Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: opstarten aldfaer

opstarten aldfaer 06 nov 2019 09:27 #30822

• Mooij
  • Mooij's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik wil Aldfaer opnieuw installeren op mijn laptopa.Dit gaat niet Ik krijg steeds te zien: C:]Gebruiker/One Drive/Documenten/Aldfaer/Invoeg toepassingen Bonus rapporten. Maar kan hem niet installeren

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

opstarten aldfaer 06 nov 2019 11:01 #30823

• G W Sandberg
  • G W Sandberg's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 211
Beste M,
De vraagstelling is wat beknopt,
Wellicht begrijpen de expoerts uw probleem beter als U aangeeft wat/welke handelingen tot welke melding leiden.

Groeten, Gijs Sandberg,
Win7 US, FireFox nn, Aldfaer 6.2

opstarten aldfaer 06 nov 2019 11:48 #30826

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1088
Mooij,
aan de hand van uw andere berichten meen ik dat u Aldfaer goed werkend had. Wat was de behoefte om opnieuw te installeren; gebruikte u vóór de herinstallatie ook al OneDrive? Zo te zien heeft u de hele map Documenten onder OneDrive ingebracht om te synchroniseren.
De link die u laat zien bevat typefouten of is het echt de link. Ik zou hebben verwacht dat daar C:\Gebruiker\OneDrive\Documenten\Aldfaer\Invoegtoepassingen zou staan.

Als Aldfaer wel geopend is, kijk dan eens onder Extra -> Instellingen ->Tekst bestanden of daar bij punt 2 de link staat zoals ik boven heb gezet.

Han

Last Edit: door Han Kortekaas.

opstarten aldfaer 06 nov 2019 12:14 #30827

• Mooij
  • Mooij's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik kan Aldfaer niet meer opstarten op mijn nieuwe laptop. Ik krijg de melding dat C: Users/Gebruiker/ One Drive/ documenten etc. Wat ik ook probeer het lukt mij niet. Op mijn andere laptop had ik geen one drive. Wie kan mij helpen.

opstarten aldfaer 06 nov 2019 14:33 #30833

• Han Kortekaas
Zet OneDrive eens uit.

Han

opstarten aldfaer 06 nov 2019 15:48 #30836

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 724
Gebruik de default installatie van Aldfaer. Deze is zonder OneDrive gebruik

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

opstarten aldfaer 06 nov 2019 16:18 #30838

• Han Kortekaas
Ruud,
dat is niet waar. Als de gebruiker OneDrive de map Documenten laat synchroniseren dan ontstaat die automatisch.
Iedere submap/document door de gebruiker geplaatst in de map Documenten wordt gesynchronniseerd.

Han

opstarten aldfaer 06 nov 2019 17:47 #30839

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 724
Han,
Betekent dit dan dat er "on-line gesynchroniseerd wordt naar een kopie map? Dan is dat toch hetzelfde als on-line back-up etc. Iets dat altijd ontraden werd.
Echter, de melding geeft volgens mij aan dat er direct op de OneDrive gewerkt wordt en niet op de default locatie C:\user\gebruiker\Documents\Aldfaer. Of begrijp ik dan de werking van de OneDrive (bij mij aanwezig maar niet gebruikt) niet?

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

opstarten aldfaer 06 nov 2019 18:25 #30840

• Han Kortekaas
het werken met OneDrive is verwarrend; er zijn een paar methoden
1. zet zelf in de OnLine versie bestanden weg in mappen. Die kun je bezien als een back-up en kun je daarna van de PC weghalen om schijfruimte te creëren. De gewone functie van een back-up schijf zonder synchronisatie.
2. mappen laten synchroniseren door OneDrive. In het synchronisatievenster kun je mappen/bestanden aan/uitvinken. Dat betekent dat de bestanden op de PC blijven bestaan en ook herkenbaar blijven, doch door Windows nu aangegeven met een tussenvoegsel \OneDrive\
Als dus de map "Documenten' is gesynchroniseerd, wordt de naam uitgebreid tot \OneDrive\Documenten\ en daar is een uitgebreide verzameling cookies voor nodig.
3. zèlf binnen OneDrive een map aanmaken en via een Instelling van een programma zoals Aldfaer, de bestandslocatie aanwijzen als de OneDrive/mapnaam.

Punt 3 pas ik zelf toe en stuur op die manier alleen de Materiaalmap en Veiligheidskopiën map aan in Aldfaer. C:\Users\Han\OneDrive\Aldfaer_Materiaal\ en C:\Users\Han\OneDrive\Aldfaer_Veiligheidskopieën\

Het is een foute gedachte dat bij de punten 2 en 3 schijfruimte 'vrij' komt door de synchronisatie. Het kost iets meer ruimte door de cookies.

Han

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.047 seconden
Gemaakt door Kunena