Standaard rapporten worden niet zichtbaar

Lees meer

Re: Standaard rapporten worden niet zichtbaar

28 okt 2018 16:26
#25443
Allereerst wil ik melden dat ik het zeer waardeer dat met mij wordt meegedacht! Dat wil ik toch even kwijt. Klasse!
Liggen nu twee vragen waarop ik moet reageren:
1. Inhoud map C:\Users\Huizinga\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen. Die is: map Bonusrapporten, en daarin vervolgens de mappen Alle invoegtoepassingen, -Alle sjablonen, Bonus updates, Communicatie, Exporteren, Gebeurtenissen, Grafisch, Language Aldfaer, Lib, Locaties, Materiaal, Overzichten, Privacy, Statistieken, Uitzoeken, alles gedateerd 27-10-2018, en vier losse bestandjes Aldfaer css (13-4-2018), Bonusrapporten.html, Bonusrapporten(2).html en bonus.aplg , de laatste drie d.d. 1-6-2018.
2. Ik gebruik geen bijzondere dingen als b.v. OneDrive. Ik ben een basic-gebruiker.En tenslotte mijn virusbeschermer is G Data Internet Security.

Wel, ik hoop dat op basis van deze info er (een begin van) duidelijkheid komt.
En nogmaals mijn hartelijke dank voor uw meedenken!

Met vriendelijke groet,

@nko Huizinga

Lees meer

Re: Standaard rapporten worden niet zichtbaar

28 okt 2018 16:33
#25444
Ga na of in Extra > Instellingen > Rapporten > Bestanden > Eigen sjablonen en invoegtoepassingen het pad naar de map juist staat. Zo niet, klik op het gele mapje rechts naast het invulveld en navigeer naar de map.
het zou er als volgt moeten uitzien:
C:\Users\Huizinga\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\

Lees meer

Re: Standaard rapporten worden niet zichtbaar

28 okt 2018 17:09
#25447
Ook hier is het juiste pad aangegeven...

Lees meer

Re: Standaard rapporten worden niet zichtbaar

28 okt 2018 19:46 - 28 okt 2018 19:47
#25449
Laatst bewerkt 28 okt 2018 19:47 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

Re: Standaard rapporten worden niet zichtbaar

29 okt 2018 17:49
#25458
Heer De Ruiter,

Dank voor deze tip! Bedoeling is via Controlled folder access te komen tot het toestaan van een specifieke app als AF. Mogelijk zijn mijn problemen dan opgelost. Deze poging is gestrand: de betreffende pagina is niet beschikbaar, de toegang tot bepaalde onderdelen van de app is beperkt. Ik zag dat u in juni in dit forum een iets afwijkend advies gaf. Via de instellingen van Windows komen tot bescherming tegen ransomware aan/uit. Uiteraard geprobeerd, doch de optie Bescherming tegen ransomware kom ik in het traject niet meer tegen.
Uw suggestie om mogelijk te komen tot een oplossing kan ik helaas niet toepassen.
Wel vraag ik mij af: ben ik, voor zover dit forum weet, de enige die tegen het niet kunnen genereren van de rapporten aanloop? Dat is dan wel heel bijzonder, en ik begin het komen tot een oplossing dan ook somber in te zien!
Het zou heel heel jammer zijn om om die reden afscheid te moeten nemen van AF! Ik werk er met veel plezier mee.
Maar als alle pogingen niets opleveren is er een laatste drastische mogelijkheid: mijn cruciale bestanden van AF veilig stellen binnen mijn laptop, heel AF deleten, opnieuw installeren en mijn veiliggestelde bestanden weer inlezen.
Een laatste optie? Dan krijg ik wel graag even support van jullie!

Met vriendelijke groet,
@nko Huizinga

@

Lees meer

Re: Standaard rapporten worden niet zichtbaar

29 okt 2018 18:31 - 29 okt 2018 18:33
#25460
Heer Huizinga,
Laat ons beginnen bij het begin:
Is de installatie van Aldfaer verlopen zoals op de bijlge 'installatie'?
Zijn de instellingen bij Extra > Instellingen > Rapporten > Bestanden > exact zoals op bijlage 'instellingen'?

Bijlagen:

Laatst bewerkt 29 okt 2018 18:33 door JayCee.

Lees meer

Re: Standaard rapporten worden niet zichtbaar

29 okt 2018 19:03
#25461
Blij met deze handreiking!
In c: de map Aldfaer. In Aldfaer bij mij de volgende mappen: Aldfaer, Aldfaer-sjablonen, Bestanden, Rapportuitvoer en Sjablonen. Afwijkingen dus! In de 5 submappen vervolgens:
1. Aldfaer: Gedcom, Invoegtoepassingen, Materieel, Rapportuitvoer, Stambomen, Stamboom en Veiligheidskopieen.
2. Aldfaer-Sjablonen: Aldfaer rapporten, CBG-rapporten, Grafische rapporten, Lib Aldfaer en Wizard
3. Bestanden: Materieel, Veiligheidskopieen
4. Rapportuitvoer: Is leeg
5. Sjablonen: Grafische rapporten (Dan bestandsmap map:Kwartierstaat (Grafisch).asj, en deze is leeg.

De instellingen bij Extra: alles exact.

't Wordt nu wel spannend.....

(Ben verder deze avond niet in de gelegenheid verder te reageren, helaas.) Morgen weer

Hartelijk dank uiteraard voor meedenken!

Met vriendelijke groet,

@nko Huizinga

Lees meer

Re: Standaard rapporten worden niet zichtbaar

29 okt 2018 19:46 - 29 okt 2018 19:49
#25462
De opstelling van de submappen voor Aldfaer is volgens de standaardinstallatie zoals in bijlage 'submappen.
Verschuif waar nodig alle de mappen op uw pc zoals op de bijlagen weerggeven.

Bijlagen:

Laatst bewerkt 29 okt 2018 19:49 door JayCee.

Lees meer

Re: Standaard rapporten worden niet zichtbaar

29 okt 2018 20:55
#25467
Anko,
Dat betekent volgens mij dat u niet als administrateur toegang heeft tot Windows Defender of dat een andere anti-virus dwars ligt. In heb op mijn W10 PC alleen Windows Defender in gebruik en uiteraard als administrateur
Ter info: op mijn W7 PC gebruik ik Avast ondanks dat Windows Defender ook voor W7 bestaat, want dat kwam pas jaren later beschikbaar

Lees meer

Re: Standaard rapporten worden niet zichtbaar

30 okt 2018 18:18
#25481
Mijn documenten bevat ook bij mij de map Aldfaer, met dezelfde submappen, en in dezelfde volgorde, als door u genoemd. Vier van de zes mappen zijn bij mij leeg. Invoegtoepassingen bevat diverse 1 kB bestandjes, en Veiligheidskopieën bevat idd 8 VK's van verschillende datum.
C: bevat ook een map Aldfaer. Doch deze map bevat andere submappen dan in Mijn documenten. Over de verschillen van de submappen bij u bij en mij informeerde ik u gisteren. Voor de volledigheid: de map Aldfaer bij mij op C: bevat ook nog 34 grotere en kleinere bestanden. Van de grotere wil ik noemen aldfaer.chm, aldfaer.exe en Anko.aldf en KSAnko.aldf, mijn staten.

Leveren deze constateringen nog een mogelijke denkrichting op om tot een oplossing te komen?
Ik kan er zelf geen zinnig woord over zeggen.

Ik wil nog wel memoreren dat mijn AF en bijbehorende bestanden de afgelopen periode twee keer iets moesten doormaken: de eerste keer toen ik versie 7 van AF helaas met mijn Windows Vista installeerde, en vervolgens weer op advies van het AF-team moest terugzetten, en vervolgens kreeg ik recent een nieuwe computer (laptop) waarbij o.a. programmatuur en bestanden zijn overgezet.

Tja, en nu?

Lees meer

Re: Standaard rapporten worden niet zichtbaar

30 okt 2018 18:36
#25482
C:\Aldfaer bevat de installatie van het programma en bijbehorende zaken. Anko.aldf en KSAnko.aldf zijn stamboombestanden en die horen daar niet aanwezig te zijn.
Deze dienen in C:\Users\Huizinga\Documents\Aldfaer\Stambomen te staan

Gezien de nu langdurige berichten uitwisseling zonder positief resultaat, stel ik voor dat u het gratis Teamviewer installeert en direct e-mail contact opneemt om de oorzaak van uw problemen vast te stellen en op te lossen
>Klik mijn naam of links de enveloppe voor mijn adres

Lees meer

Re: Standaard rapporten worden niet zichtbaar

30 okt 2018 18:39
#25483
Ik weet niet zo goed wat ik met uw informatie moet. De consequenties van handelen kan ik niet overzien. Uiteraard wil ik de beveiligingsoptie als mogelijke stoorzender wel nader bezien. Daarom heb ik de leverancier van mijn software, G Data Internet Security, inmiddels benaderd. Mogelijk hoor ik dan meer.

Gemaakt door Kunena