Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: MyHeritage

MyHeritage 08 sept 2019 16:09 #30294

• Harm Selling
  • Harm Selling's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 6
Jarenlang ben ik op z'n zachtst gezegd zeer sceptisch geweest over de samenwerking tussen Aldfaer en MyHeritage, en dat heb ik ook wel van de daken geschreeuwd, geef ik eerlijk toe.
Maar sinds kort heb ik dan toch een data-abonnement, om te beginnen voor een jaar, op MyHeritage. Mijn wantrouwen begint om te slaan in enthousiasme.... Vooral om de hoeveelheid prachtige familiefoto's die het oplevert.

In mijn opkomende enthousiame heb ik ook de koppeling met MH in Aldfaer aangezet. Met verbazing zag ik dat wel bij 80% van de personen in mijn bestand een groen cijfertje getoond wordt met het aantal record matches en smart matches. Op deze manier word je snel gewezen naar ontbrekende data, vaak zelfs met een verwijzing naar het originele record in AlleGroningers of WieWasWie.

Maar nu mijn vraag.....
Wat is precies het resultaat van het bevestigen van zo'n match?
- Geef je daarmee alleen aan de gemeenschap aan: "De informatie is juist"?
- Geef je daarmee aan: "Ik onderzoek deze familie"?
- Of voeg je de informatie daarmee toe aan je persoonlijk MH familiepagina? Dat hoeft niet wat mij betreft.
- Geeft het je de mogelijkheid het online record te updaten?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

MyHeritage 08 sept 2019 18:39 #30295

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Aldfaer 7.2, Bonus, Firefox, Opera
  • Ontvangen bedankjes 633
In de help kunt u alles vinden.

Mvg,

MyHeritage 08 sept 2019 23:40 #30299

• Harm Selling
  • Harm Selling's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 6
Eerlijk gezegd vind ik het in de Help niet duidelijk terug. Althans, niet wat het resultaat van "bevestigen" of "afwijzen" binnen MH is.
Wel lees ik het resultaat van de keuze in Aldfaer, namelijk: "Standaard worden de matches die bevestigd noch afgewezen zijn getoond." Met andere woorden.... matches die je bevestigt of afwijst, zie je niet meer terug in Aldfaer. Dat is een voordeel, want al die felgroene getallen zijn nogal druk op het scherm. Zou mooi zijn als er alleen bij nieuwe matches zo'n groen cijfer verschijnt. Al vrees ik in mijn grootste bestand van ruim 137.000 personen nog een paar miljoen matches te moeten beoordelen, voordat het allemaal up-to-date is :-)

Maar behalve een overzicht voor je zelf welke matches bruikbaar waren en welke niet, is er dus geen effect binnen MH, begrijp ik?

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden
Gemaakt door Kunena