- Forum
- Forum categorieën
- Standaard Aldfaer en CBG rapporten
- Verzenden van een tekstrapport met materiaal
Verzenden van een tekstrapport met materiaal
- Ruud de Ruiter
-
Onderwerp Auteur
-
In de verkenner ga ik naar de uitvoermap en geef de cijfermap een andere naam.
Ik sluit Aldfaer en open de map met de net gegeven naam en dubbelklik aldfaertemp.html
Het rapport opent in mijn standaard internet browser MS Edge en toont de afbeeldingen. Ik klik een afbeelding en het venster Photowindow.htm opent maar dit blijft leeg en toont niet de afbeelding
Hoe krijg ik die afbeeldingen in MS Edge zichtbaar ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Meije van Slageren
-
-
- Ontvangen bedankjes 264
Bij gebruik van de standaard Google Chrome, Microsoft Edge, Vivaldi en Operabrowser wordt de foto in apart venster lokaal niet getoond, op een server werkt het wel.
Om het lokaal ook mogelijk te maken dient u een snelkoppeling voor Google Chrome, Microsoft Edge, Vivaldi en Operabrowser op het bureaublad te maken en daarvan eigenschappen opvragen en daarin doel uitbreiden met --allow-file-access-from-files
Tussen chrome.exe" en --allow-file-access-from-files moet een spatie staan.
Dit betekent dat u de Google Chrome als standaard browser heeft ingesteld en u opent een htm(l) bestand d.m.v. dubbelklik, dat de foto in apart venster niet wordt getoond, u zult de Google Chrome, Microsoft Edge, Vivaldi en Opera browser via de snelkoppeling op het bureaublad moeten starten en het bewuste htm(l) bestand moeten openen.
Om te voorkomen dat de snelkoppeling op het bureaublad wordt overschreven bij een update van de Chrome, Microsoft Edge, Vivaldi en Operabrowser dient de standaardnaam van de de snelkoppeling gewijzigd te worden maak hiervan Google Chrome lokaal, Microsoft Edge lokaal, Vivaldi lokaal en Opera lokaal
- Ruud de Ruiter
-
Onderwerp Auteur
-
Als ik aldfaertemp.html dubbelklik kom ik toch nooit in die snelkoppeling voor Google Chrome, Microsoft Edge, Vivaldi en Opera?
Is het dan niet mogelijk om die --allow-file-access-from-files in de rapportage sjablonen in te bouwen want ik zie het niet zitten om dit aan ontvangers van de rapporten over te laten.
En werkt die --allow-file-access-from-files ook op Mac, of Linux systemen ?
- Meije van Slageren
-
-
Je moet via de snelkoppeling van Microsoft Edge lokaal op het bureaublad navigeren naar de aldfaertemp.html en dan kun je wel in het aparte venster de foto te zien en vergroten dan wel verkleinen
Inbouwen is niet mogelijk omdat het niet bekend is welke standaard browser er gebruikt wordt
Ik weet niet of de oplossing die ik heb aangegeven ook werkt voor Mac en Linux.
- Ruud de Ruiter
-
Onderwerp Auteur
-
Mijn browser shortcut staat al in the toolbar. Hoe maak je dan een tweede shortcut op het bureau ? Doe mogelijkheid wordt niet aangeboden
Er ontgaat mij nog iets. Ok ik start die browser via de shortcut voorzien van --allow-file-access-from-files. Maar waar vindt ik dan een "file open" functie in de dan aktieve browser?
- Ruud de Ruiter
-
Onderwerp Auteur
-
Windows > muisover Microsoft Edge > rechtsklik > Plus > Open bestand
Je behoudt dus de normale werking van MS Edge. Een werking die met --allow-file-access-from-files.verloren gaat.
- Meije van Slageren
-
-
Ruud schreef: Windows > muisover Microsoft Edge > rechtsklik > Plus > Open bestand
Waar moet ik deze actie uitvoeren?
- Ruud de Ruiter
-
Onderwerp Auteur
-
Bijlagen:
- Meije van Slageren
-
-
Het plaatje toont het venster dat wordt getoond als je op de Windows toets drukt of bij mij ook als ik start op de taakbalk
Als ik dan vervolgens de muis op Edge plaats en rechtsklik klik wordt een uitval venster getoond met de mogelijkheid om nieuw venster te te kiezen.
En dan kan ik via deze weg geen vergroting verkrijgen die beschikbaar is in het aangewezen html bestand.
Kun je stap voor stap aangeven hoe je dit voor elkaar hebt gekregen
Bijlagen:
- Han Kortekaas
-
-
klik op 'Meer' Ruud is vergeten om 'Plus' te vertalen.....................
- Ruud de Ruiter
-
Onderwerp Auteur
-
Maar ik zie dat Meije meerdere browsers heeft. Ben benieuwd of hetzelfde met de andere browsers ook werkt?
- Ruud de Ruiter
-
Onderwerp Auteur
-
Bijlagen: