Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
30 nov 2018
Een nieuwe Aldfaer RC-versie is beschikbaar
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Optie mogelijkheid van een kleur in de achtergrond mee te geven

Optie mogelijkheid van een kleur in de achtergrond mee te geven 06 okt 2018 10:12 #24902

• Frank
  • Frank's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • actieve gebruiker met W10
  • Ontvangen bedankjes 65
Vraag in het verleden meer gesteld maar tot op heden nog geen gehoor aan gegeven

Vele standaard rapporten worden afgedrukt op een standaard witte achtergrond.
Kan er een optie ingezet worden dat je een achtergorndkleur
<body bgcolor="#XXXXXX"> standaard uit het kleurpallet gekozen kan worden, zodat deze bij een volgende uitdraai er standaard in staat qua achtergrondkleur.

Daar een website uitdraai veel fraaier is met een andere achtergrondkleur dan wit.

Betrekking op de standaard uitdraaien : kwartierstaat en parenteel (menu butons)
Maar mogelijk nog wel meer standaard sjablonen die standaard een witte achtergrond genereren.

Alternatief is om op deze bewuste pagina
<body bgcolor="#FFFFE0">
net onder de <Body> tag te zetten via het bestand met een editor te openen.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

In Noord-Brabant op zoek naar de laatste stamgrootouders in de 11de generatie van onze kinderen.

Positief kritisch anders denkend waardoor diverse Aldfaer sjablonen verbeterd of hierdoor ontwikkeld zijn. Bekijk mijn website voor de mogelijke uitdraaien.

6.2 en 7. versie

Beste groet,
Frank

Optie mogelijkheid van een kleur in de achtergrond mee te geven 06 okt 2018 10:36 #24906

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 942
Frank, je zegt het al; open even het bewuste rapport in een editor en zet in de style sectie de body kleur

Han

Optie mogelijkheid van een kleur in de achtergrond mee te geven 06 okt 2018 10:43 #24907

• Frank
  • Ontvangen bedankjes 65
Mijn doelstelling van deze post is om dit standaard te laten plaatsvinden weer onder de aandacht te brengen. Na de mooie 7 versie die er nu is zou dit zeker tot een mogelijk moeten behoren. Maar helaas nog steeds geen basis achtergrondkleur in de basis instellingen mogelijk bij een uitdraai waar dit niet in de sjabloon word bepaald.

Niet iedereen kan de html teksten bewerken om dit voor elkaar te krijgen!

In Noord-Brabant op zoek naar de laatste stamgrootouders in de 11de generatie van onze kinderen.

Positief kritisch anders denkend waardoor diverse Aldfaer sjablonen verbeterd of hierdoor ontwikkeld zijn. Bekijk mijn website voor de mogelijke uitdraaien.

6.2 en 7. versie

Beste groet,
Frank
Last Edit: door Frank.

Optie mogelijkheid van een kleur in de achtergrond mee te geven 06 okt 2018 11:54 #24915

• Meije van Slageren
  • Meije van Slageren's Profielfoto
  • 7.0 + bonus, W10 NL, Edge
  • Ontvangen bedankjes 170
Dag Frank,

Het is mogelijk om de achtergrond kleur van je standaard tekstrapporten te voorzien van de kleur die je wenst door middel van een de standaardHook.asjl bestand aan te maken en dit bestand te plaatsen in de Lib User map. deze map bevind zich in de Invoegtoepassingen map. Als deze map nog niet bestaat dan dien je deze eerst aan te maken.
De inhoud van de StandaardHook.asjl moet zijn

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.

Mocht je reeds een StandaardHook.asjl bezitten dan dien je de vanaf _FUNCBEGI t/m FUNCEND aan het eind van de bestaande StandaardHook.asjl toe te voegen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank

Meije van Slageren

Optie mogelijkheid van een kleur in de achtergrond mee te geven 06 okt 2018 12:39 #24916

• Frank
  • Ontvangen bedankjes 65
Hartelijk dank Meije,

dmv een asj sjabloon knippen en plakken, hernoemen en deze in een editor aan te passen is het met mijn kennis van html gelukt om een standaardhook.asjl te maken, was nog niet aanwezig.

Eerste 2 uitdraaien zijn gelukt en hoef ik niet meer handmatig aan te passen via de html code.

Een noodoplossing !? maar voor mij werkt het nu.
Mijn dank is groot.

6.2 en 7. versie

Beste groet,
Frank

Optie mogelijkheid van een kleur in de achtergrond mee te geven 06 okt 2018 14:46 #24917

• Meije van Slageren
  • Meije van Slageren's Profielfoto
  • 7.0 + bonus, W10 NL, Edge
  • Ontvangen bedankjes 170
Frank,

De mogelijkheid om een StandaardHook te maken is speciaal voor dit soort doelen ontworpen. Kijk voor meer informatie Ment Tonen -> Rapporten -> Tekstrapporten en dan de link Hooks.
Het is geen noodoplossing. Het is een oplossing die na iedere update van Aldfaer blijft bestaan, zolang de Lib User met deze StandaardHook.asjl aanwezig is.

Meije van Slageren
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.037 seconden
Gemaakt door Kunena