Complete stamboom rapportage en daarna printen naar een PDF

Lees meer

Complete stamboom rapportage en daarna printen naar een PDF

31 jan 2021 16:43
#38945
Ik heb 2 stamboom bestanden (1 moeders zijde en 1 vaders zijde) netjes vanaf 1ste bekende voorvader en ben daarna van mijn neven/nichten alle voorouder gegevens aan het invoeren.
Met een parenteel komen, die dus niet te voorschijn. Een tekst kwartierstaat met gelijk aardige verwijzingen/linken als in een parenteel zou mooi zijn. Heb die mogelijkheid niet kunnen vinden.

En het liefste zou ik dus echt alle gegevens van elke stamboom in een rapport willen zien, welke ik dan kan afdrukken naar PDF.

Kan zijn dat ik beide mogelijkheden over het hoofd zie, maar kan het dus niet vinden.

Groet Chris

Lees meer

Re: Complete stamboom rapportage en daarna printen naar een PDF

31 jan 2021 17:01
#38946
Parenteel met ingevoerde gegevens. Hou de shift-knop vast wanneer je op het knopje 'Parenteel' klikt en kies dan de rubrieken die je in het rapport wenst.

Kwartierstaat met verwijzingen. Bedoel je naar de ouders of een index aan het einde?
1. Het eerste kan met een hook.
www.aldfaerforum.nl/forum/bonus-rapporte...en-ouders.html#38182
2. Een index aan het einde kan aangegeven worden bij de Instellingen

Lees meer

Re: Complete stamboom rapportage en daarna printen naar een PDF

31 jan 2021 17:19
#38947
Chris,
het hebben van meerdere stambomen, in uw situatie met duidelijke raakvlakken, vraagt om problemen omdat u nooit een volledig overzicht zult krijgen, tenzij u doublures maakt in beide stambomen.

Beter en ook eenvoudiger voor uzelf is het om die twee stambomen samen te voegen.

Lees meer

Re: Complete stamboom rapportage en daarna printen naar een PDF

31 jan 2021 17:55
#38950
aanvulend:
Han Kortekaas schreef : Beter en ook eenvoudiger voor uzelf is het om die twee stambomen samen te voegen.
Ziehier hoe het kan.

Lees meer

Re: Complete stamboom rapportage en daarna printen naar een PDF

31 jan 2021 18:17
#38952
Aanvullend;
ik heb al van verschillende kanten bedankjes gekregen dat men zielsgelukkig is na het samenvoegen. Wel eerst door een 'zure appel' heen, maar daarna zo veel eenvoudiger om neven/nichten ooms/tantes toe te voegen. Geen gedoe meer in welke stamboom toe te voegen.

Lees meer

Re: Complete stamboom rapportage en daarna printen naar een PDF

31 jan 2021 21:22 - 31 jan 2021 21:23
#38953
Han,
Helaas een beetje off-topic.
Volledig met je eens dat in principe één enkel stamboombestand de ideale werkwijze is. Daarom vraag ik mij af of het aanmaken van een 2e of meer bestand(en) niet bemoeilijkt moet worden teneinde gebruikers tegen zichzelf te beschermen.

Waarbij ik mij realiseer dat "testbestand" of ander bestand desondanks kan voorkomen waarbij de voorwaarde moet zijn dat deze geen "gemeenschappelijke" verbindingen moeten hebben en ik geen idée heb hoe dat vast te stellen bij een eventuele aanmaak van een 2e of meer bestand.
Laatst bewerkt 31 jan 2021 21:23 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

Re: Complete stamboom rapportage en daarna printen naar een PDF

31 jan 2021 23:25
#38954
Ik ben het niet eens met de vrijheidsbeperkende maatregel.

Lees meer

Re: Complete stamboom rapportage en daarna printen naar een PDF

12 mrt 2021 15:55
#40074
Als ik de shift ingedrukt houd, krijg ik een foutmelding (intussen versie 9.1.
Kwartierstaat tip, moet ik even voor gaan zitten.
Dat bonusrapport KwartierstaatMetAlleKinderenheb zie ik geen mogelijkheid Index erbij te voegen. Voor de rest is het nog net niet wat ik zoek,

Lees meer

Re: Complete stamboom rapportage en daarna printen naar een PDF

12 mrt 2021 15:58 - 12 mrt 2021 15:59
#40075
Nee mijn vraag gaat per stamboom.
Enige raakvlak zijn mijn ouders en oke ikzelf dus.
Mijn neven/nichten van moeders zijde zijn wellicht niet echt geinteresseerd in dezelfde informatie van mijn vaders zijde.(vice versa) Ze kennen elkaar niet eens.
Laatst bewerkt 12 mrt 2021 15:59 door chris.

Lees meer

Re: Complete stamboom rapportage en daarna printen naar een PDF

12 mrt 2021 16:01
#40076
Ben ik bekend mee. Mijn enige reden om dat te doen zou zijn om alles in 1 bestand op bijvoorbeeld geneanet oid te zetten.

Lees meer

Re: Complete stamboom rapportage en daarna printen naar een PDF

12 mrt 2021 16:08
#40077
Han Kortekaas schreef : Ik ben het niet eens met de vrijheidsbeperkende maatregel.
Helemaal mee eens.
In mijn geval bijv, zijn ikzelf en mijn ouders de enige gegevens die in beide stambomen voorkomen.
En in geval van mijn achternaam. Heb ik intussen minimaal 4 families gevonden. De mijne uit oost-friesland, een zeeuwse tak uit Kassel (deelstaat Hessen) en in Brabant zwerft ook een familie schults net als in Groningen. Verder zou er in Bden-Wurtenberg ook een oorsprong van een familie schults zijn.
Ik heb nog steeds geen overeenkomsten kunnen vinden, maar wil wel die ook als stamboom uit gaan zoeken, om een mogelijke link te vinden en ze dus WEL APART opnemen.

Lees meer

Re: Complete stamboom rapportage en daarna printen naar een PDF

12 mrt 2021 16:10
#40078
Ruud de Ruiter schreef : Han,
Helaas een beetje off-topic.
Volledig met je eens dat in principe één enkel stamboombestand de ideale werkwijze is. Daarom vraag ik mij af of het aanmaken van een 2e of meer bestand(en) niet bemoeilijkt moet worden teneinde gebruikers tegen zichzelf te beschermen.
.

Alsjeblieft niet, zie mijn antwoord bij Han Kortekaas

Gemaakt door Kunena