Kan geen rapporten en grafische uitdraai krijgen

• Ruud Kiburg
  • Auteur
Lees meer

21 okt 2020 13:31
Bij opdracht voor grafische of tekst rapporten krijg ik geen uitdraai te zien]wat doe ik verkeerd, welke instelling moet ik veranderen?

Lees meer

Re: Kan geen rapporten en grafische uitdraai krijgen

21 okt 2020 14:08
Is dit het gevolg van iets dat u gedaan heeft?
Dat betekent dat e.e.a. mogelijk niet juist staat bij de installatie en/of in de instellingen voor rapporten/bestanden.
Vergelijk uw installatie met deze in bijlage.

Bijlagen:

• Detty
Lees meer

02 nov 2020 15:23
Mij lukt het ook niet. Kan geen enkel rapport uitprinten, krijg alleen maar foutmeldingen. Heb uw bijlage bekeken, maar bij mij staat het allemaal precies zo ingesteld als in uw bijlage.
Ik werk al jaren met Aldfaer en heb nooit eerder problemen gehad met rapportages, tot nu.

Lees meer

02 nov 2020 16:02 - 02 nov 2020 16:10
Detty,
maak eens een leesbaar knipsel van de foutmelding en stuur het op in bijlage.
U schrijft niet kunnen uitprinten. Bedoeld u met de printer of een rapport uitdraai?
Laatst bewerkt 02 nov 2020 16:10 door JayCee.

• Hubert VANHAUTER
Lees meer

05 nov 2020 20:37
Ik had hetzelfde probleem met alle rapporten.
Opgelost door volledig nieuwe versie te installeren.
Werkt voortreffelijk.
1. Rename Altfaer in Old ALTFAER
2. Download en installeer een nieuwe Altfaer.
3. Copieer bestand met "uwstamboom.aldf" naar De nieuwe Altfaer
4. Copieer één voor één de mappen bv met foto's, bestanden en sjablonen naar de nieuwe versie en test telkens de werking. (in menu/instellingen staan de directories).
5. Maak nieuwe snelkoppeling op bureaublad.

Noot. U zal zien dat veel bestanden nog dateren van vorige versies, zelfs tot 2013 samen met de oude conversiebestanden! Dus tijd voor grote schoonmaak in dit prachtig programma.
Groeten,
Hubert

• J. Vat
Lees meer

16 nov 2020 11:29
Wat kan ik daar aan doen?
J. Vat

Lees meer

16 nov 2020 12:17 - 16 nov 2020 12:19
Eerst beginnen met mijn 2 eerdere berichten op deze draad te lezen en te beantwoorden.
Laatst bewerkt 16 nov 2020 12:19 door JayCee.

• Detty
Lees meer

17 nov 2020 19:54
Hoi JayCee,

Ik heb het advies van Hubert Vanhauter opgevolgd (hieronder) en ik kan weer rapporten genereren.
Bedankt voor uw reactie.

Lees meer

18 nov 2020 18:29
Ik vermoed dat de herinstallatie overbodig was
Hebben de personen die dit probnleem hadden de functie Menu > Stamboom > Betsnadscontrole en -reparatie al eens uitgevoerd ?

Lees meer

19 nov 2020 09:13 - 19 nov 2020 09:28
Het advies van Hubert is naar mijn smaak een verkeerd advies en duidt er op dat hij geen standaard installatie heeft gehad maar wijzigingen heeft aangebracht in de diverse paden/locaties. Zo zegt hij dat na de nieuwe installatie de stambomen naar de nieuwe locatie gekopieerd moeten worden.(puntje 3) idem dito voor puntje 4.
Maar er behoort geen nieuwe locatie te zijn want de standaard locatie voor stambomen staat immers onder Documenten\Aldfaer\Stambomen of Materiaal of veiligheidskopien. Bij een tweede installatie zoals hij doet gebeurt er niets in al die mappen. Wel, als er een oude Bonus versie in de map Invoegtoepassingen staat wordt deze vervangen.
Een nieuwe snelkoppeling aanmaken op het bureaublad is overbodig want bij installatie plaatst Aldfaer zelf een nieuwe snelkoppeling. In de methode die hij heeft gevolgd moet je wel de snelkoppeling(en) nakijken.

Mijn ervaring is dat bij de melding dat er geen rapporten gedraaid kunnen worden het altijd ligt aan een afwijkende - of onvolledige bijgewerkte installatie die vaak ontstaat na experimenteren
Laatst bewerkt 19 nov 2020 09:28 door Han Kortekaas.

• Henk Consemulder
Lees meer

03 jan 2021 21:55
na installatie 8.1 kan ik geen rapporten meer genereren opmrking fout in het sjabloon

Lees meer

03 jan 2021 22:34
Henk,
Vergelijk de instellingen voor rapporten met deze in bijlage. Wijzig desnoods overeenkomstig.
'uwnaam' in het pad is uw gebruikersnaam.

Bijlagen:

Gemaakt door Kunena