Afgesloten discussies van de helpdesk

tekst

  • Henk Mollema
  • Auteur

tekst

10 jul 2014 21:59
#1190
Bij de uitvoer krijg je: geboren in ......
Als je dit graag wil wijzigen in : geboren te ...... hoe doe je dit ??

Graag uw antwoord
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: tekst

11 jul 2014 08:40
#1197
Dat kan door een bestandje te maken 'standaardhook.asjl' en die in een map \Lib user\ te plaatsen.
De map \Lib user\ is een submap van de map die u bij de Aldfaer instellingen bestanden heeft staan voor het onderdeel 'sjablonen en invoegtoepassingen'.
In het bestandje neemt u 1 regel op;
_FUNCBEGI( _Txt_in )te[::]_FUNCEND

Dat betekent dat bij alle plaatsaanduidingen nu 'te' wordt gebruikt hetwelk conform de Nederlandse grammatica onjuist is.
Onderwerp is gesloten.
  • Henk Mollema
  • Auteur

Re: tekst

11 jul 2014 16:43
#1204
Dank voor uw snelle reactie, hebt u dan enig idee waarom bv Drenlias dit dan wel hanteerd ?
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: tekst

11 jul 2014 17:28
#1205
Henk,

ik ben nog een beetje van de oude stempel blijkbaar. Er is een onderscheid tussen formele en gebruikelijke aanduidingen. Zie plaatsaanduiding

Mijn opmerking over de Nederlandse grammatica is niet geheel juist. Het is meer de Nederlandse spreektaal dan de gramatica. Als er staat 'geboren te Groningen' dan denk ik 'o ja, dat is een uitzondering op de regel'.

M.a.w., als ik een parenteel zie met overal 'geboren te' i.p.v. 'geboren in' of 'gehuwd te' i.p.v. 'gehuwd in' dan voelt het voor mij in ieder geval vreemd aan.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: tekst

12 jul 2014 11:29
#1210
Ik heb er een paar aktes in mijn bestand op nagekeken. Alle aktes nalopen is een beetje (te) veel werk. De ambtenaren van de (nederlandse) burgerlijke stand gebruiken hier: geboren te Rotterdam en wonende te 's-Gravenhage of wonende beiden te Gennep. Ben het echter met Han eens dat dit niet lekker leest.
Aangezien de gebruiker via de aangegeven hook dit naar zijn wens kan veranderen van in naar te, lijkt mij een verdere discussie overbodig
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena