Toewijzen fotomateriaal aan gebeurtenissen en feiten

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
30 mei 2020 14:53 - 30 mei 2020 14:58 #35484 door Han Kortekaas
In Aldfaer 8.1 kan fotomateriaal toegewezen worden aan diverse momenten, zoals gebeurtenissen bij doop, aangiften huwelijk, overlijden en feiten zoals
adressen, beroepen, functies enz.
Ik heb een sjabloon ontwikkeld dat éénmalig al het fotomateriaal toewijst aan gebeurtenissen en feiten.
Dat gebeurt op basis van gedcom -export , een aantal bewerkingen en gedcom-import in een nieuwe stamboom.

Voor de bewerking is het nodig om het materiaal in submappen per gebeurtenis ingedeeld te hebben, dus bijvoorbeeld
\Documenten\Aldfaer\Materiaal
submap Geboorte
submap Overlijden
submap Trouw-akten
(25 mogelijke submappen, iedere submap mag zelf ook submappen hebben.)

Zoals bekend heeft de gedcom import een nadeel dat o.m. het interne nummer zich wijzigt, kleur- , Groep- , bladwijzerinstellingen en Aantekeningen worden niet meegenomen.
Bij de toepassing wordt verondersteld dat u een gevorderde Windows gebruiker bent.

Het sjabloon is uitgetest en bij twee personen al toegepast. De een met 29.000 personen en 4500 materiaal en de ander met 16.000 personen en 31.000 materiaalkoppelingen.

Heeft u interesse, laat mij dat dan buiten dit forum om weten en ik stuur u in de komende week het sjabloon op. Als u klikt op de knop 'Meer' dan ziet u mijn e-mailadres met een mouse-over het envelopje.
Laatst bewerkt 30 mei 2020 14:58 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hans Weggemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena