Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: weergave afbeeldingen in rapporten

weergave afbeeldingen in rapporten 05 mrt 2018 19:04 #20781

• H.J. van Putten
  • H.J. van Putten's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Wie helpt mij uit het volgende probleem.
Elke keer, als ik bijv. een kwartierstaat, als Aldfaerrapport, uitdraai ontbreken er afbeeldingen. Deze afbeeldingen zijn allemaal in elk afzonderlijk hoofdvenster van de desbetreffende persoon te zien. Maar in het rapport is er altijd een aantal niet zichtbaar.
Het probleem zit niet in de grootte van het afbeeldingsbestand, want die heb ik gecontroleerd en waar nodig verkleind.
Het vreemde is ook, dat wanneer ik een nieuwe kwartierstaat maak het elke keer andere afbeeldingen zijn, die niet worden weergegeven.
Om dol van te worden.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

weergave afbeeldingen in rapporten 05 mrt 2018 19:24 #20783

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Firefox , Aldfaer 7.0, Bonus
  • Ontvangen bedankjes 574
Controleer bij instellingen of een vinkje staat bij 'maximaal 1 foto, alsook of het vinkje 'Publiceren' onder de foto in het hoofdvenster aan staat
De volgende gebruiker (s) zei dank u: H.J. van Putten

Mvg,
Last Edit: door JayCee.

weergave afbeeldingen in rapporten 05 mrt 2018 21:09 #20786

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Afwezig
  • Ontvangen bedankjes 676
In de standaard rapportage worden alleen foto's, geluid en video documenten getoond. Ik vermoed dat het in uw geval *.pdf, *.doc(x) en dergelijke betreft. Dit geldt f^voor al het materiaal dat getoond wordt met een programma-symbool (ikoon)

Als het dat niet is, werkt u met W10? zoja, sluit Aldfaer, herbenoem aldfaer.cfg naar b.v. aldfaer_oud.cfg en start Aldfaer.

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Last Edit: door Ruud de Ruiter.

weergave afbeeldingen in rapporten 06 mrt 2018 19:23 #20794

• H.J. van Putten
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedenavond,

hartelijk dank voor uw reactie. Al mijn bestanden zijn JPG-bestanden. Zeg maar 80% is goed zichtbaar. De rest niet. Alleen het onderschrift van de foto is zichtbaar. Wanneer je op de plaats klikt, waar de foto zou moeten staan, dan opent de foto zich wel in een apart schermpje.
Ik gebruik inderdaad Windows 10. Het herbenoemen van het bestand aldfaer.cfg heeft geen effect.
Hopelijk is er iemand, die de oplossing van dit probleem heeft.
In ieder geval bedankt.

weergave afbeeldingen in rapporten 07 mrt 2018 07:31 #20797

• Ruud de Ruiter
  • Afwezig
Wat is de grootte (in MB) van de diverse afbeeldingen. Als dat niet bewerkte downloads vanuit de diverse archieven zijn, dan zijn dit overdreven grote bestanden.
Wat is het resultaat als je die bij een (test/probleem)persoon naar een "normale" bestandsgrootte verkleind.
Normaal wil zeggen voor een A4-200dpi weergave van een akte met factor 5 compressie is dat rond 300 kB en niet de multi MB vanuit het archief.

Indien je het gratis Irfanview bezit, kan onderstaand helpen
www.deruiter.ch/Aldfaer/Helpdesk/Irfanview%20Resize.pdf
Deze procedure raakt de oorsprong bestanden niet aan maar plaatst de verkleinde elders. Die dien je dan "terug te plaatsen" en de originele te vervangen. Aaan u om de beslissen die eerst elders te bewaren

Het al dan niet zichtbaar zijn van een afbeelding op het tabblad persoon is een ander onderwerp en niet noodzakelijkerwijs in relatie met weergave in rapporten. Versleep de scheiding tussen de chronologie en ruimte voor weergave afbeelding

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

weergave afbeeldingen in rapporten 07 mrt 2018 08:42 #20799

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
Misschien helpt dit:
Uit een vorig bericht op deze forum;
Het probleem kan toch veroorzaakt worden door het jpg.bestand. Er zijn namelijk verschillende vormen mogelijk, die allemaal de extensie jpg hebben. Een van de verschillen kan het volgende zijn:
"Extra gegevens in het JPEG-bestand.Een JPEG-bestand kan verschillende extra gegevens of metadata bevatten.
Gevolg, probeer eens, open het nestand in een fotobewerkingsprogramma en bewaar als naam.jpg.

Mvg,

weergave afbeeldingen in rapporten 07 mrt 2018 18:23 #20810

• Ruud de Ruiter
  • Afwezig
Bewaren als met andere naam tast de metadata niet aan. De metadata zijn informaties zoals gebruikte camera, objectief, opname instellingen, copyright van de foto en dergelijke
Komt bij dat het niet één bepaalde foto betreft, maar dat bij de gemelde problemen het rapport variabel verschillende afbeelding wel of niet toont. Dus één en dezelfde afbeelding soms wel en soms niet.

De vermoedelijke oorzaak is te zoeken in de grootte van de gebruikte afbeeldingen en de interne geheugencapaciteit nodig om het rapport te genereren. Aangezien mijn "duizenden" gekoppelde *.jpg's altijd verkleind en/of gecomprimeerd zijn, dan ik dit zelf dus niet testen.

weergave afbeeldingen in rapporten 14 mrt 2018 17:30 #20913

• H.J. van Putten
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedemiddag,

Heb al mijn afbeeldingen flink verkleind en ben begonnen met het vervangen van de grotere bestanden door de verkleinde versie. Dit blijkt prima te werken. Hiermee is mijn probleem opgelost.
Hartelijk dank voor het advies.

weergave afbeeldingen in rapporten 07 feb 2019 11:11 #27481

• rienflinterman
  • rienflinterman's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Heer de Ruiter en/of Jay Cee
Bij gebruik van Irfanvieuw-Resize: Welk formaat (aantal cm )moet worden aangegeven, willen de afbeeldingen nog duidelijk zichtbaar blijven met ander woorden herkenbaar wie of wat wordt weergegeven.
Bij voorbaat dank Rien

Rien Flinterman

weergave afbeeldingen in rapporten 07 feb 2019 12:20 #27485

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
De max. afmetingen van de foto's in de rapporten zijn bepaald door Aldfaer, ongeacht de werkelijke afmetingen. De werkelijke afmetingen hebben alleen invloed wanneer deze bekeken worden in het apart fotovenster (klik op de foto in het rapport).

Mvg,

weergave afbeeldingen in rapporten 07 feb 2019 12:49 #27488

• rienflinterman
  • rienflinterman's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Jay Cee, afbeeldingen kwamen willekeurig wel of niet in de bijv. parentelen.
Advies was foto"s te verkleinen, omdat - ofwel de capaciteit in het rapport te gering was, ofwel de size te groot. Dit advies wil ik opvolgen maar de vraag is tot hoever in cm. ik moet gaan.
Nu zegt U dat e.e.a. automatisch gaat !!!!!!

Rien Flinterman

weergave afbeeldingen in rapporten 07 feb 2019 14:20 #27491

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
Welke extensies hebben de afbeeldingen die niet getoond worden?

Mvg,
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.045 seconden
Gemaakt door Kunena