Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Vermelden code in grafische print

Vermelden code in grafische print 08 mrt 2019 12:11 #28095

• Garmt Kleinbergen
  • Garmt Kleinbergen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
De code vermeld bij een persoon is voor mij erg belangrijk. Alle informatie is daarmee aan elkaar verbonden.
In de prints van parenteel en kwartierstaat is dat instelbaar. Echter niet in de grafische output. Zou dat mogelijk gemaakt kunnen worden. mvrgr.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Vermelden code in grafische print 08 mrt 2019 13:28 #28096

• Evert
  • Evert's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 87
Garmt,
In de uitput van de Alfaer grafiek (kwstaat/parenteel) is deze code zichtbaar als je met de muis over het vakje gaat of als je de persoon aanklikt.

groet,
Evert.
Bijlagen:

Vermelden code in grafische print 08 mrt 2019 18:54 #28104

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Aldfaer 7.2, Bonus, Firefox, Opera
  • Ontvangen bedankjes 593

Garmt Kleinbergen schreef : ..... Alle informatie is daarmee aan elkaar verbonden....

Kunt u dat meer verduidelijken?

Mvg,

Vermelden code in grafische print 09 mrt 2019 11:16 #28126

• Garmt Kleinbergen
  • Ontvangen bedankjes 0
Al mijn gegevens als persoonskaart, aktes, foto's etc. staan bij mij opgeslagen in mappen op de code die ik heb toegekend. In de tekstrapporten staat die code, al dan niet gewenst, vermeld. In de grafische output niet. die schrijf ik er nu bij. Echter als ik aanvullingen krijg van personen en nieuwe prints moet maken, kan ik opnieuw beginnen.
van daar mijn vraag, kan die code, al dan niet gewenst, ook in de grafische rapporten weergegeven worden?

Vermelden code in grafische print 09 mrt 2019 11:36 #28128

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1031
Ik heb een soortgelijk systeem; het veld code gebruik ik ook als archieffunctie. Een code bestaat uit 4 letters van de naam en gevolgd door willekeurig nummer. Maar geen enkele relatie met generatienummers o.i.d.

Ik denk dat u in het codeveld iets van een generatienummer heeft ingevoerd waardoor de behoefte ontstaat om alles uit te printen. Veel papier!

Alleen als u met de muis over een grafiekblokje gaat dan wordt het codeveld getoond, maar als antwoord op uw vraag; dat wordt niet afgedrukt.

Het afdrukken van de code in het grafiekblokje is alleen mogelijk met een hookconstructie.

Han

Vermelden code in grafische print 09 mrt 2019 11:54 #28131

• Evert
  • Evert's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 87
Han,
Bij gebruik van een hook moet je waarschijnlijk wel eerst de basislengte van het blokje groter maken omdat er niet veel ruimte in de standaard lengte is om er langere nummers bij te zetten ?

Groet,
Evert.

Vermelden code in grafische print 09 mrt 2019 14:12 #28138

• Garmt Kleinbergen
  • Ontvangen bedankjes 0
Heren, Mijn code bestaat uit de laatste zes cijfers van de index gescheiden door een punt. Zeven karakters dus. De lengte van het grafieblokje is instelbaar, moet je gewoon rekening mee houden. En wat het uitprinten betreft, wat dacht u van een print met al zijn gegevens! Als er gehookt moet worden, dan graag enige uitleg.
BVD en vrgr.
Garmt

Vermelden code in grafische print 09 mrt 2019 15:16 #28141

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1031
Garmt,
via de instellingen voor Grafiek kan de breedte van het grafisch blokje opgerekt worden.
Om een hook te maken moet u verstand van de sjabloontaal hebben die in Aldfaer gebruikt wordt. Als u dat niet heeft zal een sjabloonbouwer u van dienst moeten zijn. Zie ook de Help onderwerp Sjablonen maken.
Maar wat bedoelt u met de laatste 6 cijfers van de index?? Als u daarmee bedoelt het interne nummer van Aldfaer (oud model bv 1.1480.771.867) dan moet u weten dat dat nummer zich kan wijzigen. U heeft daar geen invloed op.
Ik kan me ook niets voorstellen bij een print maken van iemand al zijn gegevens; tenzij u dat doet naar een virtuele printer. Mijn bestand is momenteel richting 70.000 personen. Ik moet er niet aan denken wat een baal papier.

Han

Last Edit: door Han Kortekaas.

Vermelden code in grafische print 09 mrt 2019 15:46 #28143

• Garmt Kleinbergen
  • Ontvangen bedankjes 0
Han,
Het is mij bekend hoe het grafieblokje opgerekt kan worden.
Ik bedoelde idd het internnummer. Ik gebruik het al jaren en hopelijk wijzigt dat niet. Tot dusver niets van gemerkt. Ik heb iets meer dan 10.000 personen en van een geregelde uitdraai is geen sprake. Ook de grafische uitvoering gaat alleen als het hoognodig is.
Ik ga de Help raadplegen.
Mijn dank zo ver.
Garmt

Vermelden code in grafische print 09 mrt 2019 20:04 #28149

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Aldfaer 7.2, Bonus, Firefox, Opera
  • Ontvangen bedankjes 593
Het is een slecht idee om gebruik te willen maken van de Interne code die door Aldfaer gebruikt wordt. Deze code wijzigt bv bij een gecom export / import.
Het aangeboden systeem van Han - zie vorige mail - heb ik eveneens toegepast. Het is eenvoudig en efficient.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Garmt Kleinbergen

Mvg,
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden
Gemaakt door Kunena