ARM-optimized Windows 11

Lees meer

ARM-optimized Windows 11

22 mrt 2024 04:09
Goedemorgen

Kunt u mij vertellen of het software programma Aldfaer kan draaien onder een ARM-Optimized Windows 11?

Zie www.parallels.com/windows-11-arm-apple-m-series/ )

Met vriendelijke groet uit Australië

Patrice

Lees meer

Re: ARM-optimized Windows 11

22 mrt 2024 10:12
Patrice,
Ik ben geen Mac gebruiker.
Aldfaer draait onder W11 dus als zij claimen dat dit pakket W11 op een Mac laat draaien dan zou ik de gratis 14 dagen versie van hen installeren.
​​​​​​​Give it a try!

Lees meer

23 mrt 2024 01:16
Dank je wel voor je antwoord.

Echter dit gaat niet zo zeer over het programma Paralells maar over het nieuwe besturingssysteem van Windows Dit nieuwe windows besturingssysteem is al verkrijgbaar en zal in de toekomst steeds meer toegepast worden. Daarom mijn vraag kan je Aldfaer gebruiken onder ARM-Windows?
Ik heb geen computer draaiend onder windows, dus ik kan het niet uit proberen.

Voor meer informatie over dit 'nieuwe' besturingssysteem zie bijvb.
website support.microsoft.com/en-us/windows/wind...8f-31b0-06f5e4f8ebb5

Windows 11 Arm®-based PCs help you keep working wherever you go. Here are some of the main benefits:

Always be connected to the internet. With a cellular data connection, you can be online wherever you get a cellular signal—just like with your mobile phone. When you’re at work, home, or by another Wi-Fi network you trust, you can connect to Wi-Fi to save cellular data and keep working. Most Windows Arm-based PCs let you get a cellular data connection.

Battery life that goes beyond all-day. You'll use less power than you would with other PCs, so you can go through a typical work or school day without getting your charger out and worrying about finding an outlet to plug into. If you want to use your PC for something more fun, like cloud gaming, you can play for many hours without charging your battery in between.

Turn on instantly. When you’re not using your PC, just press the power button like you do on your mobile phone to turn off the screen. When you take out your PC and turn it back on, it turns on instantly and you have a larger screen and keyboard to get things done. Whenever you have a few minutes in between classes, meetings, or other activities, you can get to work without waiting for your PC to start.

of de website www.howtogeek.com/what-is-windows-on-arm .

Met dank voor het mee denken,
Patrice

Lees meer

Re: ARM-optimized Windows 11 - Vervolg

25 mrt 2024 05:18
Goedemorgen,

Ik heb een concrete vraag aan de developers van Aldfaer.

Werkt het programma Aldfaer 4.2 onder een Windows 11 - Arm-based PC? Zie bijgevoegde tekst.

Bij voorbaat dank voor het antwoord.

Met een zonnige groet uit Australië

Patrice
There are some limitations when you run a Windows 11 Arm-based PC:
  • Drivers for hardware, games and apps will only work if they're designed for a Windows 11 Arm-based PC. For more info, check with the hardware manufacturer or the organization that developed the driver. Drivers are software programs that communicate with hardware devices—they're commonly used for antivirus and anti malware software, printing or PDF software, assistive technologies, CD and DVD utilities, and virtualization software.
    If a driver doesn’t work, the app or hardware that relies on it won’t work either (at least not fully). Peripherals and devices only work if the drivers they depend on are built into Windows 11, or if the hardware developer has released Arm64 drivers for the device.
  • Certain games won’t work. Games and apps may not work if they use a version of OpenGL greater than 3.3, or if they rely on "anti-cheat" drivers that haven't been made for Windows 11 Arm-based PCs. Check with your game publisher to see if a game will work.

Lees meer

25 mrt 2024 17:37 - 25 mrt 2024 17:48
Volgens mij werkt het het wel want:
  • Aldfaer loopt  prima onder Parallels en andere pakketten die virtuele computers mogelijk maken.
  • Deze virtuele computers laten de applicaties die er in draaien denken dat het om een ARM based system gaat.
Dus lijkt het mij toe dat. aldfaer op een ARM systeem gewoon werkt.
Laatst bewerkt 25 mrt 2024 17:48 door Wm Rozendaal. Reden: Herstel tikfouten

Lees meer

26 mrt 2024 05:18
Hartelijk dank Wm Rozendaal voor uw bericht.

Nu kan ik met een gerust hart mijn 14-jarige Imac inruilen voor een Mac mini M2 zonder dat ik mij zorgen hoef te maken dat ik mijn Aldfaer programma niet meer na vele jaren kan gebruiken. 

Met vriendelijke groet, Patrice

Lees meer

26 mrt 2024 10:49
Patrice,

Uit jouw reactie op mijn eerdere bijdrage maak ik op dat je het programma Aldfaer direct onder MacOs wilt draaien. Dat zal niet lukken. De enige oplossing om Aldfaer te laten draaien is het installeren van een hulppakket. Maar dat brengt wel altijd extra kosten met zich mee.
zelf heb ik goede ervaringen met parallels desktop waarmee je een virtuele machine maakt. Die kan dan vervolgens weer met windows worden uitgerust, zodat je daar Aldfaer kun draaien onder windows. (kosten ongeveer 100 Euros in Nederland). Jaren geleden heb ik gewerkt met het pakket Virtual Box (toentertijd gratis, nu ??). Daaarover had ik iets minder tevredenheid, want een fout die bij mij optrad werd pas na meer dan een jaar opgelost.
Beide genoemde pakketten. moeten ook nog een licentie voor Windows hebben.

Lees meer

28 mrt 2024 02:48
Dank je wel voor het snelle antwoord en voor het mee denken. Ik heb navraag gedaan bij een Apple expert en ik kreeg het volgende antwoord op mijn vragen. Wat nu te doen?

Good morning Patrice, thanks fire reaching out. Answers to your questions are as follows:

"I presume that on the Mac Mini the newest MacOs is installed.”.....yes, all new Apple Mac devices ship with Sonoma (macOS 14)

"I would like to install the latest version of the program Parallels Desktop for Mac on the Mac Mini. On my Laptop I have a full version of Windows 10. Is it possible to transfer that version to the Mac Mini and buy an upgrade for Windows 11?
On a disc I have Microsoft Office: Mac 2011. Do you know if that is the latest version?"

This is a bit of a minefield unfortunately......

Unfortunately it won't be possible to use the existing Windows 10 on the brand new Mac mini. Even if it was upgraded to Windows 11 prior, the underlying system won't be compatible.
Office 2011 ceased being supported stopped being usable at Mojave (Version 10.14). We would suggest subscribing to Microsoft 365 personal.
To add insult to injury you will need to upgrade/ purchase the current version of Parallels Desktop for Mac and have to setup windows 11 from scratch.
There is a possibility some of the apps you are currently using may not work, or work well as it'll use ARM windows 11 instead of the INTEL windows 11.

What are the apps you are using in the Windows environment?

Gemaakt door Kunena