Han Kortekaas tijdelijk afwezig (30 nov 2021)

Beste mensen,

Han Kortekaas, lid van het Aldfaer-team en moderator van dit forum, kan hier de komende maanden helaas niet actief zijn. Gedurende die tijd nemen de andere leden van ons team zijn taken over.

Met vriendelijke groet,
Anne van der Ploeg
Aldfaer-team

Verwantschappen - sociale endogamie

• Frans Roelvink
  • Onderwerp Auteur
Meer
20 aug 2021 09:52 #42030 door Frans Roelvink
Verwantschappen - sociale endogamie werd gestart door Frans Roelvink
Aldfaer kan ook een verwantschap tonen tussen twee personen. Vergeleken met andere programma's vind ik deze optie eigenlijk erg beperkte mogelijkheden hebben. Neem nu het volgende. Mijn moeder heeft mijn vader leren kennen op de bruiloft van haar zus met een achterneef van mijn vader. Ze hebben een gemeenschappelijke overgrootouderpaar. Maar hoe breng ik dat in Aldfaer in beeld, waarbij ook de relatie met mijn moeder en haar zus wordt getoond. De kinderen van die oom en tante zijn dus niet alleen volle neven en nichten van mij via mijn moeder, maar dus ook verre achterneven en achternichten via mijn vader. Om het nog ingewikkelder te maken, een broer van mijn moeder trouwde met een zus van de man die met de zus van mijn moeder trouwde. Wanneer het nu voor de lezer helemaal onduidelijk wordt, dan snap ik dat volkomen. Een en ander kan ik dus wel in beeld brengen met een ander stamboomprogramma. Zie bijlage. En ik hoop, dat dit overzicht het ingewikkelde verhaal van hiervoor iets duidelijker maakt. En dus vraag ik mij af, of dit ook mogelijk is met Aldfaer. Ik kan dit nergens vinden, maar misschien heb ik niet goed gezocht. Als dat niet kan, is het dan een idee om dergelijke relaties in een overzicht ook in Aldfaer mogelijk te maken? Alvast bedankt voor de reactie.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena