printen parenteel/verticaal

• van de Hulsbeek
  • Onderwerp Auteur
Meer
04 jan 2021 18:31 #38327 door van de Hulsbeek
printen parenteel/verticaal werd gestart door van de Hulsbeek
De procedure "Afdrukken grafische overzichten" volgend, probeer ik al een tijdje een PDF bestand voor het laten drukken van een parenteel/verticaal te realiseren, zonder succes.
Via Rapporten>overige rapporten>grafisch>nageslacht>parenteel/verticaal startte ik het sjabloon om tot het voorgeschreven Internet Explorer html bestand te komen en dat lukt.(13 generaties).
Via de aanbevolen pdf-printer reDirect koos ik voor A0 papierformaat. Het resultaat is een pdf van een klein deel (22kB) van het hele bestand. Het vreemde daarbij is, dat ik dat gedeelte in pdf Edge opgeslagen krijg.
De vraag is dus:
Hoe realiseer ik de output van het hele pdf bestand voor de printer
Welke instelling moet geactiveerd worden dat ook het pdf bestand in Internet Explorer wordt gemaakt.

PS. De standaard Edge browser heb ik t.b.v. bovenstaande procedure (overeenkomstig de instructie van "Afdrukken grafische overzichten") gewijzigd in die van Internet Explorer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
04 jan 2021 20:17 #38333 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic printen parenteel/verticaal
Start het rapport Parenteel Verticaal en kies in het eerste menu: Instellingen aanpassen en klik op OK. Vink in het volgende menu onder het kopje Weergave de optie Kwartslag roteren aan en klik op OK.

Lukt het dan wel?

Paul

• van de Hulsbeek
  • Onderwerp Auteur
Meer
12 jan 2021 20:41 #38441 door van de Hulsbeek
Beantwoord door van de Hulsbeek in topic printen parenteel/verticaal
Beste Paul,
Het ei van Columbus denk ik.
Ik heb het complete parenteel nu zichtbaar in pdf en klaar voor de drukker. Daar kan ik nog niet terecht vanwege de lockdown, maar ik heb er vertrouwen in. Zodra ik bij de drukker weer terecht kan laat ik je de uitkomst weten.
Hartelijke groet, Bert

Gemaakt door Kunena