Kan rapporten niet meer opslaan op NAS

Lees meer

Kan rapporten niet meer opslaan op NAS

09 nov 2018 12:22
#25639
Goedemorgen,
Gisteravond weer een update gemaakt in mijn stamboom met het nieuwe Aldfaer 7.0 programma. Bij het genereren van namenlijsten, parenteel en grafisch parenteel viel mij op dat ik na het genereren van de rapporten ze niet meer kon opslaan op mijn NAS.
In het locatielijstje kwam wel een diskstation voor, maar aanklikken daarop bracht me niet verder.
Ik heb het opgelost via een tussenstap te weten via opslaan op het bureaublad en vervolgens kopiëren naar de NAS.
Is dat bewust veranderd in versie 7.0 ?
Ik hoor graag van jullie
mvrgr
Gijs

Lees meer

Re: Kan rapporten niet meer opslaan op NAS

10 nov 2018 15:15
#25660
Wat staat er bij de Instellingen -> bestanden -> Rapportuitvoer?

Lees meer

Re: Kan rapporten niet meer opslaan op NAS

11 nov 2018 09:48 - 11 nov 2018 09:49
#25669
Goedemorgen,
Daar staat achter het save icoontje : C:\Users\Nel en Gijs\AppData\Local\Temp\ En als een rapport gegenereerd is staat het daar ook, maar ik wil het op de NAS opslaan en op het moment dat ik dat doe kan hij mappen op de NAS als Mijn Documenten, Web enz niet vinden alleen Diskstation en als ik dat verder uitklap staan er alleen de mappen: Muziek, Foto en Video. In de vorige versie kon ik er wel bij

groet
Gijs
Laatst bewerkt 11 nov 2018 09:49 door Gijs van der Poel.

Lees meer

Re: Kan rapporten niet meer opslaan op NAS

12 nov 2018 16:49
#25692
Ik zoek het toch even bij de NAS of daar soms instellingen zijn veranderd, of dat de NAS zelf verbonden is aan een cloudservice. Het map-icoontje wat u bij de Instellingen -> bestanden kunt aanklikken opent nl een Windowsvenster met alle mogelijkheden. Als u het complete adres weet kunt u dat dan daar invullen en OK geven?

De map \AppData\Local\Temp kan er ook op duiden dat het programma zelf niet geïnstalleerd is in C:\Aldfaer . Zo niet, waar heeft u het wel geïnstalleerd?

Lees meer

Re: Kan rapporten niet meer opslaan op NAS

12 nov 2018 18:58 - 12 nov 2018 18:59
#25694
Aldfaer is geïnstalleerd in de locatie c:\Aldfaer. Dat weet ik omdat ik mijn bonusrapporten na installatie van 7.0 niet meer kon vinden. In het forum vond ik toen dat er bij instellingen bestanden een koppelstreepje ontbrak.
Ik ben even een weekje weg. Dan zal ik weer de NAS gaan onderzoeken. Ik kom er op terug
Laatst bewerkt 12 nov 2018 18:59 door Gijs van der Poel.

Lees meer

Re: Kan rapporten niet meer opslaan op NAS

13 nov 2018 09:07
#25702
Het lijkt mij dat u geen standaard installatie heeft. Aldfaer.exe mag dan wel in C:\Aldfaer staan, maar als de Bonus rapporten ook daar (of in een submap) staan is het fout. Dat is waarschijnlijk ook de oorzaak dat de rapportuitvoer verkeerd staat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gijs van der Poel

Lees meer

Re: Kan rapporten niet meer opslaan op NAS

24 nov 2018 15:33
#25893
Ik heb Aldfaer verwijderd van de computer en opnieuw geïnstalleerd vs 7.0.
Nu gaat alles goed en worden de rapprten in Documenten geplaatst. En nu kan ik ook mijn NAS weer zien
Bedankt voor de tip

Gemaakt door Kunena