Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: opvragen rapporten

opvragen rapporten 04 dec 2019 14:28 #31287

• Kalksma
  • Kalksma's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb de instellingen in Extra-> instellingen aangepast, zoals aangegeven nadat ik deze map had aangemaakt.

Mijn vorige vraag over de locatie waarin het stamboombestand moet worden opgeslagen: moet ik deze zo aanpassen?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

opvragen rapporten 04 dec 2019 16:51 #31291

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Administrateur
  • Administrateur
  • Ontvangen bedankjes 1099
In een van mijn vorige berichten heb ik gezegd dat als u Aldfaer opent u waarschijnlijk een grijs scherm ziet. Via Menu Bestand Zoek Aldfaer bestanden kunt u vervolgens een vinkje zetten bij stambomen waarna u een lijst krijgt van uw stambomen en de locatie waar deze staan. Deze kunt u stuk voor stuk openen en dan met 'Bestand 'Opslaan als' verplaatsen naar de standaard map die in uw geval C"\Gebruikers\Kalksma\Documenten\Aldfaer\Stambomen moet zijn.

Als u handig bent met de Windows Verkenner dan kunt u bv ook zoeken op *.aldf waarna u alle stambomen ziet. Die kunt u ook verplaatsen (knippen/plakken) naar de bovenstaande map.

Als u de tweede methode kiest dan zult u daarna ook Menu Zoek Aldfaer bestanden moeten doen om de stamboom voor de eerste keer te openen.

Han

opvragen rapporten 11 dec 2019 18:03 #31438

• Han Kortekaas
  • Administrateur
  • Administrateur
Via Teamviewer heb ik geconstateerd dat het Aldfaer niet werd toegestaan om de juiste standaard locatie te gebruiken (melding kan map C:\enz niet aanmaken), ondanks dat deze als Administrator werd uitgevoerd, en ontbrekende mappen aan te leggen.
Besloten om alles op de nieuwe schijf E:\ te installeren waarna alles werkte. Tevens opgeschoond

Han

opvragen rapporten 12 dec 2019 07:22 #31445

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 731

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

opvragen rapporten 12 dec 2019 12:31 #31449

• Han Kortekaas
  • Administrateur
  • Administrateur
Ruud, dat is beslist niet de oorzaak. Jouw suggestie zou betekenen dat Aldfaer.exe totaal geblokkeerd zou zijn.

Aldfaer.exe stond in beginsel op C:\ maar via Extra -> Instellingen mochten geen mappen in c:\Users\inlognaam\Documenten\Aldfaer aangebracht worden. Deze werden door het systeem automatisch gewijzigd naar E:\Users\inlognaam\Documents\anz. M.a.w. Aldfaer, die als Administrator werd uitgevoerd had geen rechten op de map c:\Users\inlognaam\Documenten\ maar ergens staat een redirect naar E:\Users\inlognaam\Documents\. Let op het verschil van schrijfwijze Documenten vav Documents.

Dat is een instelling die iemand bij aflevering op de desk top van Kalksma heeft aangebracht.

Han

Last Edit: door Han Kortekaas.

opvragen rapporten 13 dec 2019 12:50 #31468

• Han Kortekaas
  • Administrateur
  • Administrateur
Een aanvulling.
Ik heb naar een mogelijke oorzaak gezocht waarom de standaard mappen Rapportuitvoer en Invoegtoepassingen niet aangemaakt konden worden en denk te kunnen zeggen dat door de levering/installatie overzetten van oude W7 naar W10, wat bij Dirk het geval was, de UserAccountControl is gewijzigd waardoor een maplocatie door geen enkel programma bereikbaar is en Windows er zelf iets anders van maakt.

Tijdens een Teamviewersessie wijzig ik nimmer het Register; mag de PC leverancier doen.

Han

opvragen rapporten 13 dec 2019 14:29 #31469

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Aldfaer 7.2, Bonus, Firefox, Opera
  • Ontvangen bedankjes 645
Han,
dat klopt. Heb tijdens een Teamviewersessie een gelijkaardige situatie ondervonden. De vraagsteller had een 2de hands pc gekocht en de gebruikersnaam gewijzigd in de configuratie maar niet in de User Profile Folder Path van de register. Na wijziging van het pad was het probleem opgelost.

Mvg,
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.038 seconden
Gemaakt door Kunena