linken in parentelen allemaal "blank" laten zijn of worden

Meer
23 mrt 2021 18:54 #40319 door Buitendijk
Goedendag, opzich ben ik heel blij dat alle linken die ik toevoeg in parentelen (stambomen) nu niet meer via Dreamweaver actief hoeft te maken dat doet Aldfaer nu voor mij, maar helaas ze zijn allemaal niet "blank" zoals dat heet oftewel openen in een nieuw venster/pagina etc. ze openen dus nu in dezelfde pagina je bent dus verplicht om het pijltje terug aan te klikken.Ik heb er een gewoonte van gemaakt dat elke weblink in een apart venster of eigen pagina wordt geopend zodat de bezoeker niet van je pagina verdwijnt oftewel je houd de bezoeker "vast".Als men dat vakje leeg laat dan opent de pagina namelijk in hetzelfde venster als de bezochte pagina, ik wil liever mijn bezoekers "vast" houden en dat ze dus niet van de pagina verdwijnen zeg maar.Zie een voorbeeld in de bijlage zoals ik het nu moet doen, link aanklikken en "blank" invullen.Waar kan ik dat eventueel zelf veranderen om alle weblinken wel "blank" te laten worden?Ik verneem het graag om daar een eigen sjabloon van te maken uiteraard.met vriendelijke groet.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
23 mrt 2021 20:01 #40320 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic linken in parentelen allemaal "blank" laten zijn of worden
U kunt dit niet zelf wijzigen.

Meer
27 mrt 2021 09:25 #40358 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic linken in parentelen allemaal "blank" laten zijn of worden
Buitendijk,

Om de linken zodanig te wijzigen dat er een nieuwe pagina wordt geopend dien je in Aldfaer op de plaats waar de link is ingevuld de volgende mutatie aan te brengen.
Stel dat je de volgende link hebt ingevuld
www.vnkonline.nl/
De rode tekst geeft de wijziging aan.
<nt><a href=" nl.wikipedia.org/ " onclick="this.target='_blank'">wikipedia</a></nt>

In het rapport wat dan uitgevoerd zal wikipedia de link zijn en als daar op wordt geklikt zal de link in een nieuw venster worden getoond
onclick="this.target='_blank'" zorgt ervoor de nieuwe pagina
<nt></nt> zorgt er voor dat in de uitvoer alleen de link zichtbaar is

Gemaakt door Kunena