installerenAldfair

• TON SCHEPENS.
  • Onderwerp Auteur
Meer
01 mei 2022 11:58 #45024 door TON SCHEPENS.
installerenAldfair werd gestart door TON SCHEPENS.
Goede morgen,

Ik ben al een tijdje bezig om aldfair te installeren op mijn iMac, tot op heden is het niet gelukt, daarom een verzoek
Is er iemand in de buurt van Tilburg die bereid is om bij mij thuis het programma te komen installeren.
d kosten die er eventueel aan verbonden zijn is geen probleem.
ik wacht geduldig af op reacties.
Nog een fijne zondag

Ton Schepens
[i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
01 mei 2022 12:04 #45025 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic installerenAldfair
goede morgen,

Dit bericht uit de Aldfaer website
Lees ook de rubriek "Aldfaer op een Mac" na, te vinden onder menu Index, waaruit zal blijken dat een installatie mogelijk is in bepaalde omstandigheden en in anderen niet.

Meer
01 mei 2022 13:46 - 01 mei 2022 14:26 #45027 door Frans van Bodegom
Beantwoord door Frans van Bodegom in topic installerenAldfair
In andere 'draadjes’ van 'Aldfaer op een Mac' heb ik een paar maal mijn verwondering uitgesproken.
Een Windows programma draaien op de Mac levert vaak technische problemen op met installatie en goede werking.
Heeft u een Mac met een oud MacOS, dan lukt het in een aantal gevallen om Aldfaer werkend te krijgen middels Crossover (een Wine variant), dhr. Wim Rozendaal heeft daarvoor een .dmg gemaakt.
Heeft u een Mac met een macOS, dat uitsluitend 64 bits programma’s kan draaien, dan blijft er voor u niets anders over om bijv. Parallels en een Windows licentie aan te schaffen, zodat Aldfaer in een Windows omgeving kan werken. Een andere mogelijkheid is gebruik maken van BootCamp voor 'native' Windows, maar weet niet of dit mogelijk is met de laatste versies van het macOS.
Waarom al deze kosten en moeiten terwijl er goede 'native' Mac genealogie programma’s bestaan.
Frans van Bodegom

Aanvulling: Bij een mac met een M1 processor is BootCamp niet mogelijk.
Laatst bewerkt 01 mei 2022 14:26 door Frans van Bodegom. Reden: Aanvulling

Gemaakt door Kunena