Materiaal opslag en gebruik $ALDFAER1-4

Lees meer

Materiaal opslag en gebruik $ALDFAER1-4

11 okt 2018 11:04
#25013
Ik worstel al van bij het begin van mijn Aldfaer-gebruik met de werking van de Materiaalmap(pen).

Ik heb er nog eens de commentaar in dat verband op nagelezen op de website van Ruud en op het forum item #21180 maar geraak er nog niet uit.

Op mijn webserver heb ik een structuur volgens bijlage.
Daar staat in materiaal/akten/geb de geboorteakte 'geb_decoster_gabriel_1916.jpg'

Als ik volgende notitie heb bij 'feit/geboorte'
<nt><a href="$ALDFAER1geb_decoster_gabriel_1916.jpg" target="_blank">Geboorte akte Gabriël </a></nt>

Welke instellingen gebruik ik dan best voor MATERIAAL en $ALDFAER1 bij de stamboom instellingen. ??

Mvg,
René

Bijlagen:

Lees meer

Re: Materiaal opslag en gebruik $ALDFAER1-4

11 okt 2018 12:12
#25014
René, volgens de (F1) help zou je 'C:\users\ het volledige pad \materiaal\akten\geb\ bij $ALDFAER1 moeten invullen, maar je mag ook, als het materiaal in de hoofdmap te vinden is <nt><a href="$MATERIAALakten\geb\geb_decoster_gabriel_1916.jpg" target="_blank">Geboorte akte Gabriël </a></nt> schrijven.

Lees meer

Re: Materiaal opslag en gebruik $ALDFAER1-4

11 okt 2018 12:49 - 11 okt 2018 12:49
#25016
Han,

Wat bedoel je met "het volledige pad" ?
Mijn akten staan wel op een externe webserver (niet op C:) onder het pad van 'zie bijlage'.

Ook het tweede deel van je uitleg is niet helemaal duidelijk ...
(vandaar dat ik waarschijnlijk reeds lang worstel met dit probleem ... Zoals men in Vlaanderen zegt "mijn frank (Euro) wil maar niet vallen).
Kan je niet eens een voorbeeld structuur tonen die op mijn geval lijkt + de bijhorende $ALDFAER code ?

Bijlagen:

Laatst bewerkt 11 okt 2018 12:49 door De Coster René.

Lees meer

Re: Materiaal opslag en gebruik $ALDFAER1-4

11 okt 2018 14:37
#25025
René, er zijn twee methoden $ALDFAERx en $MATERIAAL. Als je het materiaal niet op de PC hebt staan dan dan kun je $MATERIAAL niet gebruiken. Het kernwoord $ALDFAERx betekent feitelijk dat het in de href verwijzing het volledige pad naar het bestand nodig heeft omdat het kernwoord vervangen wordt door wat je hebt opgegeven bij de Stamboom -> Eigenschappen $ALDFAERx (x=1t/m4)
In jouw geval zul je daar dus het volledige URL adres (met submappen) naar jouw externe server moeten geven. Je hebt in jouw aanwijzing de URL weggelaten dus kan ik je niet de volledigheid geven.

Lees meer

Re: Materiaal opslag en gebruik $ALDFAER1-4

11 okt 2018 15:04
#25029
Han,
Ik kan geen verwijzing geven naar een "https://......"
Dan krijg ik "unable to create directory"

Lees meer

Re: Materiaal opslag en gebruik $ALDFAER1-4

12 okt 2018 09:23
#25039
De kernwoorden $ALDFAERx en $MATERIAAL zijn geschreven voor diegenen die het materiaal
lokaal op de PC hebben staan, maar niet extern op een website. Alle andere verwijzingen binnen de blokken <nt> </nt> zijn de volledige URL's.

Dat je $ALDFAERx ook voor externe verwijzingen zou kunnen gebruiken vergt een programma-wijziging.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: De Coster René

Gemaakt door Kunena