Verzoek om bonusrapport van export naar PHP

Lees meer

Re: Verzoek om bonusrapport van export naar PHP

26 aug 2017 10:43
#18468
Marja,

Stel dat een Aldfaersjabloon een parenteelbestand in php-formaat kan produceren, dus parenteel.php in plaats van parenteel.html, kan je dan uitleggen hoe je dat in je Wordpress-website gaat gebruiken en hoe dat verschilt van het gebruik van een bestand parenteel.html.

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marja aan ´t Goor
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Verzoek om bonusrapport van export naar PHP

26 aug 2017 10:47
#18469
Marja,
ik sluit even een link in naar wanneer HTML en wanneer PHP te gebruiken. Het artikel geeft naar mijn smaak weer dat wat jij wilt -het vertalen van HTML naar PHP- absoluut onnodig is.

Wil je dat toch dan zijn er links te vinden voor het converteren van html naar php; die worden typisch gebruikt om na de conversie php script toe te voegen zodat die pagina dan dynamisch kan worden.

Ik kan niet voor Aldfaer spreken maar weet zeker dat ik het voor mijn aandeel in de Bonus rapporten niet zal toepassen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marja aan ´t Goor
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Verzoek om bonusrapport van export naar PHP

26 aug 2017 10:57
#18470
Marja aan ´t Goor schreef :
Beste JayCee,
Ik had me inderdaad in de categorie vergist. In mijn vorig bericht heb ik al mijn verontschuldigen gegeven.

Beste Marja,
U hoeft zich helemeel niet te verontschuldigen, mijn bericht heeft betrekking tot het bericht van PietP en is aan hem gericht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marja aan ´t Goor
Onderwerp is gesloten.
  • NN

Re: Verzoek om bonusrapport van export naar PHP

26 aug 2017 11:38
#18471
JayCee schreef : @PietP
U hebt zich blijkbaar van forum vergist.
In het geheel niet!
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Verzoek om bonusrapport van export naar PHP

26 aug 2017 11:48
#18472
Dank voor uw antwoord. Paul.
Zie mijn website: www.marja-aantgoor.nl/

Ik heb voor Wordpress gekozen om de omlijsting (voor aanvullende informatie en de vormgeving) mij het meeste aanspreekt.
Momenteel heb ik de Aldfaer-uitvoer vanuit Wordpress gekoppeld naar een extern bestand.
(Ik had geprobeerd de gehele Aldfaer-pagina te kopiëren in een Wordpress-pagina, maar Wordpress had daar een behoorlijk zooitje van gemaakt).

Is een pagina geïntegreerd, dan blijft ook het template bij de Aldfaer-pagina werkzaam, vind ik een mooier gezicht,(maar dat is natuurlijk een keuze).
Verwijzingen heen en weer (Wordpress - Aldfaer-uitvoer) gaan simpeler.
PHP is veiliger dan html.

Mijn achterneef Hans Kinkel heeft het voor elkaar gekregen een Aldfaer-uitvoer in PHP maken. Hij vertelde me dat het een gigantische klus voor hem was, en nog is. En die klus herhaalt zich bij iedere upload (hij heeft weliswaar flink aan de lay-out gesleuteld). Dat nodigt niet uit om regelmatig een upload te maken.

Zie:
hanskinkel.nl/kinkel/tobias-hendrikse-kinkel-genealogie
hanskinkel.nl

Ik hoop dat u hier iets mee kan,
Hartelijke groet,
Marja aan ´t Goor
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Verzoek om bonusrapport van export naar PHP

26 aug 2017 12:18
#18473
Ik heb de bron bekeken van Parenteel van Heijmen Gorris generatie 1 t/m 8 en constateer dat er geen PHP in staat; puur HTML.
Het ontbreekt mij dus het waarom. Het schakelen via een menu van de website front-end gaat even zo snel.
PHP is niet veiliger dan HTML. Waar heeft u dat gelezen?
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Verzoek om bonusrapport van export naar PHP

26 aug 2017 12:47
#18474
Beste Marja,

Je schrijft "Mijn achterneef Hans Kinkel heeft het voor elkaar gekregen een Aldfaer-uitvoer in PHP maken."
Probleem is dan toch opgelost?

Ik ben bang dat je je achterneef niet helemaal begrepen hebt. 'Uitvoer in PHP' is onbestaanbaar. Zomin als je een gedicht naar je cirkelzaag kunt uitvoeren, zomin kun je gegevens naar PHP uitvoeren. PHP is gereedschap. Een hamer die de plankjes van je HTML code in elkaar spijkert. De neef zal bedoeld hebben dat hij een html pagina zover opgeschoond heeft dat hij in Wordpress gebruikt kan worden. Wellicht met een behulp van een PHPscript. Vraag het hem.

Als je achterneef bedoelde dat het godsonmogelijk om automagisch (een importfilter) een Aldfaer (of wat voor htmlpagina dan ook) gechikt te maken voor Wordpress dan heeft hij groot gelijk. Je kunt van een appel niet zomaar een peer maken. De crux zit hem vooral in de hyperlinkkoppelingen. Die moeten op elkaar zijn afgestemd. Je kunt de appel wel in een peerfiguur snijden, maar de smaak blijft toch die van de appel.

Wordpress is HTML. Vergeet nu even je obsessie met PHP. PHP speelt geen enkele rol. Het uiterlijk van je huis is niet afhankelijk van het type hamer dat gebruikt is. Dat je in de directories van Wordpress .php bestanden (en geen html) vindt betekent alleen dat de HTML, waar Wordpress uit bestaat, door het gereeedschap genaamd PHP wordt gegenereerd.

Tips om je doel, het hyperlinken tussen personen, te bereiken.
1. Met de hand en enige kennis van zaken is het een fluitje van een cent om een Aldfaerpagina in het Wordpresssysteem te incorpereren. Ik stel je voor je kennis van HTML en CSS te verbeteren en daarna fluitend de Wordpresspagina's te maken zoals je ze wilt.
2. Een verzoek voor een html-importfilter voor Wordpress hoort thuis bij Wordpress. Ik heb in hun bibliotheek geen html-importfilter kunnen vinden. En het lijkt me duidelijk waarom, maar wellicht dat iemand zich er over wil buigen.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Verzoek om bonusrapport van export naar PHP

26 aug 2017 13:02
#18475
Het is een misverstand dat PHP 'veiliger' dan html zou zijn.
HTML kan en doet niets uit zichzelf of onder dwang van derden dan op het scherm weergeven dat hem is opgedragen. HTML is niet manipuleerbaar, kan niet het geheugen of de harde schijf beschrijven is en daarom volledig veilig.

Alle onveiligheid komt voort uit programma's die iets met gebruikersinvoer kunnen doen. Zoals bijvoorbeeld PHP. Omdat PHP HTML genereert en dus ook onjuiste HTML code kan genereren. Ook dan nog steeds, HTML zelf kan niks fout doen. Het is aan de gebruiker om op de verleidelijke knop te drukken en het virus te downloaden. Wel kunnen de in HTML dgebruikte videospelers en andere viewers van dusdanige kwaliteit zijn dat er dingen misbruik van gemaakt kan worden. Maar HTML, HyperTextMarkupLanguage, opmaakcode dus, kan hooguit een lelijke pagina maken.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena