opvragen rapporten

Meer
04 dec 2019 14:28 #31287 door Kalksma
Beantwoord door Kalksma in topic opvragen rapporten
Ik heb de instellingen in Extra-> instellingen aangepast, zoals aangegeven nadat ik deze map had aangemaakt.

Mijn vorige vraag over de locatie waarin het stamboombestand moet worden opgeslagen: moet ik deze zo aanpassen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
04 dec 2019 16:51 #31291 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic opvragen rapporten
In een van mijn vorige berichten heb ik gezegd dat als u Aldfaer opent u waarschijnlijk een grijs scherm ziet. Via Menu Bestand Zoek Aldfaer bestanden kunt u vervolgens een vinkje zetten bij stambomen waarna u een lijst krijgt van uw stambomen en de locatie waar deze staan. Deze kunt u stuk voor stuk openen en dan met 'Bestand 'Opslaan als' verplaatsen naar de standaard map die in uw geval C"\Gebruikers\Kalksma\Documenten\Aldfaer\Stambomen moet zijn.

Als u handig bent met de Windows Verkenner dan kunt u bv ook zoeken op *.aldf waarna u alle stambomen ziet. Die kunt u ook verplaatsen (knippen/plakken) naar de bovenstaande map.

Als u de tweede methode kiest dan zult u daarna ook Menu Zoek Aldfaer bestanden moeten doen om de stamboom voor de eerste keer te openen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
11 dec 2019 18:03 #31438 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic opvragen rapporten
Via Teamviewer heb ik geconstateerd dat het Aldfaer niet werd toegestaan om de juiste standaard locatie te gebruiken (melding kan map C:\enz niet aanmaken), ondanks dat deze als Administrator werd uitgevoerd, en ontbrekende mappen aan te leggen.
Besloten om alles op de nieuwe schijf E:\ te installeren waarna alles werkte. Tevens opgeschoond

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
12 dec 2019 07:22 #31445 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic opvragen rapporten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
12 dec 2019 12:31 - 12 dec 2019 12:33 #31449 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic opvragen rapporten
Ruud, dat is beslist niet de oorzaak. Jouw suggestie zou betekenen dat Aldfaer.exe totaal geblokkeerd zou zijn.

Aldfaer.exe stond in beginsel op C:\ maar via Extra -> Instellingen mochten geen mappen in c:\Users\inlognaam\Documenten\Aldfaer aangebracht worden. Deze werden door het systeem automatisch gewijzigd naar E:\Users\inlognaam\Documents\anz. M.a.w. Aldfaer, die als Administrator werd uitgevoerd had geen rechten op de map c:\Users\inlognaam\Documenten\ maar ergens staat een redirect naar E:\Users\inlognaam\Documents\. Let op het verschil van schrijfwijze Documenten vav Documents.

Dat is een instelling die iemand bij aflevering op de desk top van Kalksma heeft aangebracht.
Laatst bewerkt 12 dec 2019 12:33 door Han Kortekaas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
13 dec 2019 12:50 #31468 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic opvragen rapporten
Een aanvulling.
Ik heb naar een mogelijke oorzaak gezocht waarom de standaard mappen Rapportuitvoer en Invoegtoepassingen niet aangemaakt konden worden en denk te kunnen zeggen dat door de levering/installatie overzetten van oude W7 naar W10, wat bij Dirk het geval was, de UserAccountControl is gewijzigd waardoor een maplocatie door geen enkel programma bereikbaar is en Windows er zelf iets anders van maakt.

Tijdens een Teamviewersessie wijzig ik nimmer het Register; mag de PC leverancier doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
13 dec 2019 14:29 #31469 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic opvragen rapporten
Han,
dat klopt. Heb tijdens een Teamviewersessie een gelijkaardige situatie ondervonden. De vraagsteller had een 2de hands pc gekocht en de gebruikersnaam gewijzigd in de configuratie maar niet in de User Profile Folder Path van de register. Na wijziging van het pad was het probleem opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena