Verzenden van een tekstrapport met materiaal

Meer
20 jan 2022 12:13 #44046 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Verzenden van een tekstrapport met materiaal
Ruud,
Ook via 'Bestandslocatie openen' wordt bij mij niet het aparte venster geopend met de afbeelding.
Alleen via de aangepaste snelkoppeling op het bureaublad lukt het mij.
Je moet dan wel file:///C:/Users/eigenaam/Documents/Aldfaer/Rapportuitvoer/standaardtekstrapport/aldfaertmp.html opgeven in de daarvoor bestemde regel van de browser.

De snelkoppeling kan ook vastgemaakt worden op de werkbalk zodat je niet naar het bureaublad hoeft te gaan. Wel eerst de bestaande Edge van de taakbalk losmaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
20 jan 2022 14:47 #44053 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Verzenden van een tekstrapport met materiaal
Meije
Ik vermoedt dat je iets niet juist uitvoert.Na de klik op Bestandslocatie openen kom je in de windows verkenner en kan je navigeren naar het gewenste rapport en dat openen. Bij mij geen enkel probleem.

Gewijzigde snelkoppeling heeft als resultaat dat de balk met favorieten in MS Edge niet meer direct bereikbaar is. Je moet dan eerst navigeren naar MS Edge om deze "normaal" op te starten

Meer
20 jan 2022 15:33 #44054 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Verzenden van een tekstrapport met materiaal
Ruud,
Ik ga uitzoeken waarom het bij mij niet gaat zoals bij. In ieder geval bedankt voor de betere methode.

Meer
20 jan 2022 15:51 #44055 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic Verzenden van een tekstrapport met materiaal
Ruud, Meije,

Bij mij gaat het als volgt: ik heb Google Chrome als standaard browser. Als ik de methode van Ruud volg kan ik via de verkenner navigeren naar het gewenste rapport.

Als ik daarop dubbelklik opent dit in Chrome, mijn standaard browser.

Als ik er met de rechermuisknop op klik en dan kies Openen met > Microsoft Edge wordt het in Microsoft Edge geopend. Klikken op een foto geeft dan een blanco venster.

De enige manier waarop het wel lukt is om eerst Microsoft Edge te starten met de --allow-optie. Daarna navigeren naar het rapport en via de rechtermuisknop openen met Microsoft Edge. Dit opent het rapport in de openstaande Microsoft Edge (dus met de --allow-optie); dan laat klikken op een foto wel de foto in het aparte venster zien.

Paul

• Ruud de Ruiter
Meer
20 jan 2022 17:00 - 20 jan 2022 17:04 #44056 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Verzenden van een tekstrapport met materiaal
Paul Meije.

Paul heeft gelijk, --allow-file-access-from-files blijft nodig. Helaas....
Laatst bewerkt 20 jan 2022 17:04 door Ruud de Ruiter.

Meer
20 jan 2022 17:06 #44057 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic Verzenden van een tekstrapport met materiaal
Ruud,

Re. Het is niet mogelijk om een snelkoppeling op het bureau te plaatsen

Ga naar de map waar msedge.exe staat; bij mij is dat C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application. Klik met de rechtermuisknop op msedge.exe en kies Snelkoppeling maken. Dan krijg je een vraag of je de snelkoppeling op het bureaublad wil plaatsen. Klik op Ja. Vervolgens kan je daar de Eigenschappen bewerken.

Paul

• Ruud de Ruiter
Meer
20 jan 2022 17:19 #44058 door Ruud de Ruiter
Helaas...
Bijlagen:

Meer
20 jan 2022 17:22 - 20 jan 2022 17:29 #44059 door Meije van Slageren
Ruud,
er moet een spatie tussen exe" en ---
DE gehele regel moet zijn
"C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application\msedge.exe" --allow-file-access-from-files
Laatst bewerkt 20 jan 2022 17:29 door Meije van Slageren. Reden: de gehele regel toegevoegd

• Ruud de Ruiter
Meer
20 jan 2022 17:44 #44060 door Ruud de Ruiter

Dat geeft een standaard internet venster. Hoe bereik ik dan het rapport ?
Bijlagen:

• Ruud de Ruiter
Meer
20 jan 2022 19:37 - 20 jan 2022 19:38 #44061 door Ruud de Ruiter
Heb het volgende geprobeerd met Edge
1) aldfaertemp.html gesleept op de gewijzigde snelkoppeling met naam local Edge.
Rapport start. Klik op afbeelding geeft leeg Photovenster
2) gehele uitvoermap _test met daarin alles van het rapport gesleept op Local Edge.
Rapport start. Klik op afbeelding geeft leeg Photovenster

Idem met Local Firefox. opent rapport niet
Laatst bewerkt 20 jan 2022 19:38 door Ruud de Ruiter.

Meer
20 jan 2022 19:46 - 20 jan 2022 19:52 #44062 door Meije van Slageren
Ruud,
Het rapport bereik je door het gehele pad in te vullen.
file:///C:/Users/naam/Documents/Aldfaer/Rapportuitvoer/map/aldfaertmp.html
waarbij naam is de gebruikersnaam en map is de map waarin aldfaertmp.html zich bevind.

Mijn conclusie is wel dat Edge niet de standaard browser mag zijn om het werkend te krijgen.

Bewust heb ik het niet gehad over Firefox die heeft namelijk een afwijkende instelling nodig en als deze instelling juist is gemaakt dan werkt deze zowel voor intern als op een website.
Zie voor deze instelling de help van MaakAldfaeCD en kies daar voor 'Vergroot beeldmateriaal'
Laatst bewerkt 20 jan 2022 19:52 door Meije van Slageren. Reden: 2 maak Ruud

• Ruud de Ruiter
Meer
20 jan 2022 21:33 #44064 door Ruud de Ruiter
Meije en anderen
Ik stop hier mee. Het houdt in dat voor ieder rapport een andere link ingevoerd moet worden.
Dit bekent voor mij dat verzenden van een rapport naar een niet Aldfaer gebruiker niet haalbaar is. Je kan de gemiddelde ontvanger niet met een dergelijk uiterst moeizaam systeem belasten.

Gemaakt door Kunena