afgebroken wegens fouten in het sjabloon

Meer
06 jan 2022 15:05 - 06 jan 2022 15:36 #43881 door Annemieke
afgebroken wegens fouten in het sjabloon werd gestart door Annemieke
goedemiddag, ik kan ineens geen rapporten meer laten tonen, krijg de foutmelding afgebroken wegens fouten in het sjabloon, ParenteelHook en StandaardHook niet aanwezig.
Het rare is, dat ik sommigen wel kan laten tonen
Bijlagen:
Laatst bewerkt 06 jan 2022 15:36 door Annemieke. Reden: aanvulling

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
06 jan 2022 16:21 #43882 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic afgebroken wegens fouten in het sjabloon
Annemieke,
Voer het rapport uit zonder dat materiaal is aangevinkt bij Instellingen (Ctrl+i) Rapporten->Tekst materiaal
Indien dit niet meer tot een fout melding leid,dan is er mogelijk een extensie die niet overeenkomt met de extensie die bij de afbeelding hoort.

Dit kan gecontroleerd worden met Irfanview. Open Irfanview en ga naar de materiaal map van de bewuste stamboom
de map staat genoteerd in Menu Stamboom->Eigenschappen
Selecteer de eerste afbeelding in deze map en open deze vervolgens ga je met het scholwiel van je muis naar de volgende afbeelding enz. tot dat je de laatste afbeelding hebt bereikt.
Indien er een extensie niet overeenkomt krijg je hier van een melding en kun je deze direct herstellen( wel noteren welk bestand is veranderd, deze dien je ook nog opnieuw te koppelen bij de persoon.
Daarna weer materiaal aanvinken om te kijken of de foutmelding weg blijft.

Meer
06 jan 2022 16:28 - 06 jan 2022 16:32 #43883 door Annemieke
Beantwoord door Annemieke in topic afgebroken wegens fouten in het sjabloon
Ik ga daar mee aan de slag en hoop het zo op te lossen, dank je wel alvast, ik hou je op de hoogte
Klopt het dat de versie van Aldfaer afwijkt van die van de rapporten?
Laatst bewerkt 06 jan 2022 16:32 door Annemieke. Reden: aanvulling

Meer
11 jan 2022 20:28 #43932 door sieneke pepping
Beantwoord door sieneke pepping in topic afgebroken wegens fouten in het sjabloon
Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Heb Irfanview gebruikt maar kan geen bijzonderheden vinden.
Wat kan het probleem zijn dat het materiaal niet getoond word?

Meer
11 jan 2022 21:02 - 11 jan 2022 21:03 #43933 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic afgebroken wegens fouten in het sjabloon
Sieneke
Al het materiaal of enkele ?
Als het al het materiaal betreft zie:
Menu > Extra > Instellingen > Tekst en zet de vink Materiaal
Laatst bewerkt 11 jan 2022 21:03 door Ruud de Ruiter.

Meer
12 jan 2022 09:17 #43934 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic afgebroken wegens fouten in het sjabloon

Annemieke schreef : .....knip...........Klopt het dat de versie van Aldfaer afwijkt van die van de rapporten?

De Aldfaer rapport versie loopt gelijk aan die van de Aldfaer voor wat betreft de versie-aanduiding '10'.

Meer
12 jan 2022 11:33 #43935 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic afgebroken wegens fouten in het sjabloon
Sieneke,
Uit je antwoord kan ik niet uitmaken of de fout ook optreedt als het materiaal is uit gevinkt
Als de fout dan ook optreed dan is de oorzaak niet een foute extensie
Toon het venster met fout melding eens zoals Anemieke dat ook heeft gedaan, dan kan mogelijk gezien worden wat de oorzaak is van de fout.

Meer
12 jan 2022 13:04 #43940 door Dick de Jong
Beantwoord door Dick de Jong in topic afgebroken wegens fouten in het sjabloon
Sinds vandaag heb ik er ook last van. Als ik materiaal uitvink start het rapport wel op.

Meer
12 jan 2022 13:38 #43941 door Dick de Jong
Beantwoord door Dick de Jong in topic afgebroken wegens fouten in het sjabloon
Het lijkt erop dat pdf files het rapport onderbreken.

Meer
12 jan 2022 13:59 #43942 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic afgebroken wegens fouten in het sjabloon
Voor de rapportages wordt uitsluitend fotomateriaal meegenomen. *.pdf zou geen invloed mogen hebben.
In dit draadje staat al te lezen dat het kan liggen aan een verkeerde extensie van het fotomateriaal, of te veel fotomateriaal met grote omvang.

Meer
12 jan 2022 16:18 - 12 jan 2022 16:23 #43945 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic afgebroken wegens fouten in het sjabloon
Ter info:
Ik heb een parenteel gedraaid van 13 generaties met daarin 233 afbeeldingen zonder enig probleem: 13 generaties, totale grootte 61.4 MB

Extreem grote afbeeldingen hebben geen invloed op de werking van het rapport en kunnen geen oorzaak zijn van de gemelde foutmelding. Deze zijn echter wel de oorzaak van niet afbeelden in de interne browser. Roept men het rapport op (het blauwe bolletje) in de door u gebruikte uw internet browser, worden deze wel getoond

Ook het afwezig zijn van hook-bestanden zijn geen oorzaak. Het betekent gewoon dat U, de gebruiker, geen hookbestand toegepast hebt.

Toegestane extensies van beeld materiaal zijn

Extensies als tiff, pcx, eps of psd en vele andere nietgenoemde, kunnen dit probleem veroorzaken

Daarnaast kunnen andere bestandsoorten gekoppeld worden, welke NIET in de rapporten worden opgenomen. Voorbeelden (zonder kompleet te zijn): xls, xlsx, doc, docx, ppt, pdf.. Deze worden niet opgenomen in het rapport en kunnen dus geen oorzaak zijn
Bijlagen:
Laatst bewerkt 12 jan 2022 16:23 door Ruud de Ruiter. Reden: probleem extensies

Meer
12 jan 2022 16:22 #43946 door Meije van Slageren
Dirik,

Je schreef:

Het lijkt erop dat pdf files het rapport onderbreken.

Als IrfanView een pdf bestand tegen komt dan kun je alleen via de blauwe pijl naar recht dit bestand overslaan en vervolgens weer met het scrollwiel verder de volgend bestand onderzoeken.( of doorgaan om op de blauwe pijl te klikken)
Indien er nog submappen aanwezig zijn dienen deze ook gecontroleerd te worden
Als het einde van de hoofdmap is bereikt wordt er een overzicht gegeven van de hoofdmap en de eventuele sub mappen.
Klik op een submap en voer daar de controle uit.
klik op [..] om terug te gaan naar de hoofdmap

Gemaakt door Kunena