alle Metzlar.
Discussie gesloten.

MyHeritage gedcom importeren in Aldfaer 28 sept 2016 09:16 #13849

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Administrateur
  • Administrateur
  • Ontvangen bedankjes 1099
Ik meen mij te herinneren dat de gedcom uit Myheritage een eigen manier had, afwijkend van de standaard.
U kunt de gedcom naar mij sturen via een mail; klik op mijn naam aan de linkerzijde van dit venster.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Alle Metzlar
Han

Discussie gesloten.

MyHeritage gedcom importeren in Aldfaer 28 sept 2016 18:03 #13854

• Alle Metzlar
  • Alle Metzlar's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
PROBLEEM OPGELOST

Vanmiddag heb ik nog een aantal keren geprobeerd om een gedcom vanuit Family Tree Builder te exporteren. Omdat ik tot dusver altijd gewend was de taal bij export in te stellen op Nederlands, omdat ik zowel MyHeritage (online) and Family Tree Builder (offline) ingesteld heb op de Nederlandse taal. Na een paar mislukte pogingen heb ik de taal bij export op Engels laten staan en nu kon ik de gedcom wel keurig importeren in Aldfaer.

Bedankt voor de moeite, Han Kortekaas.
Discussie gesloten.

MyHeritage gedcom importeren in Aldfaer 28 sept 2016 18:20 #13855

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Administrateur
  • Administrateur
  • Ontvangen bedankjes 1099
Er zijn wel een aantal 'eigen' vindingen van MH of FTB in de gedcom die door Aldfaer niet herkend worden en dus in de notitieblokken worden vermeld. Denk aan items zoals _UID 568FF74C94AC0200B001EC9B2EE863AE en
_UPD 15 AUG 2016 17:48:39 GMT+1

U zult dus via Stamboom - Onderhoud - Notities al deze zaken na moeten lopen òf de gedcom eerst te behandelen òf bij de gedcom import niet een vink te zetten bij "opnemen in notitie of opmerking".
Han

Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.035 seconden
Gemaakt door Kunena