Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2018
Problemen met bijlagen
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Standaard rapporten worden niet zichtbaar

Standaard rapporten worden niet zichtbaar 26 okt 2018 18:08 #25373

• Anko Huizinga
  • Anko Huizinga's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Van mijn kwartierstaat wil een grafische weergave genereren. AF zegt bezig te zijn (heel korte tijd), de groene balk verschijnt, en ik druk op de OK-knop. Maar er gebeurt verder niets. Althans niet zichtbaar. Niet binnen AF, en ook elders op mijn laptop kan ik de rapporten vinden. Ik ben al dagen aan het zoeken, pas allerlei opties toe, maar vind niets. Zijn ze wel aangemaakt? Wat doe ik fout? Hetzelfde geldt overigens voor andere standaard rapportages. Op dit moment voeg ik even toe, dat ik versie 7 van AF heb en het werkt onder Windows 10. Als meer info nodig, die geef ik graag!

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Standaard rapporten worden niet zichtbaar 26 okt 2018 18:17 #25375

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 924
Als een rapport draait moet u niet op de OK knop drukken. Kunt u het rapportdeatil venster openen, dan ziet u waar het eventueel stagneert. Heeft u toevallig het privacy filter aan en is de uitgangspersoon op het venster nog levend?

Han

Standaard rapporten worden niet zichtbaar 26 okt 2018 18:26 #25376

• Anko Huizinga
  • Ontvangen bedankjes 0
Het niet moeten gebruiken van de OK-knop wist ik niet. Op het rapportdetail heb ik niets bijzonders kunnen ontdekken. Het privacyfilter stond uit. De uitgangspersoon, de proband, ik dus, leef gelukkig idd nog!
Ik zal es proberen met mijn moeder of opa te beginnen!
Dank voor de snelle reactie trouwens!

Standaard rapporten worden niet zichtbaar 26 okt 2018 18:34 #25377

• Anko Huizinga
  • Ontvangen bedankjes 0
Inmiddels was mijn al lang overleden opa uitgangspersoon. AF is al een paar minuten bezig met het genereren van de grafische staat. Duurt dat zo lang? Mijn staat bevat maar ruim 600 personen.

Standaard rapporten worden niet zichtbaar 26 okt 2018 20:20 #25384

• Paul Kallenberg
  • Paul Kallenberg's Profielfoto
  • Aldfaer team
  • Aldfaer team
  • Ontvangen bedankjes 193
Anko,

Mogelijk zit er een fout in een ouder-kind-koppeling. Je kan dit nagaan door het Bonusrapport Gegevenscontrole (Tonen -> Rapporten -> Overige rapporten -> Bonus rapporten -> Uitzoeken -> Gegevenscontrole) te draaien. Start het rapport, kies Verander rapport en dan (4e van onder) Kwartierlussen. Wordt hier iets gevonden?

Paul

Standaard rapporten worden niet zichtbaar 27 okt 2018 12:55 #25395

• Anko Huizinga
  • Ontvangen bedankjes 0
Paul, mijn dank voor deze reactie en suggestie!
Edoch, ik weet niet hoe het kan, maar het door jouw aangegeven pad ter controle(Overige rapporten e.v.) komt bij mij niet voor. Ik heb alleen de optie Tonen > Rapporten, en dan Standaard teksten en Standaard grafisch! Zou AF bij mij incompleet en/of onjuist zijn geïnstalleerd?(Dat zou ook het niet tonen van standaardrapportage mogelijk verklaren!) Ik zou dat natuurlijk opnieuw kunnen installeren. (Kan ik dat dan gewoon installeren, zonder risico voor de bestaande bestanden? En dan installeren vanuit de website van AF?

Ik hoor graag!

Met vriendelijke groet,
@nko Huizinga.

Standaard rapporten worden niet zichtbaar 27 okt 2018 14:20 #25396

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Firefox , Aldfaer 7.0, Bonus
  • Ontvangen bedankjes 481
Anko,

Het blijkt dat de invoegtoepassingen niet geïnstalleerd zijn. Probeer eerst als volgt: Menu Extra > Instellingen > Algemeen en zie of bij Updates Aldfaer en invoegtoepassingen een vink staat. Zo niet, aanvinken en Aldfaer sluiten en opnieuw opstarten.
Zo ja, is Aldfaer in C:\Aldfaer geïnstalleerd. Zo ja, installeer de invoegtoepassingen vanaf de Aldfaer website volgens de gegeven aanwijzingen.

Mvg,

Standaard rapporten worden niet zichtbaar 27 okt 2018 18:44 #25403

• Anko Huizinga
  • Ontvangen bedankjes 0
De adviezen opgevolgd. Alles klopte. Dus de invoegtoepassingen volgens de gebruiksaanwijzingen geïnstalleerd. Met spanning uiteraard geprobeerd de standaard rapporten te genereren. Helaas, niets is veranderd: voor beide rapporten van kwartierstaat (tekst en grafisch):Bezig met genereren van rapport. Beide een kwartiertje laten staan genereren, gebeurt zichtbaar niets. Ik weet overigens niet of de gevraag de rapporten automatisch in beeld moeten verschijnen (tekst dan grafisch) maar dat verwacht ik toch wel. Ik heb voor de zekerheid ook nu weer gekeken of ze wellicht in een of andere map van AF waren opgeslagen: helaas.
Licht het probleem dan wel binnen AF? Of moet ik het elders zoeken?
Ik heb net een nieuwe computer (laptop) met Windows 10 (had eerst Vista). Ligt het dan aan een instelling in Windows 10? Geen idee!!

Ik ben benieuwd........

Standaard rapporten worden niet zichtbaar 27 okt 2018 19:11 #25404

• Paul Kallenberg
  • Paul Kallenberg's Profielfoto
  • Aldfaer team
  • Aldfaer team
  • Ontvangen bedankjes 193
Anko,

Ik krijg uit je antwoord de indruk dat je verwachtte dat door het installeren van de Bonus rapporten de standaard rapporten (andere) resultaten zouden geven. Dat is niet het geval, door installatie van invoegtoepassingen verandert er niets aan de standaard rapporten. Zie je nu wel de Bonus rapporten na klikken op Tonen -> Rapporten -> Overige rapporten? Zo ja, probeer dan eerst Tonen -> Rapporten -> Overige rapporten -> Bonus rapporten -> Uitzoeken -> Gegevenscontrole zoals in mijn eerdere bericht geschreven.

Paul

Standaard rapporten worden niet zichtbaar 28 okt 2018 12:17 #25422

• Anko Huizinga
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Paul,
Mijn verwachtingen waren te hoog gespannen, begrijp ik. De oorzaak is gelegen in het feit dat ik nog te weinig weet van de opbouw,structuur van AF. Antwoordend op de vraag: dit had ik eigenlijk al moeten melden. De rapporten als genoemd zijn helaas nog steeds niet zichtbaar. Inmiddels heb ik de laatste versie van AF weer geïnstalleerd.
Het wordt vervelend: er is geen verandering c.q. verbetering opgetreden t.a.v. de rapportages.
Dit is de laatste stand van zaken.
Wellicht toch eens kijken naar Windows?

Ik wacht wederom af.

Met vriendelijke groet,

@nko

Standaard rapporten worden niet zichtbaar 28 okt 2018 13:45 #25425

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Firefox , Aldfaer 7.0, Bonus
  • Ontvangen bedankjes 481
Wat is de inhoud van de map C:\Users\uwnaam\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen?

Mvg,

Standaard rapporten worden niet zichtbaar 28 okt 2018 15:42 #25435

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 924
Gebruikt u OneDrive o.i.d. en wat is uw virusbeschermer?

Han

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.046 seconden
Gemaakt door Kunena