Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2018
Problemen met bijlagen
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: religie onderdrukken voor iedereen die leeft na

religie onderdrukken voor iedereen die leeft na <jaartal> 01 okt 2018 14:45 #24837

• Guido van Harten
  • Guido van Harten's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 28
Tot pakweg halverwege vorige eeuw was vermelding van religie heel normaal, maar tegenwoordig (helaas) niet meer.
Daarom zoek ik een manier om de religievermelding in rapporten te onderdrukken voor personen die na (pakweg) 1950 leven.
In basis.asjl vind ik een aantal verwijzingen naar het feit Religie.
Hoe pak ik dit aan?

Vriendelijke groet,
Guido

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Windows 10; Aldfaer 7.0

religie onderdrukken voor iedereen die leeft na <jaartal> 01 okt 2018 18:00 #24843

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 602
Guido,
Er moet mij iets van het hart. Je aantal vragen voor informatie hoe je iets speciaals voor elkaar kan krijgen rijst de pan uit. Deze vraag is er een voorbeeld van. Ongetwijfeld komt er een reactie van dat kan je met hook xyz doen of met hook abc of door in een standaard asjl te sleutelen, maar naar mijn mening is dat niet de functie van dit forum om een gepersonaliseerde Aldfaer aan te bieden..
Afgezien dat, als je geen religie wil tonen je gewoon de vink in instellingen uitzet. Dat is niet wat je vraagt maar zo zij het.

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin Metz, ontwerp Jean Cocteau
Last Edit: door Ruud de Ruiter.

religie onderdrukken voor iedereen die leeft na <jaartal> 01 okt 2018 19:00 #24846

• Meije van Slageren
  • Meije van Slageren's Profielfoto
  • 7.0 + bonus, W10 NL, Edge
  • Ontvangen bedankjes 167
Ruud,

Het forum is bedoeld om vragen te stellen dat mogen bijzondere vragen zijn als ze maar over Aldfaer gaan. Hookbestanden vallen daar ook onder, ik ben het niet eens met jou stelling.
De methode van hookbestanden is een onderdeel van Aldfaer om te voorkomen dat je aan de standaard asjl bestanden van Aldfaer gaat sleutelen.
Hoe moet Guido anders aan zijn informatie komen.

Meije van Slageren

religie onderdrukken voor iedereen die leeft na <jaartal> 01 okt 2018 19:53 #24849

• Carel Plantagie
  • Carel Plantagie's Profielfoto
  • Aldfaergebruiker sinds 2002
  • Ontvangen bedankjes 71

Guido van Harten schreef : Daarom zoek ik een manier om de religievermelding in rapporten te onderdrukken voor personen die na (pakweg) 1950 leven.
In basis.asjl vind ik een aantal verwijzingen naar het feit Religie.
Hoe pak ik dit aan?

Guido, je bent op de goede weg. Maak een hook op de functie RELIGIE uit Basis.asjl en bouw hierin een afvraging met _BIRTDATE([:YYYY:]) op 1950.

Ik werk met Aldfaer 7.0 op Win10-laptop met IE11+SVG-Viewer en op Win/7-desktop met IE11+SVG-Viewer.
Last Edit: door Carel Plantagie.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.036 seconden
Gemaakt door Kunena