Overzetten van foto's en andere documenten

• Hubert Rommel
  • Onderwerp Auteur
Meer
08 sept 2020 17:37 #36957 door Hubert Rommel
Overzetten van foto's en andere documenten werd gestart door Hubert Rommel
Ik wens mijn aldfaer bestanden over te zetten van mijn oude PC (Windows10) naar mijn nieuwe PC (Windows10.
Ik heb aldfaer 8.1 opnieuw gedownload en de overige bestanden gekopieerd. Met succes, behalve voor wat betreft de foto's en de overige documenten (bidprentjes, rouwbrieven,...).
Voor deze documenten is er een verwijzing naar c:\users\hrommel\aldfaer\materiaal.
Op mijn nieuwe pc (nederlandstalige windows dus gebruikers i.p.v. users) kent het systeem de gebruikersnaam toe op basis van het microsoft account. In dit geval h_rom. Die naam kan blijkbaar niet gewijzigd worden in hrommel ??!!
Hoe krijg ik de vele honderden foto's en andere documenten op hun plaats zonder alles één voor één te moeten her-invoeren ?
Bij voorbaat dank !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
08 sept 2020 17:48 #36959 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Overzetten van foto's en andere documenten
U moet kijken naar Stamboom -> Eigenschappen en daar de juiste map invullen. Dus waarschijnlijk C:\gebruikers\h_rom\Aldfaer\Materiaal Daarna Stamboom -> Bestandescontrole en -reparatie.

• Hubert Rommel
  • Onderwerp Auteur
Meer
09 sept 2020 17:25 #36970 door Hubert Rommel
Beantwoord door Hubert Rommel in topic Overzetten van foto's en andere documenten
Dank voor het antwoord.
Na het doorvoeren van uw aanbevelingen zie ik nu op de plaats waar de foto's/documenten moeten verschijnen volgende tekst :
"Kan bestand niet tonen : C:\Gebruikers\h_rom\Aldfaer\Materiaal\Bidprentjes\xxxxxxx.jpg.Dit is hetgeen ik invoerde bij Eigenschappen aangevuld met nog een submap van Materiaal en een bestandsnaam.
Andere submappen van Materiaal zijn Akten, Foto's familie, Foto's internet, Rouwbrieven.
De verwijzing gebruikt nu dus wel de juiste mappen, maar het document zelf wordt niet getoond.
Wanneer ik manueel het pad van de verwijzing volg kom ik bij het juist document terecht.
Wanneer ik probeer om het document te koppelen, dan kom ik bij het juiste bestand terecht maar als ik dit wil openen verschijnt de boodschap "Het bestand staat niet op de locatie die is opgegeven bij de Eigenschappen" Maak kopie/Verplaats/annuleer.
Geen enkele van de drie opties levert resultaat....
Wat doe ik verkeerd ?

Meer
09 sept 2020 17:42 - 09 sept 2020 17:44 #36971 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Overzetten van foto's en andere documenten
U moet bij de eigenschappen uitsluitend de hoofdmap C:\Gebruikers\h_rom\Aldfaer\Materiaal (dus geen submappen of fotonaam bestanden) invullen. Controleer eerst met de verkenner of daar ook werkelijk (en dat mag wel) of in een submap die foto staat.

Als u bij Eigenschappen wel submappen gebruikt dan kan de rest van de foto's in andere submappen niet meer gevonden worden. Aldfaer vindt van de hoofdmap gewoon alles wat daaronder staat.
Laatst bewerkt 09 sept 2020 17:44 door Han Kortekaas.

• Hubert Rommel
  • Onderwerp Auteur
Meer
09 sept 2020 18:24 #36973 door Hubert Rommel
Beantwoord door Hubert Rommel in topic Overzetten van foto's en andere documenten
Ik heb me blijkbaar niet goed uitgedrukt, waarvoor mijn excuus.
In Eigenschappen staat :
C:\Gebruikers\h_rom\Aldfaer\Materiaal\
Wanneer ik in verkenner dit pad volg, kom ik uit op het lijstje submappen waarachter de bestanden zitten.

Meer
09 sept 2020 18:43 #36975 door Han Kortekaas
Dan heeft u waarschijnlijk nog niet Stamboom -> bestandscontrole en -reparatie gedraaid!

• Hubert Rommel
  • Onderwerp Auteur
Meer
10 sept 2020 16:22 #36986 door Hubert Rommel
Toch wel !
Ik heb per toeval de oplossing gevonden. In Eigenschappen heb ik het materiaalpad niet manueel ingevuld maar gebruik gemaakt van het gele icoontje.
Resultaat : 'gebruikers' is vervangen door 'users' en alle documenten staan op hun plaats !
Toch van harte bedankt voor uw hulp !!!

Meer
10 sept 2020 16:50 #36987 door Han Kortekaas
Tja, in uw eerste bericht spreekt u dat uw systeem 'gebruikers' heeft staan.........
Maar goed dat het werkt.

• Hubert Rommel
  • Onderwerp Auteur
Meer
10 sept 2020 17:41 #36988 door Hubert Rommel
Inderdaad, ook voor mij onbegrijpelijk : mijn nieuwe PC (nederlandstalige windows) heeft een map 'gebruikers' en mijn vorige had een map 'users'....

Meer
10 sept 2020 19:10 #36989 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Overzetten van foto's en andere documenten
Ter info:
achter de nl-talige benamingen zijn de engelstalige benamingen "verborgen"
Idem voor mijn franstalige windows

Meer
11 sept 2020 23:12 #36992 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Overzetten van foto's en andere documenten
ter illustratie
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena