Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: rapportage in het Engels

rapportage in het Engels 03 dec 2019 10:40 #31265

• Maarten Verbeek
  • Maarten Verbeek's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 0
Is het mogelijk om de standaard rapportages van uit "Aldfaer" in een andere taal (Engels) af te drukken?
Ik heb namelijk in onze stamboom redelijk wat familieleden die alleen de Engelse taal machtig zijn.
Mocht dit mogelijk zijn kan en wil iemand mij dan informeren hoe ik dit zou moeten doen?

alvast bedankt

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

rapportage in het Engels 03 dec 2019 11:07 #31266

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Administrateur
  • Administrateur
  • Ontvangen bedankjes 1099
Zie de beschrijving hoe te handelen in dit artikel Alle Invoegtoepassingen

Han

rapportage in het Engels 03 dec 2019 12:46 #31267

• Maarten Verbeek
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Han

ik heb de ontvangen bijlagen gedownload en geïnstalleerd. De map Documents\Aldfaer\invoegtoepassingen ziet er nu inderdaad uit zoals door jou beschreven :-) . Vervolgens heb ik geprobeerd om opnieuw een Parenteel overzicht (met behulp van toetsencombinatie ALT + F3) te maken, maar ondanks de doorgevoerde aanpassingen krijg ik nog steeds een Nederlandse versie hiervan. Vergeet ik iets of doe ik iets nog steeds niet correct. Al vast bedankt voor je hulp

rapportage in het Engels 03 dec 2019 13:55 #31272

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Administrateur
  • Administrateur
  • Ontvangen bedankjes 1099
Maarten,
het rapport kun je niet met de sneltoets starten! Het betrfet hier een Invoegtoepassing en niet een Standaard rapport.
Ga naar Tonen -> Rapporten -> Overige rapporten -> Engelse rapporten

Han

rapportage in het Engels 04 dec 2019 07:48 #31279

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 731
In aanvulling
Meerdere laatst gebruikte rapporten kun je oproepen via het uitvalpijltje bij rapportages en dan recente rapporten kiezen.
Afhankelijk welke je gebruikt hebt, kan je daar dan direct een Engels rapport oproepen.

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

rapportage in het Engels 04 dec 2019 14:06 #31285

• Maarten Verbeek
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedemiddag Han

het lukt mij nog steeds niet om een parenteel bestand in het Engels, misschien komt dit wel door mijn onhandigheid met deze applicatie, aan te maken. Als ik in Aldfaer via de knop Tonen naar Rapporten ga en vervolgens kies voor de optie overige rapporten en dan Engels is het resultaat dat ik een Familiestaat krijg, die als ik op een persoon klik ook nog in het Nederlands is. Bijgevoegd is een screenshot van mijn "table of reports" (ik heb de taal nu ingesteld op Engels). Misschien kan je mij (via een stappenplan?) aangeven hoe ik een Engelstalig Parenteel bestand kan aanmaken?
Bijlagen:

rapportage in het Engels 04 dec 2019 14:09 #31286

• Maarten Verbeek
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedemiddag Ruud,

bedankt voor je reactie, maar desondanks lukt het mij nog steeds niet om een parenteel bestand in het Engels, misschien komt dit wel door mijn onhandigheid met deze applicatie, aan te maken. Als ik in Aldfaer via de knop Tonen naar Rapporten ga en vervolgens kies voor de optie overige rapporten en dan Engels is het resultaat dat ik een Familiestaat krijg, die als ik op een persoon klik ook nog in het Nederlands is. Bijgevoegd is een screenshot van mijn "table of reports" (ik heb de taal nu ingesteld op Engels). Misschien kan je mij (via een stappenplan?) aangeven hoe ik een Engelstalig Parenteel aan kan maken?
Bijlagen:

rapportage in het Engels 04 dec 2019 14:39 #31288

• Meije van Slageren
  • Meije van Slageren's Profielfoto
  • 7.2 + bonus, W10 NL 1909, Edge
  • Ontvangen bedankjes 206
Dag Maarten,
Het is niet nodig om de taal keuze in Aldfaer te kiezen voor English om de uitvoer taal in het Engels te maken.
Je dient daarvoor alleen de Engelse rapporten als invoegtoepassing te hebben geïnstalleerd.
Onder 'Overige rapporten' moet de de tekst 'Engelse rapporten...' voorkomen.
De bijlage is dit voor mij niet te lezen, je dient niet de gehele pagina te tonen maar een deel.
Daarom kan ik niet vaststellen of je De invoegtoepassing 'Engelse rapporten' hebt geïnstalleerd.

Als deze tekst niet voorkomt dan dien je toch nog een keer bij Menu Help Versiebeheer invoegtoepassingen te kijken of de de Engelse rapporten voorkomt in de linker kolom. Zo niet ga dan in de rechter kolom de Engelse rapporten selecteren en als nog installeren.

Meije

rapportage in het Engels 04 dec 2019 17:11 #31293

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 731
Maarten,
Je heb geen Engelse rapporten geïnstalleerd
Doe Menu > Help > Versiebeheer Invoertoepassingen
In het venster dat open, scroll rechts om naar Engelse Rapporten te gaan en dubbelklik de blauw naam

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.157 seconden
Gemaakt door Kunena