Hook-bestand bij gebruik van Rapportage Wizard

• De Coster René
  • De Coster René's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
17 nov 2020 19:52 #37752 door De Coster René
Hook-bestand bij gebruik van Rapportage Wizard werd gestart door De Coster René
Als ik met de Rapportage Wizard een rapport-sjbloon ('Testje') aanmaak en dit daarna uitvoer zie ik dat het rapport gecreëerd wordt met 'Sjabloon Aldfaer-kaartenbak Versie 1.3'. (zie bijlage).

Waar kan ik dit sjabloon vinden en kan ik een hook maken die mijn 'Testje.asj' beïnvloed ?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
17 nov 2020 23:01 #37756 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Hook-bestand bij gebruik van Rapportage Wizard
René,
met CTRL + SHIFT + dubbelklik op sjabloonnaam wordt het sjabloon in jouw editor geopend. Bekijk de inhoud of er een _USES in voorkomt waar je op in kunt haken.

• De Coster René
Meer
18 nov 2020 07:39 #37759 door De Coster René
Beantwoord door De Coster René in topic Hook-bestand bij gebruik van Rapportage Wizard
Han,

Er komen twee _USES voor in het gegenereerde sjabloon.
_USES( KaartenbakHook, ";;;;"):.
_USES( DutchDateFormat, ";;;;"):.

Waar moet ik die KaartenbakHook plaatsen ? In welke map ?

Meer
18 nov 2020 09:03 - 18 nov 2020 09:04 #37761 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Hook-bestand bij gebruik van Rapportage Wizard
Waar alle hooks staan, dus de \Lib User\KaartenbakHook.asjl
Laatst bewerkt 18 nov 2020 09:04 door Han Kortekaas.

• De Coster René
Meer
19 nov 2020 06:39 #37778 door De Coster René
Beantwoord door De Coster René in topic Hook-bestand bij gebruik van Rapportage Wizard
Han,

Op die locatie had ik inderdaad mijn KaartenbakHook.asjl reeds staan.
Alleen doet hij niets. Vandaar mijn twijfel over waar ik de hook moest plaatsen.

In bijlage een hook waarin ik de notitie titel voor 'persoon' wijzig. Dit geeft geen resultaat.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Meer
19 nov 2020 08:14 - 19 nov 2020 08:17 #37779 door Han Kortekaas
René,
algemene stelregel is dat je alleen functies kunt overschrijven die buiten het *.asj staan.
In dit geval, omdat het een eigen gegenereerd sjabloontje is geworden zou je het kunnen overschrijven in het *.asj en een andere *.asj naam geven. Of de functie weghalen uit het *.asj en de hook gebruiken.
Laatst bewerkt 19 nov 2020 08:17 door Han Kortekaas.

• De Coster René
Meer
19 nov 2020 09:33 #37783 door De Coster René
Han,
Dat wil dus zeggen dat ik bij iedere nieuwe Wizardrapportage de functie eruit moet halen om dan de hook te gebruiken. (bizar).

Meer
19 nov 2020 09:47 #37784 door Han Kortekaas
Dit was maar een suggestie voor de eventuele oplossing.
De grondregel waarom de hook nooit kan werken staat vermeld. U zelf 'zondigt' tegen het principe.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: De Coster René

Meer
19 nov 2020 23:33 - 19 nov 2020 23:38 #37788 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Hook-bestand bij gebruik van Rapportage Wizard

De Coster René schreef : Dat wil dus zeggen dat ik bij iedere nieuwe Wizardrapportage de functie eruit moet halen om dan de hook te gebruiken. (bizar).

Met de wizard kan je hoogstens 10 verschillende sjablonen maken (zonder de kleuren te tellen) m.a.w. max 10 x de functie verwijderen en het rapport opslaan als eigen rapport. Éénmaal de functie in de hook plaatsen en 'persoon' vervangen door de tag _NAME (=voornaam) of _NAMENICK(=roepnaam) i.p.v. René, als het dat is dat je wil bereiken.
Laatst bewerkt 19 nov 2020 23:38 door JayCee.

• De Coster René
Meer
21 nov 2020 09:02 #37789 door De Coster René
JayCee,
Ofwel ontgaat er mij iets fundamenteel, ofwel is mijn vraag niet duidelijk genoeg.
De hook die ik als bijlage heb meegegeven was maar een fictief voorbeeld.
Ik wil niet alleen mijn naam zien staan in de notitietitel, ik wil meer kunnen wijzigen in mijn hook.
Ten andere, kun je eens de hook meegeven voor hetgeen je zei:

Éénmaal de functie in de hook plaatsen en 'persoon' vervangen door .....

Mvg
René

Meer
22 nov 2020 16:44 #37799 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Hook-bestand bij gebruik van Rapportage Wizard
René is rechtstreeks gecontacteerd geworden.

Meer
26 nov 2020 13:43 #37892 door Carel Plantagie
Beantwoord door Carel Plantagie in topic Hook-bestand bij gebruik van Rapportage Wizard

Han Kortekaas schreef : René,
algemene stelregel is dat je alleen functies kunt overschrijven die buiten het *.asj staan.
In dit geval, omdat het een eigen gegenereerd sjabloontje is geworden zou je het kunnen overschrijven in het *.asj en een andere *.asj naam geven. Of de functie weghalen uit het *.asj en de hook gebruiken.

Han,
Ik dacht eerst: zou het dan niet fraaier zijn wanneer de wizard een asj formeert met een hoofdroutine en een asjl met alle functies (die dan dus met een hook 'overruled' kunnen worden)?
Maar dit zou niet helpen, want dan zouden toch eerst de asjl-functies uit de asjl-in-dezelfde-map geselecteerd worden.
Dus je remedie om de functie te verwijderen uit de asj lijkt me de enige manier...
Of zou er toch een andere oplossing te verzinnen zijn?
Bijvoorbeeld: Elke functie-aanroep voorzien van een of-constructie, waarbij dan de niet-bestaande variant aangemaakt/gevuld kan worden in de hook-asjl?

Gemaakt door Kunena